Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Heeft Churchill eens niet gezegd dat wanneer het fascisme terugkeert, de fascisten zich antifascisten zullen noemen?

Heeft Churchill eens niet gezegd dat wanneer het fascisme terugkeert, de fascisten zich antifascisten zullen noemen?
Neen, heeft hij nooit gezegd.

De meeste van dat soort quotes neem je best met een korreltje zout :)

Laatst bewerkt:

Ik heb waarschijnlijk teveel films gezien, maar als deze dame straks misschien voorstelt om Zelenski te interviewen, dan stel ik toch voor om het niet te doen.
Theorie dat het opgezet spel is vanuit het Kremlin: ze werkt al jaren bij die staatszender, en nu heeft ze plots openbaar geprotesteerd tegen het regime... om het vertrouwen van het westen te winnen? Verrassend milde straf trouwens. Ideale spion/saboteur dus. :unsure:

(nogmaals: ja ik weet het, teveel films... maar stel u voor :p)

Ik heb waarschijnlijk teveel films gezien, maar als deze dame straks misschien voorstelt om Zelenski te interviewen, dan stel ik toch voor om het niet te doen.
Theorie dat het opgezet spel is vanuit het Kremlin: ze werkt al jaren bij die staatszender, en nu heeft ze plots openbaar geprotesteerd tegen het regime... om het vertrouwen van het westen te winnen? Verrassend milde straf trouwens. Ideale spion/saboteur dus. :unsure:

(nogmaals: ja ik weet het, teveel films... maar stel u voor :p)
Je bent niet de enige die dat verdacht vindt.

Neen, heeft hij nooit gezegd.

De meeste van dat soort quotes neem je best met een korreltje zout :)

950625c9c538614ab6fab79011231472.jpg

Dus het is verdacht dat ze haar taak als journaliste op een ander gaat uitvoeren ? Ok.
Het is verdacht dat een werknemer van een Russische staatszender tijdens een crisis openlijk protesteert tegen het regime, een verrassend milde straf krijgt, en dan beslist correspondent te worden voor Westerse media.

Ja, ik denk wel dat dat een gevalletje van te veel toeval is om verdacht te zijn.
Is ze daarom een schurk? Neuh, maar enige voorzichtigheid is toch wel geboden, zeker in tijden van oorlog.

Het kan ook propaganda geweest zijn van Rusland om te zeggen naar het westen : "Kijk , we zijn toch zo slecht niet"
Rusland zal ook niet voldoende gevangenissen hebben om elke protesteerder 15 jaar op te sluiten.

Het kan ook propaganda geweest zijn van Rusland om te zeggen naar het westen : "Kijk , we zijn toch zo slecht niet"
Rusland zal ook niet voldoende gevangenissen hebben om elke protesteerder 15 jaar op te sluiten.
Excuse my words, maar, och laat me alstublieft niet lachen.

Wat een horror en dat in Europa in 2022. Ik kan het nog altijd erg moeilijk vatten dat echt aan het gebeuren is hier.

Ik blijf het toch merkwaardig vinden hoe men zo blijft hameren op de 2 miljard dat Rusland verdient via de Antwerpse diamantsector.
Als Antwerpen de banden doorknipt, zal Rusland z'n ruwe diamanten binnen de seconde ergens anders laten slijpen. Maar ondertussen is Antwerpen wel z'n leiderspositie waarschijnlijk voor altijd kwijt.
Een beetje zoals jezelf in de voeten schieten omdat je je werkgever een klootzak vindt, maar niet realiseert dat hij direct ander personeel kan vinden.

2 dagen aan de gas- en oliekraan zuigen en er is ook 2 miljard naar Rusland gevloeid. Gas en olie die Putin daarentegen niet direct kwijt kan aan iemand anders... Prioriteiten zeker?

Al dat stof dat rondvliegt ten gevolge van bombardementen kan sowieso niet gezond zijn, dat kan al lijken alsof er chemische wapens zijn ingezet zonder dat het effectief het geval is.
Verder onderzoek zal moeten uitwijzen of die claim klopt, maar dat is niet zo eenvoudig om daar in volle oorlog een team naartoe te sturen.

Gezien Rusland's track record in bvb Syrie, de opeenstapeling aan smerigheden van de voorbije maanden en hun complete lak aan waarschuwingen, regels of conventies durf ik gerust te zeggen dat die suka's chemische wapens aan het inzetten zijn.

Sufficient evidence now shows that most Finns want to join the NATO alliance, President Sauli Niinistö told Swedish-speaking broadcaster YLE on Wednesday after he had called for a broad survey for membership just one week ago.

Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.

Increased military spending is also something 75% of Finns want without delay, a fresh poll by the Keskisuomalainen newspaper shows. Only 9% do not want to see an increase.

____

In peilingen gaat het centrumrechtse Kok er op vooruit die voorstander zijn van NAVO en de EU, terwijl extreemrechts stemmen in Finland verliest.

The party self-statedly bases its politics on "freedom, responsibility and democracy, equal opportunities, education, supportiveness, tolerance and caring"[13] and supports multiculturalism and LGBT rights. Their foreign stances are pro-NATO and pro-European orientated, and they are a member of the European People's Party (EPP).

Ik blijf het toch merkwaardig vinden hoe men zo blijft hameren op de 2 miljard dat Rusland verdient via de Antwerpse diamantsector.
Als Antwerpen de banden doorknipt, zal Rusland z'n ruwe diamanten binnen de seconde ergens anders laten slijpen. Maar ondertussen is Antwerpen wel z'n leiderspositie waarschijnlijk voor altijd kwijt.
Een beetje zoals jezelf in de voeten schieten omdat je je werkgever een klootzak vindt, maar niet realiseert dat hij direct ander personeel kan vinden.

2 dagen aan de gas- en oliekraan zuigen en er is ook 2 miljard naar Rusland gevloeid. Gas en olie die Putin daarentegen niet direct kwijt kan aan iemand anders... Prioriteiten zeker?

Ik heb hierop reeds gereageerd in dit topic. Wat je schrijft is het grootste talking point van de diamant sector in dit land en dat wordt nagenoeg klakkeloos overgenomen door alle media.

Ik heb daar sterke twijfels bij. Om te beginnen volgt dit niet de heersende economische wetmatigheden. Namelijk dat, indien je in India een gelijkwaardig product zou kunnen produceren maar dan aan een fractie van de kost, de gehele diamant productie al lang in India had gezeten.

Het is dus een argument dat ogenschijnlijk logisch lijkt. Maar eenmaal je erover nadenkt is het alles behalve logisch.

Daarnaast is het gehele argument uiteraard moreel compleet bankroet gelet op de recente ontdekkingen in Bucha en Mariupol. Het label "Transparante Diamant" slaat dus blijkbaar niet op oorlogsmisdaden enkele uurtjes vliegen verderop.

Terug
Bovenaan