Ruwe en/of afgewerkte diamanten, luxekledij van Gucci en/of Prada... staan als voorbeelden (https://www.standaard.be/cnt/dmf20220120_93602113). Niet meteen voor het gewone Russische volk, denk ik.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ruwe en/of afgewerkte diamanten, luxekledij van Gucci en/of Prada... staan als voorbeelden (https://www.standaard.be/cnt/dmf20220120_93602113). Niet meteen voor het gewone Russische volk, denk ik.
Geen olie en gas meer mogen uitvoeren?
Winkelketens die wegtrekken, fabrieken die sluiten.
...
De ban op olie en gas treft voornamelijk de Russische Staat, Putin en een aantal oligarchen. Hoezo treft die specifiek het gewone volk? Trouwens, de EU heeft nog niks geband en het zijn wij die de grootste afnemers zijn. Dus ze zitten nog wel even safe.
En bedrijven hebben toch het recht om weg te trekken uit landen die buurlanden aanvallen en de dictatoriale toer opgaan? Wil je hen verplichten daar te blijven ofzo?
Heb je een tegenvoorstel? Uiteindelijk zal elke sanctie het volk rechtstreeks of onrechtstreeks raken.Wegvallende inkomsten olie en gas = Staat = burgers.
Wegtrekken oké, maar dan mag men uit héél veel landen wegtrekken.
Nu is de symboolwaarde belangrijker dan de ratio.
Deze vind ik ook wel een opvallende gebeurtenis. Ik las vaak op dit forum dat men er vanuit gaat dat China neutraal zou zijn of zelfs "tegen" Rusland, maar dat lijkt mij totaal niet.![]()
China's promotion of Russian disinformation indicates where its loyalties lie
In public statements and at international summits, Chinese officials have attempted to stake out a seemingly neutral position on the war in Ukraine, neither condemning Russian actions nor ruling out the possibility Beijing could act as a mediator in a push for peace.edition.cnn.com
En vindt je dat niet erg dan?Heb je een tegenvoorstel? Uiteindelijk zal elke sanctie het volk rechtstreeks of onrechtstreeks raken.
En wat is het verschil voor ons in belgie waar we momenteel onze energiefactuur, brandstofprijzen en inflatie door het dak zien gaan omdat een of andere paljas in een ver land wat oorlog wil voeren. Zeg mij eens waar wij daar om gevraagd hebben.En vindt je dat niet erg dan?
Dat onschuldige burgers die ook niet gevraagd hebben om deze oorlog of om überhaupt Rus te zijn gestraft worden?
Hoe zou jij het vinden als jij gestraft wordt omdat De Croo de clown uithangt? Dat je veel verliest waar je zo lang en hard voor gewerkt hebt. En waarom? Door iets waar je geen aandeel in hebt en ook niet om gevraagd hebt.
Want dat is gewoon exact hetzelfde.
Niks, maar dat zijn ook zaken waar weinig aan kan gedaan worden.En wat is het verschil voor ons in belgie waar we momenteel onze energiefactuur, brandstofprijzen en inflatie door het dak zien gaan omdat een of andere paljas in een ver land wat oorlog wil voeren. Zeg mij eens waar wij daar om gevraagd hebben.
Het alternatief is niks doen en Ukraine laten overrompeld worden. Denk je dat dit minder dramatisch zou zijn uiteindelijk?Niks, maar dat zijn ook zaken waar weinig aan kan gedaan worden.
Hetgeen men doet in Rusland is gewoon moedwillig maatregelen treffen, ze hebben de keuze om het niet te doen maar doen het toch.
En vindt je dat niet erg dan?
Dat onschuldige burgers die ook niet gevraagd hebben om deze oorlog of om überhaupt Rus te zijn gestraft worden?
Hoe zou jij het vinden als jij gestraft wordt omdat De Croo de clown uithangt? Dat je veel verliest waar je zo lang en hard voor gewerkt hebt. En waarom? Door iets waar je geen aandeel in hebt en ook niet om gevraagd hebt.
Export van goederen verbieden werkt niet. Want ze geraken er toch en geloof mij dat bedrijven die hier in Europa actief zijn, zullen moeite doen (en er zijn zoveel manier om het te doen) om ze tot daar te krijgen. Het is dat of het wegvallen van een deel van de omzet. Het enige wat er gaat gebeuren is dat dit soort goederen, nog duurder gaat worden.Ruwe en/of afgewerkte diamanten, luxekledij van Gucci en/of Prada... staan als voorbeelden (https://www.standaard.be/cnt/dmf20220120_93602113). Niet meteen voor het gewone Russische volk, denk ik.
Waar zie jij gele banden? Is filmpje in zwart wit. Russen hadden dacht ik witte banden.![]()
Zelenski vraagt Macron en Scholz om hulp om ontvoerde burgemeester te bevrijden
De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft de Franse president Emmanuel Macron en de Duitse bondskanselier Olaf Scholz gevraagd om te helpen bij de vrijlating van de ontvoerde burgemeester van de stad Melitopol.www.standaard.be
Ik dacht dat die met zo'n gele band Oekraiense soldaten waren?

Life's not fair. De oekrainers hebben ook geen schuld maar zijn wel alles kwijt. Als er iemand moet afzien, dan maar de aanvaller + onschukdig entourage.En vindt je dat niet erg dan?
Sorry, maar dit is gewoon onzin. Het bedrijf waar ik voor werk heeft de dag nadat Rusland de Oekraïne is binnengevallen beslist om alle bestellingen voor Russische klanten te blokkeren, en te stoppen met het verzenden van afgewerkte producten, vooraleer er sprake was van sancties.Export van goederen verbieden werkt niet. Want ze geraken er toch en geloof mij dat bedrijven die hier in Europa actief zijn, zullen moeite doen (en er zijn zoveel manier om het te doen) om ze tot daar te krijgen. Het is dat of het wegvallen van een deel van de omzet. Het enige wat er gaat gebeuren is dat dit soort goederen, nog duurder gaat worden.
Voor producten als stofzuigers en keukenrobotten allicht wel, maar als het gaat om luxekledij en diamanten zullen er absoluut wegen open blijven. Het doelpubliek zal met veel plezier de extra kost betalen dat het illegale circuit opeist.Sorry, maar dit is gewoon onzin.