Laat ons hopen dat een deal in de maak is. Oekraine kan niet echt hopen op ons, want buiten op diplomatische en economische gerichte acties zullen wij niet meer doen, en ik zeg het: zelfs al erkennen ze de Krim / DNR / LNR niet, de gebieden terug veroveren zal niet gebeuren, of er moet al total war komen (of een collapse van Rusland wat men misschien tracht te bereiken in het westen). Maar als UA zijnde zou ik wel beginnen met toetredingsgesprekken met EU zodat er al meer op het spel staat als er een nieuw conflict komt en de rest van UA te beschermen. Akkoord gaan met Boyko als PM zou ik niet doen, al kan je evt. na vrede direct nieuwe verkiezingen uitroepen, dan heeft Boyko eigenlijk weinig zin want de Oekrainers gaan toch niet akkoord gaan, en veel Russischgezinden zullen al niet meer in UA wonen (want Rusland heeft ze ingelijfd of zijn onafhankelijk, zelfs tov de vorige gezien LNR / DNR groter zullen zijn), en anderen zullen ook meer Russosceptisch zijn tov vroeger. Enig probleem is dat Zelensky na een vredesdeal dreigt zijn eigen verkiezingen te verliezen, en ultranationalistische partijen erop vooruit zullen gaan in Oekraïne dan, als men van de mening is dat Zelensky een sell-out is. Oekrainse ultranationalisten kunnen er revanchistische gevoelens op nahouden, en misschien de vredesdeal niet respecteren mocht Zelensky LNR/DNR/Krim erkennen.
Met geen verkiezingen en Boyko toch als PM riskeer je dat Oekraine zich tegen hun overheid keert (vooral regering dan), en wie stelt regering dan op. Blokkeert parlement dan niet alles van Boyko regering? Aanvaarden mensen de Boyko regering dan? Of zullen ze het als occupatie zijn, en in dat geval kan guerrilatactieken/terrorisme/aanslagen op Boyko een mogelijkheid worden, zeker gezien mensen nog wapens/molotovcocktails etc. zullen hebben van de "huidige oorlog", als Zelensky oproepte dat iedereen het land kon verdedigen, ook burgers. Ik verwacht ook wel continu grensconflicten, hetzij door de regering/leger (van RS / UA), hetzij door mensen zelf die schieten op alles wat de grens oversteekt, aan beide kanten.