Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Op familiebrunch bij de N-VA nonkel zeggen dat moslimterrorisme, bankencrisis, big farma en Putin's gasmonopolie mede mogelijk werd gemaakt door een generatie graaiende boomers, dan stamelen ze dat dat hun schuld toch niet is.

Ik wist niet dat de U.S. de beslissende macht was ivm met de nato.
In se wel hé...

960x0.jpg

Ik wist niet dat de U.S. de beslissende macht was ivm met de nato.
Net zoals bepaalde landen een veto mogen stellen bij de VN..heb ik ook nooit gesnapt..en nu zie je welke problemen het geeft..

Is precies het principe van het communisme "iedereen gelijk, maar ik meer gelijk dan een ander"

Net zoals bepaalde landen een veto mogen stellen bij de VN..heb ik ook nooit gesnapt..en nu zie je welke problemen het geeft..

Is precies het principe van het communisme "iedereen gelijk, maar ik meer gelijk dan een ander"
Langs de andere kant zien we nu natuurlijk ook wat er gebeurd als de macht in handen is van 1 partij.

Een van de bekendste pro-Russische propaganda tweet kanalen. Volgens de Russen hebben ze bewijs gevonden van NAVO-samenwerking met de nazi-bataljons van Oekraine.
Hun bewijs zijn een paar nietszeggende foto's van een laptop met NAVO stickers op. Wat een bewijs zeg. Wel grappig dat het Lenovo-laptops zijn, blijkbaar werkt de NAVO met Chinese laptops, en het model is van 2011. Dus blijkbaar werkt men met 11 jaar oude laptops bij de NAVO.

Een van de bekendste pro-Russische propaganda tweet kanalen. Volgens de Russen hebben ze bewijs gevonden van NAVO-samenwerking met de nazi-bataljons van Oekraine.
Hun bewijs zijn een paar nietszeggende foto's van een laptop met NAVO stickers op. Wat een bewijs zeg. Wel grappig dat het Lenovo-laptops zijn, blijkbaar werkt de NAVO met Chinese laptops, en het model is van 2011. Dus blijkbaar werkt men met 11 jaar oude laptops bij de NAVO.
Ik vind het toch wel raar dat de russen toch nog proberen de navo bij deze oorlog te betrekken.

Het is allemaal zo dooezichtig en amateuristisch wat de russen doen. Waarom?

Wat verschil maakt het nu of ze eerst wat fake foto's tweeten van "nato computers" en dan een raket naar polen schieten? Precies of Xi zal het geloven? Of zijn bevolking cares?

Hoort bij de narrative dat dit Westerse agressie is natuurlijk, Rusland staat in zijn recht om zichzelf te verdedigen. NAVO sponsort Nazi-groeperingen, hoe kan iemand dat goedpraten?
Wat maakt het uit wat de narrative is? Heel het land is de shit Ingeduwd door putin. Putin weet dat het zijn schuld is en heel zijn land is aan het leeglopen.

Wat is zijn end game?

Hoort bij de narrative dat dit Westerse agressie is natuurlijk, Rusland staat in zijn recht om zichzelf te verdedigen. NAVO sponsort Nazi-groeperingen, hoe kan iemand dat goedpraten?
Op die manier kan ik het begrijpen. Gewoon zwart maken dan ipv hun bij de oorlog te willen betrekken.
mezelf eens quoten..

Ik vind het echt wel raar dat de VS echt probeert een globaal conflict te doen escaleren.
Sorry, ik doe niet mee aan kakken op organisaties die verantwoordelijk zijn voor ons zorgeloze leven.

Wat er in feite zou gebeuren is Polen geeft zijn oude Migs aan Oekrainers en in ruil worden de Poolse Migs vervangen door Amerikaanse F16's (de F35 bestemd voor Polen wordt pas over een paar jaar geleverd dus de Polen willen nog iets hebben voor de tussenperiode).
Kwestie dat iedere partij zijn tweedehands materiaal kan doorsluizen en Oekraïners met iets wat ze kennen, kunnen vliegen.

Die gevechtsvliegtuigen: wat er gezegd is is dat de VS hun F16s naar Polen kan sturen (om Polen te beschermen indien nodig), ALS Polen hun MiG's richting Oekraïne zou sturen. En Polen benadrukt dat het dat niet gaat doen.

Al de rest is speculatie.

(en Rusland heeft ondertussen uiteraard al gedreigd dat zelfs Oekraïense vliegtuigen niet mogen opstijgen vanop buitenlandse vliegvelden)

Wat maakt het uit wat de narrative is? Heel het land is de shit Ingeduwd door putin. Putin weet dat het zijn schuld is en heel zijn land is aan het leeglopen.

Wat is zijn end game?

Wat maakt het uit wat de narrative is? Je zegt het eigenlijk zelf al = zijn end game achterhalen.

Wat er in feite zou gebeuren is Polen geeft zijn oude Migs aan Oekrainers en in ruil worden de Poolse Migs vervangen door Amerikaanse F16's (de F35 bestemd voor Polen wordt pas over een paar jaar geleverd dus de Polen willen nog iets hebben voor de tussenperiode).
Kwestie dat iedere partij zijn tweedehands materiaal kan doorsluizen en Oekraïners met iets wat ze kennen, kunnen vliegen.

Ik vind het echt wel raar dat de VS echt probeert een globaal conflict te doen escaleren.

- niet op hun grondgebied
- Europa trekt gas in van US ipv Rusland. Eindelijk verlost van Nordstream2!
- wapenexport stijgt.

Ook wel te “danken” aan onze zwakte, wat ons een speelbal maakt tussen grootmachten. Europa moet ondergaan.
En op het einde telt het geld en de economie.

Pas op, we hebben de Amerikanen nodig en ja , we zijn ze dankbaar voor de hulp in WW 1 en 2, maar opportunisme is hen niet vreemd.

Zijn end game begint wat te lijken op civilization spelen en je weet dat je verliest.

Wat random shit doen, met iedereen Ambras doen voor de lol wat kernraketjes afschieten en hopen dat je somehow toch wint.

Dag nadien herstart je het spelletje... er is geen restart knopje in real life.
Wat maakt het uit als je in de 70 bent? Er is ook geen ranking van high scores op het einde.

de expansiedrang naar het oosten heeft daar ook helemaal niets mee te maken uiteraard :unsure:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2022/feb/28/nato-expansion-war-russia-ukraine

Dus jij denkt dat deze oorlog is ontstaan door de NAVO uitbreiding naar het Oosten? :p
Oekraïne die niet zo lang geleden niet geïnteresseerd was in de NAVO tot de eerste invasie van de Russen in Oekraïne :p

Effekes een volgorde van de feiten:

februari 2014: Pro-Russische regering weggejaagd. Vervanger zei niet achter NAVO lidmaatschap te zitten.
Maart 2014: Krim geannexeerd
April 2014: begin van de Donbass crisis
In tussen tijd bekend geraakt van Russische aanwezigheid in deze regio's :p
Augustus 2014: "Misschien toch maar beter lid worden van de NAVO"

Wie heeft er Oekraïne geduwd naar de NAVO? De NAVO of Rusland? :p

Terug
Bovenaan