‘Een rituele slachting’: hoe zelfs aanstichters van de oorlog in de Donbas zich nu openlijk tegen Poetin keren
In Rusland groeit de openlijke kritiek op de oorlog in Oekraïne niet enkel bij militaire bloggers, maar ook bij sleutelfiguren. Ze bereiden zich voor op een nieuwe realiteit, een zonder Vladimir Poetin. Zo omschrijft Pavel Goebarev, in 2014 door het pro-Russische deel van de bevolking in Donetsk...
Als ik een dergelijk artikel lees vraag ik me toch af of er vanuit Europa toch niet hardop gesproken moet worden over de relaties met Rusland na Putin. Iets in de zin van "onder het huidige regime blijft samenwerking van de EU met Rusland onmogelijk. Maar als Putin van het toneel verdwijnt opent dat de mogelijkheid om relaties te normaliseren, op een manier die Rusland en de EU ten goede komt. Waarbij er samen kan gewerkt worden aan een stabiel Eurazië.". En waarom niet in eigen boezem kijken er erbij zeggen "na de val van de Sovjet Unie hebben we Rusland niet op de jusite manier benaderd, dat willen we dit keer beter doen".
Edit crew: link naar originele artikel toegevoegd
Laatst bewerkt door een moderator:

. Het klinkt eigenlijk nog zo zot niet