Neen, tegen dan zal Rusland economisch niet meer in staat zijn om deze oorlog te voeren.
Wat ik wil zeggen is dat Putin doorgaat tot Rusland niet meer kan: economisch, militair of opstand door bevolking.
Ja, en waarschijnlijk ook het doodvonnis van op zijn minst de Russische Federatie en waarschijnlijk ook Rusland.
Ik heb het hier al 2 jaar geleden gezegd: ik denk dat binnen 5-10 jaar 'Rusland' zal versplinteren (zoals de Balkan). (zo gauw Putin weg is eigenlijk)
Ik zie daar niemand de macht overnemen van Putin.
Er zullen er veel zijn die het zullen proberen, maar om zelf sterk te blijven houdt Putin iedereen zwak.
Dat is anders dan hoe Putin aan de macht is gekomen: die is door Yeltsin klaargestoomd en naar voren geschoven als eerste minister.
De Soviet Unie was uit mekaar gevallen, maar de Russische Federatie was er nog wel en Putin kreeg de macht daarover op een presenteerblad.
De gevolgen van deze oorlog gaan nog +50 jaar nazinderen.
De gevolgen van Trump ook, maar dat terzijde.
- Opstand door bevolking mag je toch schrappen

. Ik zie dat toch niet gebeuren. De bevolking komt juist niet in opstand omdat ze bang zijn voor de alternatieven. De helft zit nog met de angst van de jaren '90 in hun hoofd. Zou mij eigenlijk niet verbazen dat de meerderheid nog altijd pro-putin is gewoonweg omdat hij degene was die "stabiliteit en veiligheid" bracht na Yeltsin. En de meesten daar zijn fan van de stabiliteit en veiligheid van nu ookal. Zolang die militaire speciale operatie niet in hun contreien komt, zijn ze gerust.
- Economisch, oligarchie wordt afgedreigd. Ik denk dat ze dat nog eigenlijk lang kunnen volhouden. Iedereen die wat kritisch is, is het zwijgen allang opgelegd.
- Militair, we hebben niet zo lang gezien wat er gebeurd met een "opstand"

. Zolang het leger geld verdient, is het leger content. Toch maar de gevangenen en de armen die sneuvelen aan het front. En het legertop krijgt dezelfde traktatie als de oligarchie. Te kritisch = "Vallen uit het raam".
Dus liefst in de pas lopen.
Dus als Poetin 100 jaar zou worden (you never know) en Oekraïne (worst case voor hem) breekt gedurende al die tijd niet dan voert hij nog ruim 26 jaar lang non stop oorlog volgens uw redenering zonder enige pauze? Dat lijkt mij ook weer geen realistisch scenario?
Heeft Poetin dan op de relatief lange termijn niet zijn doodvonnis getekend ook al ziet het er momenteel niet zo heel goed uit voor Oekraïne? (Door de verminderde steun).
Waarom niet?
De doelstelling is hoofdzakelijk Oekraïne te verzwakken. De nachtmerrie voor Rusland is een welvarend Oekraïne. Een Oekraïne waar de gemiddelde persoon een beter leven zou hebben dan de gemiddelde Rus. Want dat zou het failliet zijn van heel je politiek systeem.
Heel de Russische bevolking zou zich dan de krisitsche vraag stellen over X jaar "tiens, waarom zijn die rijker, gezonder,vrijer,... dan ons? Waarom zijn wij de sukkelaars van de ex-sovietunie?" én dan valt heel het Russisch politiek systeem in elkaar

.