Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar dat is "interne keuken", ook niet proper wat China daar doet, maar ze doen het binnen hun eigen landsgrenzen.Maar leveren in oa landen als China (oeigoeren iemand?) is dan weer geen probleem.
Tenenkrullend hoe die multinationals struikelen over elkaar om te hardst distantiëren van Rusland.
Nexta kan hier zelf geen bronnen voor aanleveren dus voorlopig nog unconfirmed.Zelfs geen Coca-Cola meer in Rusland. Enkel hun vodka hebben ze nog.
Het zijn niet alleen de multinationals, iedereen doet er wat aan mee. We zijn veel harder voor Rusland dan voor wat andere landen uitsteken. Wat er anders is aan het huidig conflict is is dat wij, het westen, bedreigd worden, niet dat wat Rusland doet erger is dan wat andere landen doen want dat is in veel gevallen niet zo.Maar dat is "interne keuken", ook niet proper wat China daar doet, maar ze doen het binnen hun eigen landsgrenzen.
Ik denk ook dat het aandeel van Rusland maar heel klein zal zijn voor een bedrijf zoals Coca-cola. Wellicht maar 1% van hun omzet ofzo. Rusland heeft maar 144 miljoen inwoners. China is een veel grotere omzetmarkt.
Inderdaad.. is ook al officieel bevestigd dat de Russen zich niet aan het staakt het vuren houden en blijven schieten/bombarderen in Mariupol. Iets of wat menselijkheid is ver te zoeken blijkbaar.Wanneer je als Rusland meer geloofwaardigheid aan de dag wil leggen ga je toch iets meer daden moeten stellen in plaats van enkel holle woorden uitspreken:
"Despite an official ceasefire and effort to evacuate the city, the Deputy Mayor of Mariupol tells BBC that Russians are still bombing the city."
Vuile, mottige oorlog.
Lijkt mij onmogelijk. Dat gaat Oekraïne nooit toestaan die verdeling West - Oost. Daardoor geef je trouwens Poetin ook weer "de vrijgeleide" en voor het grootste stuk zijn zin. Op termijn zal hij er dan sowieso mee doorgaan om het Sovjet Rijk terug uit te breiden richting het Westen..Wat denken jullie? De enigste manier om hier uit te komen is Oekraïne verdelen langs de Djeprn. Oost en West Oekraïene. Kiev wordt het nieuwe Berlijn. Ook ooit en West. Het oosten is voor Putin. Het Westen met hoofdstad Lviv blijft een vrijhaven.
Mijn ex-werkgever produceerde/verkocht/kocht goederen/diensten bij hun Russische dochteronderneming.Vele bedrijven kunnen wrs ook gewoon niet meer leveren in Rusland of willen de roebels niet meer en verpakken dat dan maar als een "wij steunen Oekraïne praatje".
Wat opofferen? De sancties tegen Rusland zijn van die aard dat je ze, gecombineerd met de massale wapenleveringen, al als een oorlogsverklaring kan lezen. Dat Poetin dat niet doet, is omdat hij evenveel schrik heeft om in direct militair conflict te komen met de NAVO als wij met Rusland. Dat hij bovendien zelfs economisch niet durft terug te slaan, of zo lijkt het toch, toont naar mijn gevoel ook aan dat hij een verdere escalatie met de EU en NAVO wil vermijden en/of het geld dat toch nog binnenkomt gewoon niet kan missen.Dat is een beetje wat veel mensen juist denken, dat het nu niet ingrijpen, juist voor meer miserie gaat zorgen achteraf.
De kop in het zand tactiek heeft men al een paar keer geprobeerd met Rusland (Moldavië, Georgië, Oekraine deel 1) en het is alleen maar erger geworden.
Elke keer worden de prooien groter en gaat hij driester te werk.
Oekraine nu op offeren gaat ervoor zorgen dat het alleen nog maar naar meer zal smaken.
We geven Oekraine op en we zijn er vanaf, is gewoon een illussie, het zal niet stoppen.
Hoe erg het ook is, Oekraine heeft niet veel te willen op dit moment.Lijkt mij onmogelijk. Dat gaat Oekraïne nooit toestaan die verdeling West - Oost. Daardoor geef je trouwens Poetin ook weer "de vrijgeleide" en voor het grootste stuk zijn zin. Op termijn zal hij er dan sowieso mee doorgaan om het Sovjet Rijk terug uit te breiden richting het Westen..
Dat is een beetje wat veel mensen juist denken, dat het nu niet ingrijpen, juist voor meer miserie gaat zorgen achteraf.
De kop in het zand tactiek heeft men al een paar keer geprobeerd met Rusland (Moldavië, Georgië, Oekraine deel 1) en het is alleen maar erger geworden.
Elke keer worden de prooien groter en gaat hij driester te werk.
Oekraine nu op offeren gaat ervoor zorgen dat het alleen nog maar naar meer zal smaken.
We geven Oekraine op en we zijn er vanaf, is gewoon een illussie, het zal niet stoppen.

Een groot verschil met dit conflict is dat, voor zover ik toch weet, Oekraïne een nette democratische regering heeft, die onafhankelijk regeert. Het is net dat wat Rusland niet wil hebben, en hij ziet nu ook gewoon een goeie kans om de olie en gasvelden van Oekraïne over te nemen natuurlijk, alle retoriek over het herstellen van de USSR ten spijt…Wat er anders is aan het huidig conflict is is dat wij, het westen, bedreigd worden, niet dat wat Rusland doet erger is dan wat andere landen doen want dat is in veel gevallen niet zo.
Het is begrijpelijk dat we harder reageren als we zelf bedreigt worden maar we verpakken dat egoïsme graag alsof het iets moreel hoogstaand zou zijn en dat beseffen die bedrijven ook, hiermee kunnen ze scoren bij ons. Niet met een standpunt in te nemen over de slaven in Qatar of de concentratiekampen in China.
Dat zijn net zaken die onder Putin allemaal sterk verslechterd zijn. Op zich viel het nog wel mee (tot voor de inval), Rusland had echt nog wel een kans om haar positie te verbeteren en economisch veel sterker te worden (ze zitten nog altijd op hopen kostbare grondstoffen), maar dat is nu allemaal teniet gedaan door Putin. Ik kan me nu moeilijk inbeelden dat iemand in een Amerikaanse/Europese multinational Rusland nog naar voren gaat schuiven als business case voor buitenlandse investeringen.Het land heeft een aantal belangrijke feiten tegen: demografische achteruitgang (vergrijzing, dalende geboortecijfers, brain drain), stroeve relaties met andere grootmachten, corruptie, inefficiënt staatsapparaat, lange afstanden en gebrekkige infrastructuur, weinig interessant voor investeerders, ... Een aantal van die zaken zijn inherent aan het Poetinisme en gaan onder zijn beleid dan ook niet opgelost geraken.
Inderdaad, en wij leven ook in nette democratieën die onafhankelijk bestuurd worden, er is daarentegen niemand die dreigt ons in concentratiekampen te steken. Dus vinden dat er vooral sancties moeten komen tegen landen die oorlog voeren tegen nette democratieën, we zeggen het niet graag maar concentratiekampen storen ons minder, met uitbaters daarvan willen we gerust verder zaken doen.Een groot verschil met dit conflict is dat, voor zover ik toch weet, Oekraïne een nette democratische regering heeft, die onafhankelijk regeert. Het is net dat wat Rusland niet wil hebben, en hij ziet nu ook gewoon een goeie kans om de olie en gasvelden van Oekraïne over te nemen natuurlijk, alle retoriek over het herstellen van de USSR ten spijt…
Hoe gaan ze de WCs doorspoelen dan?Deze morgen las ik zelfs dat Heineken stopt met exporteren naar Rusland. Wat een straf![]()
Niemand heeft een glazen bol, dus "het zal niet stoppen" is geen vaststaand feit.
Dat is dus nog altijd niet genoeg voor de NAVO om de oorlog te verklaren aan Rusland en WO3 te ontketenen.
Al dan niet per ongeluk. Maar van zodra er 1 wordt afgeschoten, per ongeluk of niet, is het gewoon gedaan met ons. Ik snap niet dat Poetin op zijn plaats zetten belangrijker is voor jullie dan het voortbestaan van iedereen die je lief hebt.
Aan de andere kant kan je je dan afvragen of we niet het slechtste van twee werelden aan het combineren zijn. Als we vinden dat we ons nu enorm ver wagen en dat dit eigenlijk al een oorlogsverklaring kan zijn, zijn we al een kernoorlog aan het riskeren maar dan wel op zo'n manier dat Oekraïne waarschijnlijk toch verliest.Wat opofferen? De sancties tegen Rusland zijn van die aard dat je ze, gecombineerd met de massale wapenleveringen, al als een oorlogsverklaring kan lezen. Dat Poetin dat niet doet, is omdat hij evenveel schrik heeft om in direct militair conflict te komen met de NAVO als wij met Rusland. Dat hij bovendien zelfs economisch niet durft terug te slaan, of zo lijkt het toch, toont naar mijn gevoel ook aan dat hij een verdere escalatie met de EU en NAVO wil vermijden en/of het geld dat toch nog binnenkomt gewoon niet kan missen.
De NAVO en de EU kan op dit moment niets* meer doen zonder rechtstreeks militair in te grijpen. En dan heb je potentieel een kernoorlog op handen, en zijn we niet meer aan het discussiëren over Oekraïne maar over het voortbestaan van de menselijke soort. Is dat echt de gok die je wil nemen?
* Buiten zelf de gaskraan toedraaien.
Ik denk echt dat mensen enerzijds onderschatten hoe zwaar de EU en de NAVO Rusland aanpakken, wat voor een ongezien precedent de openlijke wapenleveringen zijn en wat voor een geopolitiek keerpunt dit is voor de EU en anderzijds waanzinnig naiëf zijn wanneer het komt op de nucleaire dreiging. Hoe heter het conflict, hoe groter de kans dat er een raket wordt afgevuurd. Al dan niet per ongeluk. Maar van zodra er 1 wordt afgeschoten, per ongeluk of niet, is het gewoon gedaan met ons. Ik snap niet dat Poetin op zijn plaats zetten belangrijker is voor jullie dan het voortbestaan van iedereen die je lief hebt.
Één raket niet nee, maar in een situatie met zo'n hoogspanning zijn de raketten van de VS al vertrokken voor de Russische tijd heeft gehad om op Oekraïne te vallen. De Amerikanen gaan niet afwachten om te kijken of die effectief richting Oekraïne is verstuurd geweest.Maar is dat effectief zo?
Want het is niet zo dat een raket op Oekraïne afvuren wilt zeggen dat het gedaan is met ons allemaal. Ja in een straal van X km rond de impactzone gaat er weinig nog leven en zal er de eerste jaren ook niet veel geleefd worden. Er zal een verhoogde straling waarneembaar zijn in omringende landen, dat staat vast. Maar dat is ook Rusland zelf natuurlijk.
Maar je hebt ook gradaties in kernwapens, zo heb je er kleine en ook grote.
Maar doen alsof een kernwapen inzetten het einde van ons allemaal betekent dat is niet correct hoor.