Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Op papier is dit makkelijk gezegd maar imo kan het leiden tot veel ergere gevolgen als de NAVO daar halsoverkop aan de oorlog gaat deelnemen. Nogmaals, ik wil niet de persoon zijn die die beslissing zou moeten nemen.
Ik weet niet of je nog langs de kant kan blijven staan als er binnenkort een radioactieve wolk over Europa waait. Nu is dat nog niet het geval maar ze spelen wel met vuur daar.

Rusland zou volgens de Britse inlichtingendiensten nabij Kramatorsk en Donetsk PFM-1 antipersoonsmijnen hebben gelegd, van het type dat in de Afghaanse oorlog vaak werd gebruikt en waardoor tal van kinderen verminkt werden omdat ze de mijnen aanschouwden als speelgoed. Omdat het om Sovjetmateriaal gaat dat de houdbaarheidsdatum al lang is overschreden zijn die krengen onbetrouwbaar. Dat gaat nog een zware missie worden om die allemaal te neutraliseren.

Exclusive: Russia starts stripping jetliners for parts as sanctions bite

Met wat geluk straks een toename aan vliegtuigcrashes :thinking:
Jij wenst Rusland crashes toe met passagiersvliegtuigen? :unsure:

Er zijn al genoeg filmpjes en rapporten van Russische toeristen in Europa en zelfs de US die Oekraïense vluchtelingen uitlachen, uitschelden en op alle mogelijke manieren het leven zuur maken.
Dat zijn de personen die toch kunnen ontsnappen aan Putin zijn propaganda.
Maar toch geen compassie tonen.
Eerlijk gezegd? Ik ben er niet fier op, maar als er Russische passagiersvliegtuigen uit de lucht vallen, dan hebben ze het zelf gezocht.
De tijd van "ze dachten dat het maar een oefening was" is voorbij.

En de EU moet direct stoppen met visa aan Russen te geven. Wat is dat nu voor onzin? Volgens het Kremlin zijn wij toch in oorlog met Rusland en dan komen ze in de EU de toerist uithangen. Als ze Rusland zo geweldig vinden, dat ze dan daar blijven. Groot genoeg om op vakantie in te gaan.

Ik vind het er wat over gaan om te hopen dat een vliegtuig met 200 Russische burgers crasht door het gebrek aan onderdelen.
Het zijn ook niet allemaal ambrasmakers, soms zit er daar ook schoon volk tussen. Lang niet elke Russische toerist veroorzaakt overlast.
Russische soldaten die mogen ze allemaal doodschieten, die hebben hun kans gehad om te deserteren. Elke Russische soldaat moet dood.

Ik vind het er wat over gaan om te hopen dat een vliegtuig met 200 Russische burgers crasht door het gebrek aan onderdelen.

Bij gebrek aan onderdelen zouden de vliegtuigen op de grond moeten blijven. Dan gaan er geen crashes zijn met 200 Russische burgers.
Indien ze beslissen om toch te vliegen ondanks dat de vliegtuigen niet geschikt zijn wiens fout is het dan?

Als je leest hoe Rusland nu bezig is in Oekraïne dan kan je toch niet zoveel begrip meer hebben voor Rusland zelf.

Bij gebrek aan onderdelen zouden de vliegtuigen op de grond moeten blijven. Dan gaan er geen crashes zijn met 200 Russische burgers.
Indien ze beslissen om toch te vliegen ondanks dat de vliegtuigen niet geschikt zijn wiens fout is het dan?

Als je leest hoe Rusland nu bezig is in Oekraïne dan kan je toch niet zoveel begrip meer hebben voor Rusland zelf.
Begrip voor Rusland zelf is iets helemaal anders dan burgers dood wensen, toch? Sinds wanneer is dat normaal geworden?

Mijn probleem ligt vooral bij de wens om passagiersvliegtuigen te zien crashen en niet zozeer dat vliegtuigen aan de grond blijven staan.

Er wenst hier toch niemand op directe wijze dat de vliegtuigen uit de lucht vallen? Eerder dat op een bepaald moment, als er geen onderdelen meer zijn en ze geen meer kunnen tevoorschijn toveren, er gewoon minder vluchten gaan zijn wegens meer en meer vliegtuigen die aan de grond blijven staan.

Er wenst hier toch niemand op directe wijze dat de vliegtuigen uit de lucht vallen? Eerder dat op een bepaald moment, als er geen onderdelen meer zijn en ze geen meer kunnen tevoorschijn toveren, er gewoon minder vluchten gaan zijn wegens meer en meer vliegtuigen die aan de grond blijven staan.

Met wat geluk straks een toename aan vliegtuigcrashes :thinking:

Ik wens Rusland nog veel ergere dingen toe dan dat.

door emoji lees ik dat als een half sarcastische opmerking.

Wat Asmo zegt is dat hij Rusland zelf ergere dingen toewenst.
Hoe Rusland bezig is in Oekraïne kan je wel begrip hebben voor zo'n opmerking. Rusland is bezig met ergere dingen te doen in hun 'special operation'

ja bon, mijn fout. Ik had het anders begrepen en ga er nog altijd van uit dat ieder weldenkend mens dat ook zo bedoelt. Dat in een ideale wereld heel hun burgerluchtvaart in elkaar stuikt omdat ze geen stukken hebben. (zo een vaart zal het nu ook wel niet lopen).

En om advocaat van de duivel te spreken omtrent "ik wens Rusland nog veel ergere dingen toe dan dat". Ik wens de Russische staat ook wel iets erger toe dan een vliegtuigcrash van een burgervliegtuig, zijnde, ik zeg maar iets, de totale vernietiging van "Haar Groot Leider".

In een ideale wereld zijn het de legers die tegen elkaar vechten en die burgers gerust laten. Rusland kennende zou het mij niet verbazen dat ze ook passagiersvliegtuigen laten vertrekken die slecht onderhouden zijn.

ja bon, mijn fout. Ik had het anders begrepen en ga er nog altijd van uit dat ieder weldenkend mens dat ook zo bedoelt. Dat in een ideale wereld heel hun burgerluchtvaart in elkaar stuikt omdat ze geen stukken hebben. (zo een vaart zal het nu ook wel niet lopen).

En om advocaat van de duivel te spreken omtrent "ik wens Rusland nog veel ergere dingen toe dan dat". Ik wens de Russische staat ook wel iets erger toe dan een vliegtuigcrash van een burgervliegtuig, zijnde, ik zeg maar iets, de totale vernietiging van "Haar Groot Leider".
Maar dan wens je kwaad toe aan iemand die moreel verantwoordelijk is voor een oorlog, dat is nog altijd een groot verschil met kwaad wensen aan gewone burgers op een passagiersvliegtuig. Die comment was misschien sarcastisch bedoeld maar er is een fundamenteel onderscheid tussen de regering van een land en de bewoners van een land.

In een ideale wereld zijn het de legers die tegen elkaar vechten en die burgers gerust laten. Rusland kennende zou het mij niet verbazen dat ze ook passagiersvliegtuigen laten vertrekken die slecht onderhouden zijn.
Weet je nog de jaren 70 en 80?
Die Tupolevs vielen ook continu uit de lucht. Zou goed kunnen dat huidige westerse vliegtuigen met plak- en touwwerk nog altijd betrouwbaarder zijn dan die Tupolevs.
Belette de Russen toen trouwens ook niet om te vliegen. Een mensenleven, ook hun eigen, lijkt daar minder waard.
Ik wens niet dat deze vliegtuigen uit de lucht vallen, ik wil dat alles aan de grond komt te staan. Maar als er toch vallen: so be it, ze hebben zelf gekozen om te vliegen.

Terug
Bovenaan