SomeDude
Banned
De burgemeester van Kyiv is ook een taaie mens hoorTja, ik ken redelijk wat Tsjetsjenen uit de vechtsport.
Ongemeen hard en taai volk is dat.
Ik zou er als Oekraïner niet graag tegen over staan.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De burgemeester van Kyiv is ook een taaie mens hoorTja, ik ken redelijk wat Tsjetsjenen uit de vechtsport.
Ongemeen hard en taai volk is dat.
Ik zou er als Oekraïner niet graag tegen over staan.

Hilarisch
Oekraïne : 1000 russische doden
VK : ongeveer 450 russische doden
Rusland : geen russische doden
Ongelofelijk stuitend. Ik kan hier niet bij. Op geen énkele manier goed te praten.Gaat hierover vermoed ik?
Bron: https://www.hln.be/buitenland/live-...t-overleg-rusland-reageert-positief~a50d97ef/
Stukjes lood in de benzinetank is nooit goed he.Net zoals dat plots hun vliegtuigen geregeld technische mankementen hebben waardoor ze crashen.
![]()
LIVE. Oekraïne bereid tot vredesgesprekken - Rusland: “Betrekkingen met Westen dicht bij ‘point of no return’”
Waar al maanden voor werd gevreesd, wordt werkelijkheid: het conflict tussen Oekraïne en Rusland is geëscaleerd tot het punt van een grootschalige Russische invasie van het Oost-Europese land. Volg alle laatste ontwikkelingen in onze liveblog.www.hln.be
Senaat dringt aan op afkoppeling Rusland van Swift
De Senaat heeft vrijdag in een spoedresolutie de Russische inval in Oekraïne "in de krachtigste bewoordingen" veroordeeld en de onmiddellijke stopzetting van alle militaire en cyberaanvallen geëist. Ons land moet ook bij de EU aandringen op onder meer het afkoppelen van Russische banken van het internationale betalingssysteem Swift, vindt de Senaat.
De tekst was een initiatief van Orry Van de Wauwer (CD&V) en werd gesteund door voltallige Senaat op de onthouding van de PVDA-fractie na.
Net zoals in de Kamer en het Vlaams Parlement kreeg de PVDA heel wat kritiek op haar onthouding.
De fractieleider van de extreemlinkse partij in de Senaat, Antoine Hermant, haalde uit naar de "agressieve uitbreidingsstrategie" van de NAVO. De aanvallen van de PS en de MR op de PVDA komen voor hem neer op het "instrumentaliseren van het conflict". "Wat doet Rusland voor de PVDA? U neemt letterlijk de argumenten van Rusland over. Het gaat niet meer over de Sovjetunie", smeet MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez hem voor de voeten. "Het is niet de agressie van de NAVO, maar de inkrimping van de Sovjetunie die die achter deze crisis zit", vervolgde Peter Van Rompuy (CD&V).
Ging inderdaad over bovenstaande post. Mijn excuses, ik had de post beter ineens mee gequote.Dit zijn dus de posts waar wat tekst en uitleg bij mag. Het blijft ten slotte wel P&A.
Simplistisch, waarschijnlijk wel.Ik ben zelf wel fan van een vergelijking om mijn meningen kracht bij te zetten, maar dit is zo ongelofelijk simplistisch en negeert een hele hoop andere factoren dat ik het echt naast de kwestie vind. Zie mijn eerdere post en posts van anderen over het hoe en waarom militaire interventie daar echt niet zo vanzelfsprekend is, ik ga daar nu weer geen wall of text voor typen. Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, en de sancties mogen wat mij betreft heel wat zwaarder, maar dit is wel erg kort door de bocht.
Simplistisch, waarschijnlijk wel.
Maar een Oekraïense collega met familie in Odessa maakt het niet uit dat er verschillende landen, omwille van economische redenen en mogelijk electoraal gewin/verlies op termijn, aan de zijlijn staan toe te kijken goed wetende wat een drama er zich afspeelt.
Die familie zit vast, tussen de gevechten. Met wat geluk ziet hij z'n familie ooit nog terug.
Natuurlijk speelt er nog zoveel meer mee, maar het wringt enorm. Mensen in nood niet gaan helpen, omdat ze niet het juiste vodje papier ondertekend hebben, schrik om in eigen voet te schieten, schrik voor een mogelijke escalatie....
Nogmaals stel ik me hier de vraag wat de NAVO meer zou (durven) doen wanneer een NAVO land aangevallen wordt?
In theorie mogen ze militair ingrijpen, maar ik zie dat dus echt niet gebeuren. Deels om dezelfde redenen als vandaag.
Volgens Willy Claes, gisteren en eergisteren te gast in De Afspraak kan NAVO echt geen vuist maken.Dan stel je gewoon bestaan van de NAVO in vraag.
Welk nut heeft het dan nog als een lidstaat effectief wordt aangevallen en ze dan nog niet reageren??
De achtergrondgeluiden laten toch niets aan de verbeelding over.
Daar rijden nog vrolijk auto's rond, zo van precies niets aan de hand.
Alles zo vreedzaam rustig.
Wie zegt dat ze dan niet gaan reageren?Dan stel je gewoon bestaan van de NAVO in vraag.
Welk nut heeft het dan nog als een lidstaat effectief wordt aangevallen en ze dan nog niet reageren??
Volgens Willy Claes, gisteren en eergisteren te gast in De Afspraak kan NAVO echt geen vuist maken.
Als een NAVO-land aangevallen werd, was het een militaire ontplooiing van àlle lidstaten van de NAVO. Sterker, als het een NAVO-land was geweest, waren er al NAVO-troepen lang voordat er zo veel Russische troepen hadden kunnen verzamelen, maar had Poetin ook zijn troepen niet verzameld omdat hij wist wat er dan zou gebeuren. Uiteraard zou er militair worden ingegrepen als een NAVO-land wordt binnengevallen. Dat is dé bestaansreden van de NAVO.Simplistisch, waarschijnlijk wel.
Maar een Oekraïense collega met familie in Odessa maakt het niet uit dat er verschillende landen, omwille van economische redenen en mogelijk electoraal gewin/verlies op termijn, aan de zijlijn staan toe te kijken goed wetende wat een drama er zich afspeelt.
Die familie zit vast, tussen de gevechten. Met wat geluk ziet hij z'n familie ooit nog terug.
Natuurlijk speelt er nog zoveel meer mee, maar het wringt enorm. Mensen in nood niet gaan helpen, omdat ze niet het juiste vodje papier ondertekend hebben, schrik om in eigen voet te schieten, schrik voor een mogelijke escalatie....
Nogmaals stel ik me hier de vraag wat de NAVO meer zou (durven) doen wanneer een NAVO land aangevallen wordt?
In theorie mogen ze militair ingrijpen, maar ik zie dat dus echt niet gebeuren. Deels om dezelfde redenen als vandaag.
Tegenhouden? Er is toch geen unanimiteit nodig?En naast de militaire sancties, zijn er nog de economische. Die PVDA nu schandelijk tegenhoudt op Belgisch niveau.
Pardon, 'zou willen tegenhouden'. En ook dat is misschien niet netjes, want ze weten hoe de stemming zal verlopen en doen het misschien maar symbolisch. Als ze wisten dat het nipter zou zijn, zouden ze misschien anders stemmen. Maar op geen enkele manier kan ik hier een goed woord voor over hebben.Tegenhouden? Er is toch geen unanimiteit nodig?
Niet dat ik de actie goedkeur, absoluut niet.
Offline nu ...De achtergrondgeluiden laten toch niets aan de verbeelding over.
Je hoort verschillende doffe knallen.
Live event has ended...De achtergrondgeluiden laten toch niets aan de verbeelding over.
Je hoort verschillende doffe knallen.
Militair, NAVO in z'n geheel. Veel afgebouwd de laatste jaren enz... .in welke situatie?
Wanneer er een lidstaat wordt aangevallen of in Oekraïne?
Want niet ingrijpen als een lidstaat wordt aangevallen houdt in dat NAVO niet bestaat.
Militair, NAVO in z'n geheel. Veel afgebouwd de laatste jaren enz... .