Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Het gaat zelfs verder dan dat, om een no fly zone in te stellen moet je ook een gebied vrijmaken van vijandelijke luchtafweer, Navo jets kunnen niet continu patrouilleren terwijl ze onder schot gehouden worden door luchtafweer. Het zou dus meteen tot gevechten leiden, zelfs als Rusland geen vliegtuigen zou sturen.
Correct ze gaan dus ook grond aanvallen moeten doen en zelfs schepen aanvallen van de Russen.

Hopelijk een paar westerse saboteurs die de kernwapens in Rusland kunnen ontmantelen/inactief maken.

Ook iemand die mij kan uitleggen waarom die kolonne van +60km niet aangevallen ka worden met drones?

Hopelijk een paar westerse saboteurs die de kernwapens in Rusland kunnen ontmantelen/inactief maken.

Ook iemand die mij kan uitleggen waarom die kolonne van +60km niet aangevallen ka worden met drones?
Denk dat daar iets achter zit wat wij nog niet weten. Feit dat ze gene meter opschieten is daar mss wel een illustratie van.

Denk dat je eens hun aantallen kern wapens moet opzoeken. Zoiets duurt maanden / jaren mochten ze er mee akkoord gaan. Nu zijn ze in oorlog. En ga je scuba divers laten zoeken naar hun submarines? :)

Nu het blijft Rusland zo mij niet verbazen mocht de helft al niet meer operationeel zijn door geld gebrek of kennis gebrek

Lukashenko accidentally shares classified info:

FMxkMqKXMAA7h7u

Blijkbaar ook troepenbewegingen naar Moldavië (Transnistrïe) :thinking:

Denk dat daar iets achter zit wat wij nog niet weten. Feit dat ze gene meter opschieten is daar mss wel een illustratie van.
Mss heeft die vooraan een panne^^

Mss als afschrikmiddel, de spieren laten zien, zo van zou je je niet beter overgeven.

Ik kan me ook niet voorstellen, dat die bij een "go" de opdracht krijgen allemaal in 1 keer op te rukken.
Ofwel in tijdsintervallen. Maar als er voor u overal al wrakken en gewonden liggen, moet je die telkens zien te omzeilen. Dat geeft op een moment ook een opstropping.

Ofwel verspreidt de colonne zich in alle richingen via zijwegen als die er zijn, rijdt een deel naar de westkant, een deel naar de oostkant, een deel naar het zuiden.
Om dan effectief tegelijk langs alle kanten aan te vallen.
Lijkt me het meest waarschijnlijke.

Laatst bewerkt:

Wel, een kolonne aanvallen van +60km vraagt resources.

Bij de aanvang van het conflict bezat Oekraïne 6 TB2 drones dat is niet veel. Je zou eventueel gevechtsvliegtuigen kunnen inzetten, daar had Oekraïne er ongeveer zo'n 80 van (een combinatie van MiG-29, Su-24, Su-25,Su-27).

Voor dit leger is het vooral kiezen waar men deze inzit. Een kolonne die hoogstwaarschijnlijk begonnen is als een kolonne van 3km aan de grens, die (volgens wat ik hoor) constant mega files maakt, over zichzelf struikelt en regelmatig moet stoppen om zaken te repareren (daarom dat deze zo groot aan het worden is), is relatief intensief voor de weinige brokken die ze op dit moment maakt..

Als je weet dat deze dan nog eens zelf een boel afweergeschut bij heeft dan is het een vrij kostelijke grap voor het Oekraïense leger. Zo een TB2 drone wil je liefst van al niet verliezen aan een bende ongemotiveerde prutsers die langs de zijkant van de weg staan te wachten tot hun voertuig bijgevuld is. Deze resources kunnen beter gebruikt worden om kleine groepen russen te dwingen tot overgave of volledig te verpulveren op andere plaatsen, waar ze relatief weinig weerstand zullen krijgen.

Vanaf dat deze kolonne binnen bereik komt van de artillerie opgezet rond Kyiv wordt het natuurlijk wel een interessante prooi.

Laatst bewerkt:
Goh ja wat is het verschil? Het westen steunt nu ook al openlijk oekraine. Wat is er mis met boots on the ground in oekraine zelf? 't Is niet dat ge rusland binnenvalt. Ge gaat in een land staan dat u verwelkomt en als de russen u dan aanvallen zijt ge niet de initiator. Misschien dat rusland zich meer inhoudt als er nato legers "op oefening" in oekraine zitten.
't Is niet dat er nog veel relaties te redden vallen tussen rusland en het westen. En kweet niet maar ik denk dat het toch al redelijk oorlog is :unsure:
Uiteindelijk wilt het westen nu toch ook al rusland dat land uit flikkeren, alleen is het nu nog wat voorzichtig.
Dat ge niet effectief op Russische soldaten schiet is het verschil. De relaties zijn naar de kloten, maar Rusland heeft tot zover niet buiten Oekraïne aangevallen en is dus niet in oorlog met het westen maar met Oekraine en ge kunt draaien of keren hoe ge het wilt.. Dat is niet hetzelfde.

Wat ik straf vind: Rusland zegt "Schiet Oekraine niet te hulp of iedereen heeft het vlaggen, dit is onze privé-oorlog!"

Maar Belarus mag wel Rusland helpen, want dat zijn goede vrienden of wat?

Waarom mogen Polen en de rest dan hun Oekraïense goede vrienden dan niet helpen?

Jaja, nukes, maar Rusland heeft hier toch geen 'logisch' punt?
Wat houdt hen dan tegen om dat 'nuke-argument' in de toekomst voor alles te gebruiken?

Laatst bewerkt:
Lukashenko accidentally shares classified info:
Dit kan toch gewoon niet echt zijn :laugh:
Is dat hier een aflevering van Allo Allo ofzo :wtf:
Het is blijkbaar een verdeling van Oekraïne zelf, de 4 Oekraiense regio's volgens verantwoordelijkheid van hun centrale commandoposten.
Zoals er een kaart zou getoond worden van Belgie met vlaanderen/wallonie/duitstalig of zo.

En Moldavië/Transnistrië, iemand die nog twijfelt dat die er ook bij komen...?

Wat ik straf vindt: Rusland zegt "Schiet Oekraine niet te hulp of iedereen heeft het vlaggen, dit is onze privé-oorlog!"

Maar Belarus mag wel Rusland helpen, want dat zijn goede vrienden of wat?

Waarom mogen Polen en de rest dan hun Oekraïense goede vrienden dan niet helpen?

Jaja, nukes, maar Rusland heeft hier toch geen 'logisch' punt?
Wat houdt hen dan tegen om dat 'nuke-argument' in de toekomst voor alles te gebruiken?

Ik betrap mezelf er ook soms op, om met een vorm van logica naar Rusland te proberen kijken. Maar het eindigt altijd met: Poetin geeft zelfs geen fuck meer om enige vorm van logica. Hij doet gewoon wat hij wil.

Alleen al de eisen die hij stelt. Eerst was het enkel Oost-Oekraïne onafhankelijk. Dan moest volledig Oekraïne neutraal worden. Dan moesten alle ex-Sovjetlanden plots neutraal worden. Met "neutraal" te lezen als "niet langer onder de Amerikaanse nucleaire veiligheidsparaplu zodat ze gemakkelijke prooien worden voor de volgende militaire escapades van Poetin om zijn Sovjet-Unie te herstellen". Enzovoort.

Als Belarus meevecht en daarna nog eens Moldavië aanvalt amai hoor. Tijd om mee te strijden. Al is het maar desnoods bombarderen via zee en via de lucht. Ongelooflijk hoe wij een bevriend laat in de steek land voor een megalomane gek.

Zou Poetin nog buiten komen ? Ik zou als Oekraïne zijnde ne prijs op die zijn kop plakken.
$100.000.000 en een nieuwe identiteit

De beste optie zou nog zijn een soort van coup op de oligarchen/Putin/de kracht achter deze aggressie.
Het lijkt dat er daar in Rusland weinig steun is voor deze oorlog dus op dat vlak hoopgevend. Maar ikzelf heb geen enkel idee in welke mate zoiets realistisch is.

Alleen al de eisen die hij stelt. Eerst was het enkel Oost-Oekraïne onafhankelijk. Dan moest volledig Oekraïne neutraal worden. Dan moesten alle ex-Sovjetlanden plots neutraal worden.
Vergeet niet, daarna relatief westerse landen zoals een Finland die ook zogezegd ook moeten buigen aan de waanzin van despoot die volledig krankjorem aan het worden is.

De beste optie zou nog zijn een soort van coup op de oligarchen/Putin/de kracht achter deze aggressie.
Het lijkt dat er daar in Rusland weinig steun is voor deze oorlog dus op dat vlak hoopgevend. Maar ikzelf heb geen enkel idee in welke mate zoiets realistisch is.
Elke dag dat dit conflict blijft duren wordt deze piste er eentje met een hogere procentuele kans. Voor het conflict met het Oekraïne boterde het al niet zo goed binnen zijn eigen achterban. Daar was het vooral ambras tussen de oligarchen en stalinisten.

Putin heeft vooral geluk dat de lijkkisten trager zijn dan zijn kolonne richting Kyiv. Op de manier hoe de oorlog nu gevoerd wordt is er quasi geen uitweg meer. Ofwel gaat Putin medisch of met een bepaald excuusje opzij geschoven worden en neemt één van zijn "generaals" het roer in handen, die gaat effe zijn spierballen laten rollen voor presence en in de achtergrond alle troepen terugtrekken. Het is relatief makkelijk voor de achterban om het te bestempelen als "putin zijn oorlog". Ofwel ziet er iemand een mooie kans en neemt hij die.

De vraag is vooral, hoeveel burgers en soldaten moeten daar eerst voor sterven.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan