Je hebt gelijk dat Rusland met de hulp van China mogelijk Europa zou kunnen veroveren als de VS niet helpt. Alleen ontbreekt er 1 ding: een reden.Hadden de VS/UK niet gauw wat grenzen uitgetekend na 1945 en hun blijvende aanwezigheid getoond, had de Rus gewoon meer grond ingenomen. Zonder de VS/UK was er toch geen weerstand in het compleet failliete en tot puin geschoten West-Europa.
Duitse grond lag sowieso voor het rapen, de Belgische grens was zover niet eens af meer.
Landen die toch niet direct veroverd konden worden, stonden te geïsoleerd. Kwamen vroeg of laat onder het economische juk van de soviets.
--
Over anno nu.
De Rus toch niet te hard onderschatten. Ja met hun tanks geraken ze niet ver.
Vanaf het moment de VS zegt: "Europa boeien, we helpen jullie niet meer.":
-direct wat zeekabels vernietigen
-zeehavens vernietigen of overnemen
-sabotages bij nutsbedrijven
-waters controleren
-duikboten die hier en daar naar boven komen, het gemunt op grootsteden.
-...
Europa in de duisternis, koude en honger dwingen, en stap voor stap opeisen.
Hun smerigste wapens hebben ze nog niet eens gebruikt.
En of ze uitgeput kunnen geraken. Mweh, China helpt ze stiekem of gewoon openlijk wel.
De back up van een gigantische economische grootmacht ondertussen, die er voorheen niet was.
China hoeft maar een klein pecentage van hun economie om te schakelen naar een oorlogseconomie louter bedoeld voor de Russen.
Onze grootste zwakte is ironisch genoeg ook een grote troef: we hebben amper grondstoffen in Europa. Waarom zou Rusland of China in godsnaam Europa willen veroveren? Als China zou helpen levert het hun amper iets op, maar ze spelen mogelijks wel één van hun grootste afzetmarkten kwijt (want niemand wil nog iets van China kopen). In Noord-Scandinavië steekt nog wel wat in de grond, dus Rusland zou dat stukje nog kunnen innemen, maar om daarvoor ruzie te gaan maken met een gans continent lijkt me niet verstandig. Verder zit hier nog ne hoop steenkool onder de grond, maar daar zie ik nu geen strijd voor gebeuren.
Als China ooit de ganse wereld zou veroveren is Europa misschien als één van de laatste aan de beurt. Niet dat ik dat als realistisch acht overigens.