famtam
Well-known member
Nee?
-Met de spreidstand van Turkijke, een NAVO- lid, mopperen we wel eens maar ze combineren het toch maar mooi. Economisch banden met rusland aanhalen maar Bosparus sluiten voor oorlogsboten en drones leveren aan Oekraine.
-Chinese goederen komen nog steeds even vlot (alle, na corona iets minder vlot) EU binnen, ondanks de militaire samenwerkingen met rusland. China onthield zich, net zoals Iran om de oorlog te veroordelen. Beide kan je voor mij op hetzelfde trapje plaatsen (niet veroordeeld en op één of ander manier militair samenwerken) dus ze kopen m.i. nu al bij een land dat actief Rusland militair steunt.
-India vangt een groot deel van de Russiche olieexport op en sluist dit (naar verluid) door naar de internationale markt waarmee ze (onrechtstreeks mss) de oorlog financieren. Hun export naar VS en Europa gaat ook gewoon door.
-Venezuela steunt Rusland. En waar gaat Europa olie zoeken?... Jep, en als ik me niet vergis staat USA zelfs uitzondering op handelsembargo toe...
Er zijn zo nog wel een paar voorbeelden van "neutrale" landen die van beide walletjes (proberen te) eten.
Wortel van dit probleem bij veel mensen is dat de msm al 6 maanden toetert dat "de hele wereld tegen Rusland is", terwijl het dan steeds over een stuk of 50 Westerse landen gaat.
De wereld echter is veel groter dan dat, maar leg dat maar eens uit aan het domme grote publiek..