Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

General Staff: Russia shoots down own helicopter in friendly fire in Kherson.
The Russian military shot down their own Kamov Ka-52 helicopter in Kherson Oblast when attempting to attack Ukrainian units,
reported the General Staff of Ukraine’s Armed Forces.

(1/5) Ukraine’s counter-offensive in Kherson is gathering momentum. Their forces have highly likely established a bridgehead south of the Ingulets River, which forms the northern boundary of Russian-occupied Kherson.

(2/5) Ukraine has used its new long range artillery to damage at least three of the bridges across the Dnipro River which Russia relies upon to supply the areas under its control.

(3/5) One of these, the 1000 metre long Antonivsky bridge near Kherson city, was damaged last week. Ukraine struck it again on 27 July 2022 and it is highly likely that the crossing is now unusable.

(4/5) Russia’s 49th Army is stationed on the west bank of the Dnipro River and now looks highly vulnerable.

(5/5) Similarly, Kherson city, the most politically significant population centre occupied by Russia, is now virtually cut off from the other occupied territories. Its loss would severely undermine Russia’s attempts to paint the occupation as a success.

Elke dag sterven er tientallen/honderden mensen, en Zelensky & z'n vrouw gaan wat in haute couture kleren poseren voor Vogue. 😂
https://www.vogue.com/article/portrait-of-bravery-ukraines-first-lady-olena-zelenska

VO1022_FirstLady_04.jpg

Ik kan begrijpen dat de aandacht van de wereld voor het conflict in Oekraïne niet mag verzwakken, maar dit is toch wel een heel wereldvreemde move.
Wat is het volgende, Madonna die "strike me a pose" komt zingen op het Maidan Plein?

Ik kan begrijpen dat de aandacht van de wereld voor het conflict in Oekraïne niet mag verzwakken, maar dit is toch wel een heel wereldvreemde move.
Wat is het volgende, Madonna die "strike me a pose" komt zingen op het Maidan Plein?
Als je dan toch iets wil doen: pak een geweer en ga daar een dag vechten terwijl vogue foto's van u pakt. Twee vliegen in één klap: 1) aandacht en 2) iets nuttigs gedaan en niet iedereen in de weg gelopen.

Als je dan toch iets wil doen: pak een geweer en ga daar een dag vechten terwijl vogue foto's van u pakt. Twee vliegen in één klap: 1) aandacht en 2) iets nuttigs gedaan en niet iedereen in de weg gelopen.
Iemand ongetrained laten vechten loopt wel in de weg.

Het zijn toch altijd dezelfde hier die klagen over kleine zaken. Dit is gewoon een pr-move om het conflict in de media te houden.

Slippery slope.

Als Oekraine Kherson kan innemen dan gaan ze eigenlijk ook niet verder geraken omdat ze geblokkeerd worden door de vernietigde bruggen? Dan is de front in feite gewoon in 2 gesplitst door de Dnjepr. Of mis ik iets. Ze kunnen de Krim nu ook gewoon geraken met HIMARS; theoretisch gezien.

Laatst bewerkt:
Elke dag sterven er tientallen/honderden mensen, en Zelensky & z'n vrouw gaan wat in haute couture kleren poseren voor Vogue. 😂
https://www.vogue.com/article/portrait-of-bravery-ukraines-first-lady-olena-zelenska

VO1022_FirstLady_04.jpg

Zolang Billie Eilish daar maar niet wat vreemd ligt te draaien op de grond.

Hoewel met 'No Time To Die' zou ze wel wegkomen.

Slippery slope.

Als Oekraine Kherson kan innemen dan gaan ze eigenlijk ook niet verder geraken omdat ze geblokkeerd worden door de vernietigde bruggen? Dan is de front in feite gewoon in 2 gesplitst door de Dnjepr. Of mis ik iets. Ze kunnen de Krim nu ook gewoon geraken met HIMARS; theoretisch gezien.
Een echt overwicht hebben ze niet. Hun eigen sovjetmateriaal is uitgeput of ze hebben er amper munitie voor. Dus ze zijn heel afhankelijk geworden van Westerse aanleveringen van duur materiaal, dat op zijn beurt ook voldoende geproduceerd moet worden zonder dat de stocks van Westerse landen in het gedrang komen.

Blijkbaar blijft het ranzige zootje genaamde Rusland maar misdaden begaan:

- er zou een filmpje circuleren van een Oekraïense krijgsgevangene die wordt gecastreerd met een stanleymes.

- Russische militairen zouden bij verscheidene recente acties Oekraïense uniformen hebben gedragen.

VO1022_FirstLady_04.jpg

Wat is er zo wereldvreemd aan?
Denk je dat er tijdens WO2 geen fotoshoots met Clementine Churchill, Eleanor Roosevelt, Eva Braun, ... in de kranten verspreid werden?

En er is idd een filmpje bovenwater gekomen, ofja bovenwater.. ze hebben het ge-livestreamed en vroegen voor donaties om nog meer zulke dingen te filmen, waar een groep russische soldaten een Oekraïense soldaat KO stampen, zijn kleren stuksnijden en dan met een breekmes zijn volledige geslachtsorgaan afsnijden.

Maar laten we vooral focussen op fotoshoots, ons gas deze winter, hoeveel geld het wel niet kost, enz, wat allemaal veel belangrijker is

Nu ben ik veel gewend. Wie vroeg op het internet zat heeft veel gezien. Maar de video die recent verschenen is van de foltering van een Oekraïnse krijgsgevangene door Russische soldaten is de eerste in heel lang tijd die ik heb moeten afzetten.

Er is iets fundamenteel fout, op het niveau van de fundamentele menselijkheid, in de Russische samenleving, en in de monsters die het produceert.

Ik denk dat dat filmpje de Russen meer kwaad zal doen dan goed.
Na de shit die de Russen in Bucha, Mariupol en andere steden en dorpen hebben begaan, is er niemand die nog denkt: "arme Russische soldaten, ze wisten niet wat hun werd bevolen".
Het geduld is volledig op!

De Russen in Kherson zitten tussen 2 vuren: Oekraïene aan de ene kant, Kadyroviten aan de andere kant, die hen neerschieten als ze zich terugtrekken. Overgeven is de enige optie zeker?
Misschien dat dit filmpje daarom nu is vrijgekomen door de Russen, zodat de Russen in Kherson zich niet durven overgeven uit vrees voor represailles? Het zou me niet verbazen.

In het Congress is er steun van beide partijen om lange afstand ATACMS raketten te leveren. Nu moet de administratie hier nog akkoord mee gaan. Daar kan zo'n filmpje dan ook wel weer mee helpen.

Putin zijn plan om de NAVO te verzwakken draait op niets uit, Polen is zich serieus aan het bewapenen:

Shoppinglijstje:
- 250 laatste generatie M1 Abrams tanks (beter dan eender wat de Russen hebben)
- 116 gebruikte M1A1 Abrams tanks (ook al beter dan de meeste die de Russen hebben)
- 580 Korean K2 Black Panther MBTs
- 600 K9s (basically upgraded Krabs)
- 48 FA-50 (light attack aircraft)
en officieel gevraagd om 500 HIMARS te mogen kopen.

Daarnaast gingen ze reeds 32 F-35s kopen (die de Russen waarschijnlijk maar amper kunnen neerschieten)

Je hoort de Russen ook niet meer dreigen over Finland en Zweden die bij de NAVO komen. Is echt als een pestkop op de speelplaats: zwakkeren durven ze aan te vallen, maar bij sterkeren blijft het bij wat dreigen, maar dan stopt het.

Nu ben ik veel gewend. Wie vroeg op het internet zat heeft veel gezien. Maar de video die recent verschenen is van de foltering van een Oekraïnse krijgsgevangene door Russische soldaten is de eerste in heel lang tijd die ik heb moeten afzetten.

Er is iets fundamenteel fout, op het niveau van de fundamentele menselijkheid, in de Russische samenleving, en in de monsters die het produceert.
Ze hebben voor minder Khadaffi van de troon gestoten (al is Libië daar achteraf niet veel beter van geworden, maar dat is een andere discussie). Maar die had geen kernwapens. Zonder kernwapens was er wellicht al veel eerder ingegrepen geweest, maar misschien hadden we zonder kernwapens ook al sneller naar de wapens gegrepen in eenderwelk internationaal conflict. Dat zullen we nooit weten.

Je hoort de Russen ook niet meer dreigen over Finland en Zweden die bij de NAVO komen. Is echt als een pestkop op de speelplaats: zwakkeren durven ze aan te vallen, maar bij sterkeren blijft het bij wat dreigen, maar dan stopt het.
Een pestkop op de speelplaats annexeert en verovert niet zomaar delen van andere soevereine staten...

Als je dat zo leest lijkt het of Rusland in Oekraïne zit om te leren hoe je een moderne oorlog moet voeren, met vele trials and errors tot ze de juiste formule hebben gevonden om het "juist" te doen. Zoals eerder aangehaald heeft Rusland sinds 1945 eigenlijk geen grootschalige conventionele oorlog meer gevoerd, in tegenstelling tot de VS. De massale artilleriebeschietingen die we vandaag zien zagen we ook in WO II. Alleen "geniet" Rusland niet niet van een lend-lease en een massaal gemobiliseerd leger.

Terug
Bovenaan