Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die was er voor 2014, en wie heeft die verlegt? Ik snap eigenlijk niet dat we nu zouden durven vragen aan de Oekraïners dat ze wat toegeven want we betalen meer voor ons gas.Ik wil een logische en duurzame grens tussen Oekraine en Rusland middels onderhandelingen. Jij niet?
De bewoners vd Krim en Donbass wouden toch zelf niet langer deel zijn van een pro-Europees Oekraïne ?Die was er voor 2014, en wie heeft die verlegt? Ik snap eigenlijk niet dat we nu zouden durven vragen aan de Oekraïners dat ze wat toegeven want we betalen meer voor ons gas.
Dat is wat men zegt. Maar ik heb nog geen onafhankelijk referendum gezien daarover.De bewoners vd Krim en Donbass wouden toch zelf niet langer deel zijn van een pro-Europees Oekraïne ?
Is die laatste zin nu echt nodig...Je wilt bereiken dat een kernmacht in een Europees land stopt met massa-moorden.
Volgens mij begrijp jij dat gewoon niet. Voor jouw zijn dat gewoon cijfertjes die de revue passeren.
Ik weiger absoluut enige vorm van rationalisering van de verkrachting van de Oekraïnse staat door Rusland. En dus ga ik ook altijd ingaan tegen mensen die nonsens als #nietmijnoorlog posten wanneer er op drie uurtjes vliegen van hun deur verse massagraven geruimd worden in de achtertuin van een Europese hoofdstad.Ik wil een logische en duurzame grens tussen Oekraine en Rusland middels onderhandelingen. Jij niet?
Veel protest was er anders niet , in het noorden en westen van Oekraïne ging het geen waar zijn , in de Krim en Donbass lijken die kaarten toch anders te liggen .Dat is wat men zegt. Maar ik heb nog geen onafhankelijk referendum gezien daarover.
Moeilijk hoor:Je kunt vast een voorbeeld geven. Zeer benieuwd.
En dan één met een uitspraak van iemand hoog in het Kremlin en niet een Rus in een tv show of een kamerlid. Daar hebben wij ook genoeg gekken.
Die grens was er. Waarom moet die aangepast worden?Ik wil een logische en duurzame grens tussen Oekraine en Rusland middels onderhandelingen. Jij niet?
Als Oekraine wil vechten voor hun land dan moeten wij hun keuze toch respecteren ?Ik bepleit eerlijke internationaal gemonitoorde referenda . Laat de mensen per regio zelf beslissen.
En jouw antwoord? Doorvechten al duurt dat generaties? En kost dat onnoemelijk veel levens (aan beide kanten) en moeten wij idiote energieprijzen blijven betalen en is er een gestegen dreiging van een nucleair conflict?
#nietmijnoorlog
Wat ik al zei, is dus nerrgens gezegd.
In Oekraine wonen 12 miljoen russofonen.Die grens was er. Waarom moet die aangepast worden?
Zeker. Maar we gingen veel verder dan "respecteren". W hebben er nu een proxy oorlog van gemaakt. Vergezeld door sancties waarmee we vooral onszelf in de voet schieten.Als Oekraine wil vechten voor hun land dan moeten wij hun keuze toch respecteren ?
En jij gaat straks je zoons sturen naar het front?Ik weiger absoluut enige vorm van rationalisering van de verkrachting van de Oekraïnse staat door Rusland.
Ik heb mij uit deze groep gehouden maar famtam slaat wel de nagel op de kop. Dit is de casus belli van Putin en daar is Oekraine én Europa in de fout gegaan. Een beetje zoals wij in België Wallonië zouden verbieden om nog frans te leren. Oekraiene bij de NAVO mag eigenlijk nooit gebeuren. Wat zou de USA doen mocht Mexico een bondgenootschap vormen met Rusland?In Oekraine wonen 12 miljoen russofonen.
Veel van die mensen willen hun eigen traal blijven spreken en veel willen bij Rusland.
Die wilden en kregen ooit onderwijs (en media) in hun eigen taal.
In 2014 veranderde dat en sinds Zelenski zou dat helemaal verdwijnen
De meeste russofone gebieden zijn nu in russische handen.
De grens ligt nu een stuk logischer dus.
Dat was een strategische zet die gefaald is.Ik heb mij uit deze groep gehouden maar famtam slaat wel de nagel op de kop. Dit is de casus belli van Putin en daar is Oekraine én Europa in de fout gegaan. Een beetje zoals wij in België Wallonië zouden verbieden om nog frans te leren. Oekraiene bij de NAVO mag eigenlijk nooit gebeuren. Wat zou de USA doen mocht Mexico een bondgenootschap vormen met Rusland?
De regio van De Krim en Dongbas zijn eigenlijk altijd Russische mensen geweest die liever bij Rusland waren. En in theorie kan dat ook volgens de regels van de Europese Unie.
Heeft Rusland dit goed aangepakt? Allesbehalve natuurlijk. Iemand die een oorlog begint is imho altijd in de fout én de schuldige voor alle gewonden en doden. . Ik denk dat Putin véél te veel macht heeft en ik heb het gevoel dat eerder een domme zet is dan een strategische.
Dan mag jij mij eens uitleggen wat we anders hadden moeten doen gewoon kijken ?Zeker. Maar we gingen veel verder dan "respecteren". W hebben er nu een proxy oorlog van gemaakt. Vergezeld door sancties waarmee we vooral onszelf in de voet schieten.
Dat hadden we allemaal niet hoeven doen.
Ter info:ls wij onze grondwet aanpassen met volstrekte meerderheid dat vanaf volgend jaar Frans in Wallonië verdwijnt, dan hebben de Walen dat te slikken. Net zoals dat wij het omgekeerde zouden moeten slikken. Dat is nu eenmaal wat democratie is. Je legt u neer bij hetgeen wat de meerderheid beslist.