1. Moest men België verplichten dat geld over te maken en worst case moet men dit geld vroeg of laat terugbetalen.
Besef dat elke Belg dan 20k extra moet terugbetalen. EXCLUSIEF interesten en boetes. @Enforcer begin al maar te sparen.
2. België krijgt garanties? Fake news. Nul komma nul.
3. Dat geld behoort trouwens niet zuiver en alleen toe aan Poetin hé. Dat geld is van ('russische') particulieren (Ja Jan Modaal), banken, bedrijven.
Dat geld is eigenlijk grotendeels privégeld. Het zou rechtzaken 'regenen'.
Het zou de EU
in theorie carte blanche geven om straks al het geld van gewone burgers af te nemen als het hun uitkomt met de belofte dat het een lening is en ze die gaan terug geven aan ons (echter die lening is gedekt door een ongedekte cheque). Ik denk dat mensen dat te weinig beseffen.
4. China wat ook geld heeft staan in Europa zou overwegen al hun kapitaal uit de EU te halen. Andere landen zouden volgen.
5. De Euro zou mogelijks instorten
6. ...
We verwijten dat Trump Oekraïne gene rotte cent meer wil geven op kosten van de maatschappij.
En wat doen wij? Als EU? Juist ja: Wij willen als EU ook gene rotte cent meer wil geven op kosten van de maatschappij.
Neen we gaan het geld gewoon 'stelen'. We zijn dan geen haar beter dan 'gekke' Trump.
Het enige punt dat de EU heeft en waarin ze wél gelijk hebben is dat België de interesten en winsten aan Oekraïne geeft maar dat voor België ergens gratis is en
niet in onze begroting steekt hé.
---
In wat voor wereld leven wij zeg
- Gekke Trump
- Een al even gekke Von Der Leyen moest ze doorgaan met dit plan. Sorry ze is dan géén haar beter in mijn ogen
- Poetin die miljoenen mensen dood en ons vierkant uitlacht
- Een sterk EU met zo'n enorm verdeeldheid dat we gewoon individuele staatjes zijn
- China dat misschien nog het meeste lacht
Als ik niet beter zou weten dan zou ik zeggen: De ultrarijken zijn een staatsgreep aan het plegen op de democratische waarden.
Oh en wacht de ironie ten top: Von Der Leyen is GEBOREN IN BELGIË.