Hij wou Kiev. Daar is geen "gissen" aan.We kunnen alleen maar gissen naar "wat ze wouden hebben"
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij wou Kiev. Daar is geen "gissen" aan.We kunnen alleen maar gissen naar "wat ze wouden hebben"
Een boos electoraat, en geloof maar dat die boosheid lkomt als de energierekeningen op de deurmat vallen van de middenklasse en onderklasse., leidt potentieel tot ontwrichtingGewaagd ?
Want jij was er bij op het Kremlin?Hij wou Kiev. Daar is geen "gissen" aan.
ja idd. Rusland voerde een hoog-risico blitz aan op Kiev van twee kanten met duizende militaire voertuigen om dan met een lange detour terug te keren naar de Donbas grens en dat dan nog eens de progressie van de veroveringen in de Donbas met enkele weken vertraagde. Gelooft ge dat zelf?Want jij was er bij op het Kremlin?
Wat we zeker weten is dat als je net slechts 150.000 man een land binnenvalt met 40 miljoen inwoners je een hoofdstad met een vijandige bevolking nooit langdurig kunt vasthouden (als je ze al ingenomen krijgt)
Maar goed, we kunnen met zijn allen eindeloos gissen over de objectieven van het Kremlin.. Hartstikke leuk, maar we wéten het niet.
Tactiek . Hij wou Zelensky er weg , dat is mislukt idd . Voor de rest was het vooral tactisch slim om op verschillende fronten de aanval aan te gaan . Maar het is vooral het Zuiden en Oosten van Oekraïne waar het hem om te doen is .ja idd. Rusland voerde een hoog-risico blitz aan op Kiev van twee kanten met duizende militaire voertuigen om dan met een lange detour terug te keren naar de Donbas grens en dat dan nog eens de progressie van de veroveringen in de Donbas met enkele weken vertraagde. Gelooft ge dat zelf?
Uiteraard wel wanneer je gelooft wat jou eigen FSB je al jaren verteld heeft. Namelijk dat dit gewoon een Krim 2.0 wordt en dat Zelenskyy na 2 dagen gaat lopen, en dat de bevolking de Rus met open armen gaat ontvangen.Want jij was er bij op het Kremlin?
Wat we zeker weten is dat als je net slechts 150.000 man een land binnenvalt met 40 miljoen inwoners je een hoofdstad met een vijandige bevolking nooit langdurig kunt vasthouden (als je ze al ingenomen krijgt)
Maar goed, we kunnen met zijn allen eindeloos gissen over de objectieven van het Kremlin.. Hartstikke leuk, maar we wéten het niet.
Laatste RYBAR oorlogskaart van vandaag wijst op een kleine ramp voor UA. Ze zitten met een deel van hun troepen vast in een ketel ten zuiden van de Ingulets rivier, waar ze dag en nacht bestookt zouden worden met zware 500pond bommen van de Russen.. De 35te brigade uit Odessa (elite troepen die achter de hand zijn gehouden) zou nu ijlings in aantocht zijn om de overgebleven troepen te ontzetten. Kiev zwijgt vooralsnog als het graf.
![]()
Het is niet abnormaal om elitetroepen achter de hand te houden. In Rome Total War gebruikte ik mijn Triarii ook alleen maar als het echt nodig was.andere kaarten tonen aan dat Rusland op 31/8 inderdaad beweerde dat ze Sukhyi Stavok hadden veroverd maar op 1/9 zou het alweer in Oekraïnse handen gevallen zijn.
Nu als je een volledige brigade elite troepen zo ver achter de frontlinie stationeert lijkt het me niet dat het dramatisch aan het verlopen is.
Odessa is ook niet zo extreem ver van het front bij Kherson.Het is niet abnormaal om elitetroepen achter de hand te houden. In Rome Total War gebruikte ik mijn Triarii ook alleen maar als het echt nodig was.Odessa is ook niet zo extreem ver van het front bij Kherson.

Ik ben benieuwd of het offensief grote terreinwinst zal betekenen voor Oekraïne. Er zijn wel wat dorpen veroverd, maar dat betekent nog niet zo heel veel. Wel een propagandaoverwinning, maar dan lees je ook dat Rusland wat vooruitgang heeft geboekt in het oosten.Tuurlijk is het niet raar om je Triarii als reserve te houden. Ik persoonlijk durfde ze wel vooraan te zetten voor XP zeker voor upgrade naar Veteran Legionaires
Odessa is zo'n 60km van dichtste frontlinie en zelfs niet centraal om vlug naar verschillende delen van frontlinie te sturen.
Ook is Odessa in geen gevaar voor aanvallen met grondtroepen dus moet je ze daarvoor ook niet stationeren.
Mocht het effectief zo slecht gaan zoals sommigen zeggen dan worden die troepen wel rapper ingezet en zitten ze dichter bij frontlinie (en zeker centraler)
Ik ben benieuwd of het offensief grote terreinwinst zal betekenen voor Oekraïne. Er zijn wel wat dorpen veroverd, maar dat betekent nog niet zo heel veel. Wel een propagandaoverwinning, maar dan lees je ook dat Rusland wat vooruitgang heeft geboekt in het oosten.
Ik las ook wel ergens dat dit niet het grote bevrijdende offensief was, maar een test om te zien hoe solide het Russische front is. Voor een geslaagd offensief hebben ze meer mankracht en meer materiaal nodig, alsook een slagkrachtige luchtmacht. Dat overwicht hebben ze (nog) niet, dus het ziet er wel naar uit dat we richting een statische fase gaan waarin beide partijen zich zullen ingraven.Er komen weer meer beelden vrij van offensief. Daar zie je dat ze land en luchtaanvallen aan het combineren zijn. Mss nog niet groot offensief maar groot oefening.
Al gelezen dat sommige analisten dit beschouwen als een Dieppe https://en.wikipedia.org/wiki/Dieppe_Raid
Hopelijk niet zo dramatisch wat niet zo hoeft te zijn want geen landing maar zien hoe ze staan en hoe de Russen reageren.
Ja stel je voor dat de huidige pipo's -die verantwoordelijk zijn voor de ganse boel- vervangen zouden worden...Hetkan in veel landen echt gaan leiden tot een fundamenteel andere polittieke samenstelling. Ik vind dat een groot risico ja.
Vervangen worden door andere pipo's?Ja stel je voor dat de huidige pipo's -die verantwoordelijk zijn voor de ganse boel- vervangen zouden worden...
De horror !

Pipo's met een politiek kleurtje dat wel in de mode is op het moment hé, en dan gewoon weer business as usual.Vervangen worden door andere pipo's?![]()
Dat beslist de kiezer.Vervangen worden door andere pipo's?![]()