Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Den Duits is toch ook geen punten aan het scoren (amper hulp aan Oekraine (eind januari nog verhinderd dat Estland wapens leverde aan Oekraine), heel afhankelijk van russisch gas ...)

En dan las ik dit er nog bij
Germany's former Chancellor Angela Merkel comes out with statement strongly condemning Russia. As Chancellor, Merkel opposed Ukrainian NATO membership, approved military contracts with Russia in 2011, approved Nord Stream 2 after Russia invaded Ukraine in 2014.

Ironisch voor één van de grootste wapen exporteurs ter wereld.

Hoemels in de eigen achtertuin. "nee we zijn pacifisten"

1 kogel en het is ook gepasseerd hoor met je Tsjetsjeense kooivechtvriendjes, hoe taai ze ook mogen zijn. Het is natuurlijk geweten dat ze graag vechten en daarbij veel bruut geweld gebruiken en zich onsterfelijk wanen. Je kan dit misschien stoer vinden, maar eigenlijk hoort dit volk niet thuis in de EU. Uiteindelijk zijn ze ook hun land ontvlucht, dus zoveel lef hebben ze dan ook niet.

En je denkt dat die Tsjetsjenen ongewapend daar binnen gaan?

Waarom gedragen wij ons eigenlijk niet even immoreel en agressief tegen Rusland als Rusland tegen andere staten doet?
De Amerikanen en de Britten zouden perfect Russische stellingen in Oekraïne kunnen bestoken, en de oostelijke NAVO-grens vol zetten met luchtafweer/iron dome en troepen. Wat gaat Rusland dan doen? Nukes gooien? Nah, kans is groot dat hij dan degene is die in z'n broek kakt.

Zou ook meteen een duidelijk signaal naar de Chinezen zijn dat ze zich aan tegenaanvallen kunnen verwachten als ze nog maar denken om Taiwan te willen annexeren.

Waarom gedragen wij ons eigenlijk niet even immoreel en agressief tegen Rusland als Rusland tegen andere staten doet?
De Amerikanen en de Britten zouden perfect Russische stellingen in Oekraïne kunnen bestoken, en de oostelijke NAVO-grens vol zetten met luchtafweer/iron dome en troepen. Wat gaat Rusland dan doen? Nukes gooien? Nah, kans is groot dat hij dan degene is die in z'n broek kakt.

Zou ook meteen een duidelijk signaal naar de Chinezen zijn dat ze zich aan tegenaanvallen kunnen verwachten als ze nog maar denken om Taiwan te willen annexeren.
Muh, mensenrechten enzo. ;)

FN Herstal is eigendom van het Waalse gewest. Me dunkt valt daar vanuit de overheid wel iets te regelen als ze écht zouden willen.
het zijn bommen en dergelijke dat nodig zijn, kogels zal daar het probleem niet zijn.
Wij hebben gewoon voor geen dag zware munitie, als een f16 een paar bommen dropt, moet dat terug aangevuld worden.
Geen idee of FN dit zomaar kan

Muh, mensenrechten enzo. ;)

Ik zeg toch nergens dat ze Rusland zelf moeten aanvallen? Je kan je perfect beperken tot het uitroeien van Russische troepen die in Oekraïne zijn. Soldaten zijn geen burgers, dus dat van die mensenrechten is al een heel stuk minder.

Smeerlappen als Putin moet je aanpakken op hun niveau. Dat kan je niet door de bange gutmensch uit te hangen.
Of om Lady Olenna te quoten:

=)

Ik zeg toch nergens dat ze Rusland zelf moeten aanvallen? Je kan je perfect beperken tot het uitroeien van Russische troepen die in Oekraïne zijn. Soldaten zijn geen burgers, dus dat van die mensenrechten is al een heel stuk minder.

Omdat Putin gezegd heeft dat elke militaire inmenging van een ander land historisch ongeziene gevolgen zal hebben en niemand op een globaal conflict zit te wachten als een Navo-land aangevallen wordt.

Ik versta dat de Oekraïners zich alleen voelen maar nu militair ingrijpen is gewoon een risico op een globaal conflict met gevolgen waarbij de inval in Oekraïne peanuts is.

Het heeft niks met agressie te maken maar gehardheid, vechtlust en de gemakkelijkheid waarmee ze geweld en gruwel kunnen gebruiken.
Kan ik mij ergens in vinden.Die hebben veel gezien in de tijd van de USSR.
Bij mij op het werk zie je het verschil van mentaliteit tussen Oost blokkers en mensen van (noord) Afrikaanse origine. Die laatste groep uit zich verbaal veel meer met hun handen, zo'n typisch Zuiders temperament hebben die.
Terwijl de mensen van het Oosten, ja, die zijn stiller, die hebben echt zo'n Oost-blok temperament.
Ik kan het niet uitleggen maar ge ziet/merkt dat die het hard hebben/hebben gehad in hun thuisland van vroeger. Die klagen ook minder. Maar als ze kwaad worden vertrouw ik ze helemaal niet.

Terug
Bovenaan