Avondland
Well-known member
Op dit moment zie ik Poetin zijn land richting pariastaat gaan, zoals Iran en Noord-Korea (hoewel Noord-Korea echt een geval apart is qua brainwashing, dat is in Iran toch wel wat anders). Een soort IJzeren Gordijn 2.0. En dat is voor niemand goed. Het had zo anders kunnen aflopen.Op 24 uur kan je weinig zeggen, maar ik heb sterke winter war 2.0 vibes. Ik heb zelden zo een betrokkenheid, weerbaarheid en "over mijn lijk mentaliteit" gevoeld als hier.
En wat ik nog hallucinanter vind... Poetin heeft het over slavische volkeren verenigen, en wat doen ze op dit moment.... Het tegenovergestelde. Voor iemand wiens hele ideologie bestaat rond: "wij zijn één", zal hij zorgen voor een breuklijn die nog nooit zo groot geweest zal zijn.
Meer dan ooit duidelijk dat voor Poetin geen plaats meer is op dit wereldtoneel.
Maar je kan er ook cynisch over doen: de wereld stampt met de voetjes en zwaait met de handjes, Poetin doet zijn ding en als het gedaan is en er gaat genoeg tijd over blijft alles zoals het was en draait de wereld maar door. Want dan is er een andere waan van de dag dat ons bezig houdt.