Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Met de NAVO die de Bosporus bezit, is het niet nodig om ongezien er door te raken toch. Zolang die NAVO leden ermee akkoord gaan en het stil houden.

Turkije, Griekenland, Bulgarije en Roemenie zijn allemaal NAVO-leden.
USA mag daar niet zomaar binnenvaren. Interessant topic om eens wat over in te lezen, is ook de reden waarom Turkije een kanaal wil daar. Dan mogen ze ook tol eisen van schepen, wat nu niet mag.

The Montreux Convention Regarding the Regime of the Straits is a 1936 agreement that gives Turkey control over the Bosporus and Dardanelles Straits and regulates the transit of naval warships. The Convention guarantees the free passage of civilian vessels in peacetime, and restricts the passage of naval ships not belonging to Black Sea states. The terms of the Convention have been a source of controversy over the years, most notably about the Soviet Union's military access to the Mediterranean Sea.

Als ik zo het overzicht een beetje deftig kan houden, is de UK de enige die tot nu toe concrete maatregelen tussen Rusland heeft genomen?

Ik ben nu geen emotionele mens en zeker niet door nieuwsbeelden.
Maar die beelden op VTM van die man die afscheid neemt van zijn vrouw en kind om zijn land te verdedigen en vanmiddag die schrijfster van 50 die haar kinderen wilde veilig stellen en dan zei dat ze vanavond ging leren schieten. Dat zijn toch dingen die ik niet droog kan aanzien.
Ik kan het mij niet voorstellen hoe die mensen zich voelen.

Ik denk dat het allemaal snel gedaan gaat zijn. Rusland rolt erover alsof het niks is.

ik vind net van niet :)
De overmacht die ze hebben zeker in de lucht zou ik verwachten dat ze al verder zouden zijn.

Ze staan nog redelijk dicht bij de grens en het is een groot land dat ze moeten veroveren.

Laatst bewerkt:
Die beelden van de sirenes in Kiev en van de dogfight tussen vliegtuigen, shit man zo intens.

Ik zou het in mijn broek doen als dat hier gebeurt

Professor De Vos met een toch een zeer goede uiteenzetting van de situatie gebaseerd op kennis en feiten. Toch ook even verhelderend tegen over de toch nogal doemgerichte berichten hier.

Als Rusland Kiev enz inneemt dan zullen ze blijven te maken hebben met de inheemse agressors en het is net dat dat op termijn gewoon niet houdbaar is. Dit is nu wel goed en wel maar uiteindelijk wint niemand hierbij.

China keek er naar en lachte want zij winnen hier meer bij.

Vandaag al heel den dag een raar gevoel dat we zoiets in deze tijden nog mee mogen maken.

En natuurlijk die andere over de zee ( Trump ) vind dit leuk, niet te geloven...

Zwitserland beslist om niets te bevriezen op de banken. Uiteraard. Net zoals in WW2 doen ze alsof ze neutraal zijn, maar funden ze eigenlijk de andere partij. Heel neutraal. Om te braken dat land $$$

Wat zei hij juist?
Pfoeh, ik zou aanraden om straks op VTM Go even de uitleg opnieuw te bekijken aangezien het toch een vrij uitgebreide uitleg was. Kort gezegd gaat het volgens hem erom dat Poetin op dit moment zijn machtspositie voor toekomstige onderhandelingen veilig te stellen. Omdat het volledige land onder de knoet houden vrijwel zeker niet gaat lukken. Om na de strijd makkelijker de macht over de 2 oosterse gebieden te krijgen.

Maar nogmaals, ik doe zijn uitleg absoluut geen eer aan en raad zeker aan om het VTM nieuws even te herbekijken voor de juiste uitleg.

Er zijn protesten in Rusland tegen de oorlog. Dit was niet zo tijdens de inname van het Krim.
Sentiment is heel anders blijkbaar.

Veel worden opgepakt maar geen idee of ze het kunnen volhouden zowel de protesten als het blijven oppakken van de protesters.

Pfoeh, ik zou aanraden om straks op VTM Go even de uitleg opnieuw te bekijken aangezien het toch een vrij uitgebreide uitleg was. Kort gezegd gaat het volgens hem erom dat Poetin op dit moment zijn machtspositie voor toekomstige onderhandelingen veilig te stellen. Omdat het volledige land onder de knoet houden vrijwel zeker niet gaat lukken. Om na de strijd makkelijker de macht over de 2 oosterse gebieden te krijgen.

Maar nogmaals, ik doe zijn uitleg absoluut geen eer aan en raad zeker aan om het VTM nieuws even te herbekijken voor de juiste uitleg.

Hebben we dan nog altijd niet begrepen dat analyses als die van Devos waardeloos zijn. Putin valt niet (meer) te voorspellen. En dan zeker niet door een professor pol en soc uit Gent.

Er zijn protesten in Rusland tegen de oorlog. Dit was niet zo tijdens de inname van het Krim.
Sentiment is heel anders blijkbaar.

Veel worden opgepakt maar geen idee of ze het kunnen volhouden zowel de protesten als het blijven oppakken van de protesters.

Zeer bemoedigende beelden uit Moskou. De poster van de tweet is een journalist voor WSJ in Moskou, dus lijkt me betrouwbaar.

Terug
Bovenaan