Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien goedkoper dan om alles te stockeren in niet oorlogstijden en te herstellen ?

All is fair in love and war?Ja, dat is waar, nu pas komen ze er voor uit.
Alle onzin van NAZI's en Russen bevrijden is niet relevant meer...
Kan je wat meer toelichting geven?Poetin had in Iran toch wat minder smetvrees dan wat er in de Westerse media werd verteld.
Wel, je zag de afgelopen maanden veel beelden van Poetin die eenzaam aan een zeer lange tafel zat, geruchten dat hij kanker heeft, dat hij angst heeft om corona op te lopen ... maar in Iran werd die wel vrij normaal verwelkomd en gaf hij mensen een hand. Dat beeld spreekt die smetvrees toch wat tegen, al zal hij inderdaad, zoals hier eerder gemeld, wel wat eigenaardigheden vertonen zoals het feit dat hij een eigen wc-unit meebrengt.Kan je wat meer toelichting geven?
Ik volg enkel de westerse media.
Ik heb nochtans ergens een artikel gelezen waarin een foto werd toegevoegd waarin hij een hand geeft aan de Iraanse leider.Wel, je zag de afgelopen maanden veel beelden van Poetin die eenzaam aan een zeer lange tafel zat, geruchten dat hij kanker heeft, dat hij angst heeft om corona op te lopen ... maar in Iran werd die wel vrij normaal verwelkomd en gaf hij mensen een hand. Dat beeld spreekt die smetvrees toch wat tegen, al zal hij inderdaad, zoals hier eerder gemeld, wel wat eigenaardigheden vertonen zoals het feit dat hij een eigen wc-unit meebrengt.
Vladimir Poo-tin.![]()

Ik heb het over dit soort artikels.Ik heb nochtans ergens een artikel gelezen waarin een foto werd toegevoegd waarin hij een hand geeft aan de Iraanse leider.
Er was het filmpje met Erdoğan waarin ze de hand schudden en in een stoel relatief dicht bij elkaar zitten.
Er was dit filmpje in dit artikel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/0...sland-houden-een-drielandentop-ze-hebben-elk/
Ergens las ik zelfs een analyse daarover.
Dus ik vind het vreemd dat je stelt dat het niet aan bod komt in westerse media.
Ik dacht al obv je statement dat er geruchten waren over een losse thee-avond met vrouwen van plezier.![]()
Ja uiteraard, maar die dateren van maart/april/mei dit jaar. Logisch dat men in juli een ander verhaal laat zien, als hij pas in juli een reis onderneemt en ander gedrag toont (tegen personen van een ander allooi dan nog). Men kan moeilijk in maart al beelden tonen van Putin in Iran.
Ik denk ook wel dat ze nog een hele hoop lopen hebben liggen uit het Soviet tijdperk.Ik heb het over dit soort artikels.
De artilleriebombardementen worden weer opgevoerd, dus die vuurmonden zullen nog wel tegen een stootje kunnen? Zou dat ook niet industrieel gestandardiseerd zijn, zo'n 152mm loop? Als je kijkt naar de waanzinnige voorraden munitie zullen de Sovjetgeneraals wel hebben gedacht aan voldoende vervangstukken, want als ze zich hebben voorbereid op een oorlog tegen de NAVO zal dat gebaseerd zijn op massale artilleriebarrages. Dan volstaat het niet om alleen maar ontzagwekkende munitievoorraden te hebben, maar ook de nodige vervangstukken. Oekraïne reageert daar echter adequaat op door aanvoerlijnen, commandostructuren en munitiedepots met een akelige precisie aan flarden te schieten. Rusland reageert daar uiteraard weer op door zich anders te organiseren, maar op die manier geraken ze hun momentum vaak kwijt en kunnen de Oekraïeners hun verdediging blijven versterken zodat de Russen alsnog niet doorbreken.
www.forbes.com
Volgens Frans Timmermans, vicevoorzitter van de Europese Commissie, gebruikt Moskou aardgas als wapen.
"The gas blackmail of Europe, which only gets worse every month, is needed by a terrorist state to make the life of every European worse," said Mr Zelensky in his nightly address.
He said it was deliberately intended to make it difficult for Europe to prepare for winter, without any care for the poverty people may suffer in the colder months as a result.

Over een correcte representatie in een door oorlog verscheurd land stel ik mij wel vragen bij ook al zit je met correcties maar is beter als niks. Wel paar interessante stukken.89% van Oekraïne geeft aan in poll om geen land te willen afgeven aan Rusland om vrede te bereiken.
![]()
In New Poll, 89% of Ukrainians Reject Ceding Land to Reach Peace With Russia
Ukrainians back President Zelensky’s position that peace talks can’t grant Russia land it has seized, WSJ-NORC poll finds.www.wsj.com
(verdrag met Rusland zou het ook het papier niet waard zijn waarop het geschreven, Rusland breekt toch bijna ieder verdrag dat het tekent)
Spijtig dat het er geen verdere vragen over zijn. Vermoed dat een deel NATO en de USA verantwoordelijk houden door te weing te doen (toelaten tot nato in 2015, no-fly zone in februari, te weinig wapens, enz)Over een correcte representatie in een door oorlog verscheurd land stel ik mij wel vragen bij ook al zit je met correcties maar is beter als niks. Wel paar interessante stukken.
RESP. How much responsibility does each of the following groups bear for the ongoing conflict? Do
they have...?
RUSSIA +85 -10
USA +58 -31
NATO +55 -34
UKRAINIAN GOVERNMENT +70 -23
ULTRA RIGHT NATIONALISTS +35 -35
De Oekraïners die ik hier al heb kunnen spreken en die gevlucht zijn, geven ook de VS, de NATO en zelfs de EU de schuld voor een escalatie van dit conflict (in de zin dat het vermeden had kunnen zijn). Rusland is voor hun sowieso de hoofdschuldige maar al de rest gaat zeker niet vrijuit. Het waren maar een aantal gezinnen en sowieso niet representatief dus ik vermoed dat het een mix zal zijn. Zal ook sterk afhangen vanwaar de personen komen: west of oost.Spijtig dat het er geen verdere vragen over zijn. Vermoed dat een deel NATO en de USA verantwoordelijk houden door te weing te doen (toelaten tot nato in 2015, no-fly zone in februari, te weinig wapens, enz)
Duidelijk, want de aanvallen op Kiev initieel waren daarop gericht. Het ging hem niet om het hele grondgebied van Oekraïne, want de Russen weten hopelijk zelf wel dat dat niet valt te controleren, en wegens het enorme verzet van de Oekraïners zal het wel duidelijk zijn dat het dan zal ontsporen tot een guerrilla-oorlog.Ik denk dat dat al de intentie was vanaf het begin van de oorlog: een marionet in Kiev.
ter aanvullingMoet wel toegeven dat ik het grappig vind dat sommigen nu beginnen te wenen omdat Rusland de gastoevoer als politiek wapen gebruikt.
![]()
Rusland halveert vanaf woensdag de aardgaslevering aan Duitsland via de NordStream-1-pijpleiding | VRT NWS Nieuws
Vanaf woensdag zal de Russische maatschappij Gazprom dagelijks nog slechts 33 miljoen kubieke meter aardgas leveren aan Duitsland. Dat is iets minder dan de helft van de 67 miljoen kubieke meter gas die nu dagelijks wordt geleverd. Volgens Gazprom is dat het gevolg van een "technisch probleem...www.vrt.be
![]()
Ukraine war: Russia waging gas war with Nord Stream 1 cuts - Zelensky
Ukraine's president accuses Moscow of using gas restrictions to inflict misery on ordinary Europeans.www.bbc.com
We moeten niet hypocriet beginnen doen he. Met alle sancties vanuit de EU treffen we ook de gewone Rus, en we gebruiken zelf bv. olie als politiek wapen. Wat had ge dan anders verwacht als reactie van Rusland![]()
Ja, hun economie houdt redelijk goed stand. Daar moet je ook geen economie voor gestudeerd hebben, de energieprijzen staan torenhoog en Europa koopt zoveel ze maar kunnen van Rusland. Een volledige stopzetting van alle gasaankopen zou onmiddellijk zwaren klappen toebrengen. Dit hadden we eenvoudig kunnen doen mochten we in kernenergie hebben geïnvesteerd, maar nu is er een veelvoud naar groene investeringen aan gegaan waar we niets aan hebben. Dus we kunnen Poetin zijn oorlog blijven betalen.Volgend jaar een grotere krimp dan verwacht maar ja dat is volgend jaar.![]()
IMF: “Russische economie doet het beter dan verwacht ondanks sancties”
De Russische economie zal dit jaar minder afzien van de internationale sancties vanwege de oorlog in Oekraïne dan verwacht. Dat meldt het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Het voegt toe dat de <a...www.hln.be