Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Kijk naar de twitterpagina. Gebeurt meerdere keren per week blijkbaar. Hou het gewoon bij Rusland-Oekraine. Als Taiwan aangevallen wordt, zouden we dat wel al gemerkt hebben, of gaan we dat merken, maar dit draagt niet bij aan de discussie vind ik.
Het werd hier al eerder aangehaald, daarom dat ik dit post.

According to multiple sources, there is a battle underway at Kyiv's Hostomel Airport, the base of Antonov Airlines. Aircraft currently at the airport: An-74T; An-225 Mriya; An-26-100

Toch nog niet veroverd?

On the ground: Russian forces take control of an air base near Kyiv, Ukraine​

From CNN's Matthew Chance and Aditi Sangal

Russian airborne troops have taken control of the Antonov Airport, which is about 25 miles away from the center of Kyiv, Ukraine, CNN's Matthew Chance reported Thursday.
"They've allowed us to come in and be with them as they defend the perimeter of this airbase, where the helicopter-borne troops were landed in the early hours of the morning to make and perform an air bridge to allow for more troops to come in," he reported.
The troops have an orange and black band on the arm of their uniforms to identify them as Russian forces, Chance added.
The commander of the unit told CNN there was a fire fight — presumably with the Ukrainian military, which says it is staging a counteroffensive to try and take back this airport.
Chance added, "We hearing some aircraft in the air ... There is a plume of black smoke, gray smoke, brown smoke, coming up from inside the compound of the air base. I think there are jets in the sky above us."

We hadden al weken extra materiaal kunnen leveren zodat ze tenminste een kans maakten.
Nieuwsblad van vandaag: 'België stuurt keukens en verrekijkers naar Oekraïne' :sop:

Snap je nu waarom je een Russisch vliegtuig dat over Roemeens grondgebied bijvoorbeeld gewoon moet neerschieten.
Dat zeg je herhaaldelijk, maar klopt gewoon niet. Punt. Dat gebeurt nooit.

We hadden al weken extra materiaal kunnen leveren zodat ze tenminste een kans maakten.
Nieuwsblad van vandaag: 'België stuurt keukens en verrekijkers naar Oekraïne' :sop:
Oekraïne is veel beter uitgerust dan dat, hoor. Ze maken een kans. Niet om Rusland eeuwig buiten te houden, maar om dit mogelijk te rekken.

oorlog veroorzaakt door fake news, en nu hij bezig is, is er nog meer fake nieuws.
Kunnen we stoppen met alles van twitter zomaar te posten? 99% daarvan is fake.
Sommige oekrainse ministers zijn precies comical ali aan het nadoen

Het is uiteindelijk nu wel nog maar pas bezig en een conservatieve schatting, ik zou nu ook niet verwachten dat Rusland gewoon over Oekraïne rolt. De vraag is ook wat het doel is.
Russia’s President Vladimir Putin has set the targets for the country’s military attack against Ukraine and he will decide when the operation ends “based on results and expediency,” Kremlin spokesman Dmitry Peskov said on Thursday.

The operation “has its goals and they need to be achieved,” the official said, when asked by journalists when the offensive would end.

:unsure:

Niet vergeten dat Oekraïne ongeveer 20x zo groot is als Belgë dus dat het toch over redelijk wat km² gaat.
Plaatst het inderdaad in perspectief, bedankt!

oorlog veroorzaakt door fake news, en nu hij bezig is, is er nog meer fake nieuws.
Kunnen we stoppen met alles van twitter zomaar te posten? 99% daarvan is fake.
Sommige oekrainse ministers zijn precies comical ali aan het nadoen
Cause & effect niet verwarren; fake nieuws veroorzaakte deze oorlog niet. Maar het is wel oorlog, en nog meer fake news.

Russia’s President Vladimir Putin has set the targets for the country’s military attack against Ukraine and he will decide when the operation ends “based on results and expediency,” Kremlin spokesman Dmitry Peskov said on Thursday.

The operation “has its goals and they need to be achieved,” the official said, when asked by journalists when the offensive would end.

:unsure:
Gohja dat past natuurlijk in het mist spuiten en sterke man spelen waarvoor Poetin gekend is. Ik vrees dat het afwachten is, willen ze Oekraïne "onschadelijk" maken, om dan terug te trekken naar gebieden die de facto Russisch/"autonoom" worden, gaan ze voor de regimewissel, of nog verder?

De VS is ook de Westerse wereld hoor. Je hebt "enkel" gigantische defensiebudgetten nodig en dan misschien nog wat patriottisme dat er wel vrij snel kan ingepompt worden. Dienstplicht en consoorten zijn niet meer van deze tijd.

De vraag is of we dat willen, want dat is het, wij hebben nog effectief iets te willen, in Rusland is dat al even niet meer het geval (of nooit geweest).

Hoe ga je zonder dienstplicht je leger kunnen bestaffen, we vinden al geen volk om met een bus te rijden, de post rond te brengen of in de bouw of een fabriek te werken.

Gohja dat past natuurlijk in het mist spuiten en sterke man spelen waarvoor Poetin gekend is. Ik vrees dat het afwachten is, willen ze Oekraïne "onschadelijk" maken, om dan terug te trekken naar gebieden die de facto Russisch/"autonoom" worden, gaan ze voor de regimewissel, of nog verder?
Ik denk dat ze minimum voor regimewissel gaan.

Om dan 10 minuten later dit dan te posten:

clarifying: advisor says heaving fighting MAY disturb nuclear waste.

@Loser @StannekeS @Tweak37 kan er aub iets aan het blind posten van ongefundeerde twitterposts gedaan worden.
Dat kan ik toch niet weten? Ik zie het nu ook. Het is dezelfde persoon die dit zegt. Waarom verwijdert hij zijn tweet dan niet? Het is een NBC journalist? Zelfde als Bjorn Soenens zoiets zou tweeten.

EDIT: tweet in kwestie verwijderd. Maar een NBC journalist is wel een credible source (normaalgezien).

Om dan 10 minuten later dit dan te posten:

clarifying: advisor says heaving fighting MAY disturb nuclear waste.

@Loser @StannekeS @Tweak37 kan er aub iets aan het blind posten van ongefundeerde twitterposts gedaan worden.
Sorry maar Twitter is de snelste manier van informatie delen in zo'n conflict.
Denkt ge dat de kranten zelf alles nakijken? Die nemen gewoon over van The Guardian, CNN, Politico, NYTimes... En met wat geluk checken zij het wél.

Terug
Bovenaan