Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Nou, na de eerste 2-3 maanden was het toch wel duidelijk dat Oekraïne niet ging opgeven en tot de laatste man en vrouw ging vechten.
En vanaf 2024 was het eigenlijk al duidelijk dat Rusland als verliezer uit de oorlog ging komen, ongeacht wat de terreinwinst zou zijn.
Putin heeft het enkel nog niet door.
Men zou aan het overwegen zijn om een mobilisatie te doen.
En voorbereidingen aan het treffen zijn om protesten neer te slaan.

Oplossing is dus gooi er meer mensen tegenaan om de doorbraak te verkrijgen. Double down en persisteer in de boosheid.

Men zou aan het overwegen zijn om een mobilisatie te doen.
En voorbereidingen aan het treffen zijn om protesten neer te slaan.

Oplossing is dus gooi er meer mensen tegenaan om de doorbraak te verkrijgen. Double down en persisteer in de boosheid.

Of binnenkort misschien een valse vlag operatie of iets dergelijks om de mobilisatie erdoor te duwen. Diegenen die serieus tegenwerken of een bedreiging vormen belanden dan wederom aan het front.

Het grootste probleem is niet de bevolking hé. Als het moet wordt de bomma en de bompa op het front gedropt. Poetin kan het geen moer schelen.

Een groter probleem is onderstaande

Zolang de Moskoviet maar kan tanken: de gewaagde benzinestrategie van Vladimir Poetin

Tegen het einde van het jaar zal er geen oliebedrijf in Rusland overblijven dat winst maakt, klinkt het. “Als de oligarchen niet akkoord gaan met deze gang van zaken, dreigt de staat met een gedwongen nationalisering van het bedrijf. Dus Gazprom Neft, Lukoil en Bogdanov, de drie grootste verticaal geïntegreerde oliebedrijven, worden bedreigd met een nationalisering, tenzij ze het Kremlin op zijn wenken blijven bedienen om de Moskovieten tevreden te houden.”

--> Poetin riskeert de rijke garde tegen zich in het harnas te jagen. Hij kan ze natuurlijk ook onderdrukken (wat het plan blijkbaar is) en ze worst case vermoorden, maar dat lijkt mij toch een gradatie riskanter dan uw 'gewone bevolking' te onderdrukken.

Voorts staan de banken onder druk.

Rusland kan het nog even volhouden (en misschien langer dan wij denken, ze zijn erg taai se) maar er zijn her en der nu toch meer barstjes te merken.

Als ik bovenstaand artikel lees en ik check even de geruchten over de gezondheid van de Russische banken (lees geruchten, of heeft iemand een serieuze bron hiervoor?)

De gewone Rus gaat sowieso tientallen jaren afzien van deze oorlog, ongeacht of Poetin toch nog een (kleine) doorbraak kan verwezenlijken of niet.

Laatst bewerkt:
Putin heeft de bevolking uit de armoede getrokken na 2000. Russen hebben het nooit zo goed gehad.
Dus konden ze heel wat door de ogen zien: geen democratie (hebben ze eigenlijk nooit gekend), oligarchen (niet veel anders dan tijdens de USSR).
Maar nu beginnen ze het ook serieus te voelen in Moskou en St-Petersburg.
Ik denk dat het niet gaat kunnen blijven duren zo. (maar dat is slechts mijn gedacht)

Nou, na de eerste 2-3 maanden was het toch wel duidelijk dat Oekraïne niet ging opgeven en tot de laatste man en vrouw ging vechten.
En vanaf 2024 was het eigenlijk al duidelijk dat Rusland als verliezer uit de oorlog ging komen, ongeacht wat de terreinwinst zou zijn.

Putin hoopt op regime wisselingen in de Westerse wereld, want zonder steun houdt Ukraine dat nooit vol

Hij had bijna gelijk met Krasnov en de oprukkende extreem rechtse bewind in Europa. Maar de EU heeft toch zijn tanden getoond en beslist onophoudelijk verder te steunen. Met zelfs een meevaller als Orban.

Logisch gezien Putin fake news voorgeschoteld krijgt van zijn schooothondjes.

Akkoord maar gezien het Putin is die aan de touwen trekt durf ik niet meer zeggen of situatie x of y nu zou zorgen voor een eind van de oorlog. Als er 1 ding duidelijk is is het dat Rusland geen enkele reet geeft om mensenlevens of de bevolking. Zo lang hun repressieapparaat is staat is om de controle te houden zal het bloedvergieten niet stoppen naar mijn mening.

Logisch gezien Putin fake news voorgeschoteld krijgt van zijn schooothondjes.
Ondertussen duurt die speciale operatie wel al +4 jaar. Allez, die schoothondjes kunnen veel verzwijgen, maar Putin is geen oen. Volgens mij is het gewoon dat die niet meer anders kan. Opgeven betekent gewoon dat hij zelf ergens uit een raam gesmeten gaat worden, dus al wat die kan doen is verder gaan, hopen dat Trump de wereld zodanig in de problemen brengt dat EU zichzelf moet redden en Oekraïne niet meer kan ondersteunen

Terug
Bovenaan