Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Een boos electoraat, en geloof maar dat die boosheid lkomt als de energierekeningen op de deurmat vallen van de middenklasse en onderklasse., leidt potentieel tot ontwrichting
Hetkan in veel landen echt gaan leiden tot een fundamenteel andere polittieke samenstelling. Ik vind dat een groot risico ja.

Hij wou Kiev. Daar is geen "gissen" aan.
Want jij was er bij op het Kremlin?

Wat we zeker weten is dat als je net slechts 150.000 man een land binnenvalt met 40 miljoen inwoners je een hoofdstad met een vijandige bevolking nooit langdurig kunt vasthouden (als je ze al ingenomen krijgt)

Maar goed, we kunnen met zijn allen eindeloos gissen over de objectieven van het Kremlin.. Hartstikke leuk, maar we wéten het niet.

Wat we zeker weten is dat als je net slechts 150.000 man een land binnenvalt met 40 miljoen inwoners je een hoofdstad met een vijandige bevolking nooit langdurig kunt vasthouden (als je ze al ingenomen krijgt)

Maar goed, we kunnen met zijn allen eindeloos gissen over de objectieven van het Kremlin.. Hartstikke leuk, maar we wéten het niet.
ja idd. Rusland voerde een hoog-risico blitz aan op Kiev van twee kanten met duizende militaire voertuigen om dan met een lange detour terug te keren naar de Donbas grens en dat dan nog eens de progressie van de veroveringen in de Donbas met enkele weken vertraagde. Gelooft ge dat zelf?

ja idd. Rusland voerde een hoog-risico blitz aan op Kiev van twee kanten met duizende militaire voertuigen om dan met een lange detour terug te keren naar de Donbas grens en dat dan nog eens de progressie van de veroveringen in de Donbas met enkele weken vertraagde. Gelooft ge dat zelf?
Tactiek . Hij wou Zelensky er weg , dat is mislukt idd . Voor de rest was het vooral tactisch slim om op verschillende fronten de aanval aan te gaan . Maar het is vooral het Zuiden en Oosten van Oekraïne waar het hem om te doen is .

Uiteraard wel wanneer je gelooft wat jou eigen FSB je al jaren verteld heeft. Namelijk dat dit gewoon een Krim 2.0 wordt en dat Zelenskyy na 2 dagen gaat lopen, en dat de bevolking de Rus met open armen gaat ontvangen.

We weten heel veel over de objectieven van het Kremlin bij de inval. Biden liep het weken aan een stuk rond te schreeuwen in de aanloop naar de oorlog. Alle kwasten en debielen die het aftreden als war mongering ten spijt.

Laatste RYBAR oorlogskaart van vandaag wijst op een kleine ramp voor UA. Ze zitten met een deel van hun troepen vast in een ketel ten zuiden van de Ingulets rivier, waar ze dag en nacht bestookt zouden worden met zware 500pond bommen van de Russen.. De 35te brigade uit Odessa (elite troepen die achter de hand zijn gehouden) zou nu ijlings in aantocht zijn om de overgebleven troepen te ontzetten. Kiev zwijgt vooralsnog als het graf.

d7xQdWq.jpg

Laatst bewerkt:
Naast de vliegtuigen krijgen de treintjes het ook moeilijk in Rusland:

Analysts said the main reason for this is the lack of supplies of the needed components and parts, particular bearings for the needs of Russian rail car builders. After Russian factories (which were previously owned by foreign companies) completely stopped the supplies of bearings to domestic customers in May, these products were not produced in Russia, although the annual demand for them from the local car-building sector is estimated at 195,000 units.

Die Strelkov:

Ik zal niet in detail ingaan op de verklaringen van Ramzan Achmadovich. Laat me je eraan herinneren dat al zijn eerdere uitspraken over "concreet", "effectief" en andere "stadia" ... op zijn zachtst gezegd ... "niet helemaal waar" bleken te zijn. Eens kijken hoe het deze keer zal zijn.

En namens mezelf zal ik schrijven dat ik de komende 2-3 maanden GEEN BELANGRIJKE SUCCESSEN VAN DE RF-strijdkrachten VERWACHT.
Dus? - En dan zullen ze alleen mogelijk zijn als het Kremlin stopt met "vliegen op blauwe wolken rond de planeet van roze pony's" en de kracht vindt om de waarheid onder ogen te zien en echt te gaan vechten (met de staat van beleg, de mobilisatie van het leger en de economie en enz.). Maar als de ouderen van het Kremlin dit niet durven te doen, zullen binnen 2-3 maanden geen tactische, maar behoorlijk ernstige nederlagen beginnen. En dit - ik benadruk - is nog steeds een vrij optimistische voorspelling (in termen van de starttijd van toekomstige nederlagen).

Goed dat Rusland ook sarcastische mensen kent die de waarheid niet schuwen.

Geeft ook ingenomen posities vrij:

"Ze bevestigen het verlaten door onze troepen van de stedelijke nederzetting Vysokopolye in de richting van Krivoy Rog. Dit is een belangrijke tactische mislukking - eerder probeerde de vijand herhaaldelijk dit extreme bolwerk van de RF-strijdkrachten in te nemen op de verre benaderingen van Krivoy Rog."

"PS Ze hebben zojuist de overgave van Blagodatovka bevestigd, evenals - in de richting van Nikolaevsky - Lyubomirovka / Rode Vlag (ten noorden van Ternovy Pod) en nog een (anderhalf uur geleden) slag door "Himers" op een militaire oversteekplaats. De vijand oefent sterke druk uit op Belogorka (op Ingulets ten zuidoosten van Davydov Brod) - de vijand probeert het bruggenhoofd in deze richting uit te breiden

Laatst bewerkt:
Laatste RYBAR oorlogskaart van vandaag wijst op een kleine ramp voor UA. Ze zitten met een deel van hun troepen vast in een ketel ten zuiden van de Ingulets rivier, waar ze dag en nacht bestookt zouden worden met zware 500pond bommen van de Russen.. De 35te brigade uit Odessa (elite troepen die achter de hand zijn gehouden) zou nu ijlings in aantocht zijn om de overgebleven troepen te ontzetten. Kiev zwijgt vooralsnog als het graf.

d7xQdWq.jpg

andere kaarten tonen aan dat Rusland op 31/8 inderdaad beweerde dat ze Sukhyi Stavok hadden veroverd maar op 1/9 zou het alweer in Oekraïnse handen gevallen zijn.
Nu als je een volledige brigade elite troepen zo ver achter de frontlinie stationeert lijkt het me niet dat het dramatisch aan het verlopen is.

Moest denken deze ochtend dat er eu lidstaten waren die twijfelden om geen visum meer te verstrekken aan de Russen.. maar sommige lidstaten wouden niet de gewone Rus treffen.
Wat doet rusland met t gas? De Europese bevolking treffen.. dus we zouden ook de Russische bevolking moeten raken

andere kaarten tonen aan dat Rusland op 31/8 inderdaad beweerde dat ze Sukhyi Stavok hadden veroverd maar op 1/9 zou het alweer in Oekraïnse handen gevallen zijn.
Nu als je een volledige brigade elite troepen zo ver achter de frontlinie stationeert lijkt het me niet dat het dramatisch aan het verlopen is.
Het is niet abnormaal om elitetroepen achter de hand te houden. In Rome Total War gebruikte ik mijn Triarii ook alleen maar als het echt nodig was. :unsure: Odessa is ook niet zo extreem ver van het front bij Kherson.

Het is niet abnormaal om elitetroepen achter de hand te houden. In Rome Total War gebruikte ik mijn Triarii ook alleen maar als het echt nodig was. :unsure: Odessa is ook niet zo extreem ver van het front bij Kherson.

Tuurlijk is het niet raar om je Triarii als reserve te houden. Ik persoonlijk durfde ze wel vooraan te zetten voor XP zeker voor upgrade naar Veteran Legionaires :)

Odessa is zo'n 60km van dichtste frontlinie en zelfs niet centraal om vlug naar verschillende delen van frontlinie te sturen.
Ook is Odessa in geen gevaar voor aanvallen met grondtroepen dus moet je ze daarvoor ook niet stationeren.

Mocht het effectief zo slecht gaan zoals sommigen zeggen dan worden die troepen wel rapper ingezet en zitten ze dichter bij frontlinie (en zeker centraler)

Tuurlijk is het niet raar om je Triarii als reserve te houden. Ik persoonlijk durfde ze wel vooraan te zetten voor XP zeker voor upgrade naar Veteran Legionaires :)

Odessa is zo'n 60km van dichtste frontlinie en zelfs niet centraal om vlug naar verschillende delen van frontlinie te sturen.
Ook is Odessa in geen gevaar voor aanvallen met grondtroepen dus moet je ze daarvoor ook niet stationeren.

Mocht het effectief zo slecht gaan zoals sommigen zeggen dan worden die troepen wel rapper ingezet en zitten ze dichter bij frontlinie (en zeker centraler)
Ik ben benieuwd of het offensief grote terreinwinst zal betekenen voor Oekraïne. Er zijn wel wat dorpen veroverd, maar dat betekent nog niet zo heel veel. Wel een propagandaoverwinning, maar dan lees je ook dat Rusland wat vooruitgang heeft geboekt in het oosten.

Ik ben benieuwd of het offensief grote terreinwinst zal betekenen voor Oekraïne. Er zijn wel wat dorpen veroverd, maar dat betekent nog niet zo heel veel. Wel een propagandaoverwinning, maar dan lees je ook dat Rusland wat vooruitgang heeft geboekt in het oosten.

Er komen weer meer beelden vrij van offensief. Daar zie je dat ze land en luchtaanvallen aan het combineren zijn. Mss nog niet groot offensief maar groot oefening.
Al gelezen dat sommige analisten dit beschouwen als een Dieppe https://en.wikipedia.org/wiki/Dieppe_Raid
Hopelijk niet zo dramatisch wat niet zo hoeft te zijn want geen landing maar zien hoe ze staan en hoe de Russen reageren.

Er komen weer meer beelden vrij van offensief. Daar zie je dat ze land en luchtaanvallen aan het combineren zijn. Mss nog niet groot offensief maar groot oefening.
Al gelezen dat sommige analisten dit beschouwen als een Dieppe https://en.wikipedia.org/wiki/Dieppe_Raid
Hopelijk niet zo dramatisch wat niet zo hoeft te zijn want geen landing maar zien hoe ze staan en hoe de Russen reageren.
Ik las ook wel ergens dat dit niet het grote bevrijdende offensief was, maar een test om te zien hoe solide het Russische front is. Voor een geslaagd offensief hebben ze meer mankracht en meer materiaal nodig, alsook een slagkrachtige luchtmacht. Dat overwicht hebben ze (nog) niet, dus het ziet er wel naar uit dat we richting een statische fase gaan waarin beide partijen zich zullen ingraven.

Terug
Bovenaan