Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Als je nu militair gaat ingrijpen , dan vrees ik echt voor de gevolgen . Putin heeft toch een duidelijk niet mis te verstane boodschap gegeven . Dat die gevolgen immens zullen zijn. In België staan heel wat belangrijke gebouwen .
Gevolgen zijn er sowieso, misschien stel je ze uit, maar Rusland KIEST zelf voor de confrontatie. In feite is de wereld van vandaag een heel andere dan die van gisteren. Als ik opstond, dan besefte ik dat er een nieuwe "koude oorlog" is begonnen, helaas wel warm voor de Oekrainers.

De Navo gaat zich defensief opstellen. Zolang Putin met zijn pollen van de EU afblijft gaat er niks gebeuren en zal Putin vrij spel hebben om zoveel mogelijk van het oude Rusland in te palmen.

"NATO SG Stoltenberg: 'This is brutal act of war. War on a scale and type we thought belonged to history. This is a grave moment for the security of Europe. It is a blatant violation of international law and a serious threat to Euroatlantic security. NAC decided to activate NATO defense plans. We will do everything necessary to secure our alliance. There will be an urgent summit of NATO leaders tomorrow/Friday. We will protect our people and our principles."

Tomorrow, zoals tegen dan is gans Ukraïne in handen van Rusland. Ze worden enorm in snelheid gepakt. Eerst in Afghanistan door een zootje ongeregelde strijders (US) en nu door een wereldmacht (ganse NAVO).

Eerlijk gezegd voel me ik niet veilig indien -in een extreem geval- Rusland hier of in een NAVO land zou binnenvallen. Kan de NAVO dan plots wel een vuist maken en staat militair dan wel alles op punt om een bondgenoot te verdedigen? Ik geloof er niks van.

De Navo gaat zich defensief opstellen. Zolang Putin met zijn pollen van de EU afblijft gaat er niks gebeuren en zal Putin vrij spel hebben om zoveel mogelijk van het oude Rusland in te palmen.

Ik denk ook dat we niet meer kunnen doen. Zoals hier al eerder is gezegd wouden ze nooit bij de NAVO komen, dan is het moeilijk om te verwachten dat de NAVO een niet-lidstaat ineens gaat beschermen.
En dit zeg ik met een waanzinnige afkeer voor Poetin zijn daden.

"NATO SG Stoltenberg: 'This is brutal act of war. War on a scale and type we thought belonged to history. This is a grave moment for the security of Europe. It is a blatant violation of international law and a serious threat to Euroatlantic security. NAC decided to activate NATO defense plans. We will do everything necessary to secure our alliance. There will be an urgent summit of NATO leaders tomorrow/Friday. We will protect our people and our principles."

Tomorrow, zoals tegen dan is gans Ukraïne in handen van Rusland. Ze worden enorm in snelheid gepakt. Eerst in Afghanistan door een zootje ongeregelde strijders (US) en nu door een wereldmacht (ganse NAVO).

Eerlijk gezegd voel me ik niet veilig indien -in een extreem geval- Rusland hier of in een NAVO land zou binnenvallen. Kan de NAVO dan plots wel een vuist maken en staat militair dan wel alles op punt om een bondgenoot te verdedigen? Ik geloof er niks van.
Wij kunnen hier alvast geen vuist maken. De dienstplicht is ondertussen al 30 jaar afgeschaft, ons leger is gedecimeerd, en alle zwaar materieel is afgedankt en vervangen door lichtere voertuigen. Trouwens ik vraag me echt af of je in de westerse wereld vandaag de dag nog veel potentiele militairen gaat vinden gelet op de doorgeslagen klepel.

Dit dus. Fuck rusland met wat ze daar nu aan het uitsteken zijn maar dat 'oh nee hoe kunnen ze dat nu toch doen, is dat nu nog van deze tijd?'-gedoe is toch wel serieus overdreven. We doen zelf vrolijk mee als het ons goed uitkomt. Als iedereen eens braaf in zijn kot zou blijven eh..

Wegens 'als je niet volgens ons systeem speelt telt de soevereiniteit van het land niet meer' regel? Uiteindelijk is dat ook niet meer dan degene met de grootste stok die de regels maakt. Dus nu is het kiezen of Oekraïne het waard is om onze grote stok boven te halen.

Ik hoop eerlijk gezegd van niet. Lijkt me de extra miserie allemaal niet waard.
Uiteraard niets doen is het beste, tis toch maar far away. Dan geven we die russen nadien een bedankje omdat we terug olie en gas krijgen en x- aantal jaren volgt deel 3.

Die dictactor heeft een missie, is veel te goed voorbereid en de naïevelingen (die gelijkaardige denken) laten de aggressor rustig verder doen. En dan is er China nog, die veel meer geld / technologie / middelen heeft, die rustig kijkt hoe het Westen op deze situatie reageert. Taiwan zal sneller KrimII zijn.

Kan die Amerikaanse reporter daar rustig verslag staan brengen aan Russische zijde?
Het is een ding om een buurland dat niet in de NAVO zit binnen te vallen onder het mom van een hoop valse onzin (waaronder dat het een soortement vredesemissie zou zijn) omdat je weet (of hoopt) dat de NAVO daar weinig aan gaat doen, het is iets helemaal anders als je een journalist (of eender welke andere non-combatant) uit een NAVO land overhoop schiet of gevangen neemt. Dan gaan de poppen echt aan het dansen, en dat is iets wat zelfs Putin wil vermijden.

Gevolgen zijn er sowieso, misschien stel je ze uit, maar Rusland KIEST zelf voor de confrontatie. In feite is de wereld van vandaag een heel andere dan die van gisteren. Als ik opstond, dan besefte ik dat er een nieuwe "koude oorlog" is begonnen, helaas wel warm voor de Oekrainers.
Rusland heeft nog niet gekozen om de Navo en de EU aan te vallen .

Uiteraard niets doen is het beste, tis toch maar far away. Dan geven we die russen nadien een bedankje omdat we terug olie en gas krijgen en x- aantal jaren volgt deel 3.

Die dictactor heeft een missie, is veel te goed voorbereid en de naïevelingen (die gelijkaardige denken) laten de aggressor rustig verder doen. En dan is er China nog, die veel meer geld / technologie / middelen heeft, die rustig kijkt hoe het Westen op deze situatie reageert. Taiwan zal sneller KrimII zijn.
Ik bedoel maar ik hou u niet tegen om naar ginder te trekken en je vrijwillger te stellen. Laat ik het zo stellen als je het echt zo belangrijk vindt, wat houd je tegen? Wat is de reden om het niet te doen?

Ik zie het zo, er is geen respawn of new game. Ik heb echt geen goesting om mensen naar ginder te sturen zodat ze kunnen sterven voor dit.

Wij kunnen hier alvast geen vuist maken. De dienstplicht is ondertussen al 30 jaar afgeschaft, ons leger is gedecimeerd, en alle zwaar materieel is afgedankt en vervangen door lichtere voertuigen. Trouwens ik vraag me echt af of je in de westerse wereld vandaag de dag nog veel potentiele militairen gaat vinden gelet op de doorgeslagen klepel.
De VS is ook de Westerse wereld hoor. Je hebt "enkel" gigantische defensiebudgetten nodig en dan misschien nog wat patriottisme dat er wel vrij snel kan ingepompt worden. Dienstplicht en consoorten zijn niet meer van deze tijd.

De vraag is of we dat willen, want dat is het, wij hebben nog effectief iets te willen, in Rusland is dat al even niet meer het geval (of nooit geweest).

🔊
Deputy Minister of Defense of Ukraine Hannah Malaryar:
Fights are for Happiness and Stanyits цю Lugansk. Russian armed forces have repeatedly tried to force the river and curse our line of defense.
Ukrainian units respond promptly to the situation and give an ounce to the enemy. Currently Happiness is under the full control of the Ukrainian military.
During the battle, the enemy suffered heavy losses in life strength and technique and retreated.
Soldiers of the Russian Armed Forces were imprisoned.

---
Appeal of the Minister of Defense of Ukraine:
"Dear Ukrainians!
Russian invaders spread fakes as if some of the government officials want to leave their jobs. This is misinformation. Can't wait.
I am in Kiev. In accordance with the safety protocol, as well as for holding urgent meetings, the location of stay has to be changed. All Deputy Minister of Defense work according to their functional duties. The Ministry of Defense and the General Staff are all on the spot and performing their duties.
The Defense Administration is fully controlled and implemented in all directions where Russia attacked our country. I am constantly in contact with the command of the Armed Forces of Ukraine, the President of Ukraine and the Prime Minister of Ukraine. I also negotiate with international partners.
The army continues to cause significant losses to the enemy, to destroy equipment and personal squad of the invaders.
We will surely win!
Glory to Ukraine! "

We moeten hier nu ook niet elke scheet op Twitter en social media gaan posten alsof de kernbommen op elk moment door de lucht gaan komen vind ik. Moest China plots Taiwan gaan binnenvallen zouden we denkelijk al wel wat meer gemerkt hebben dan enkele vliegtuigen bijvoorbeeld.

Terug
Bovenaan