Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inzake atoomwapens zou Trump daarover (gaan) dreigen tov Europese leiders? Als hij zijn kosten militair apparaat wilt terug dringen en basissen met militair personeel en (nucleair) materiaal terugdringt in Europa... dan hebben enkel Frankrijk en Engeland nog een eigen nucleaire afschrikking tov Rusland, die een veel groter arsenaal heeft ...We moeten daar ook niet onnozel over doen. De Navo, de permanente aanwezigheid van Amerikaanse militairen in Europa, nukes in Europese faciliteiten,.... dienden in de eerste plaats om Amerikaanse belangen te dienen. Niet voor onze schone Europese ogen.
Het is waar dat wij Europeanen de veranderende visie van de USA al lang hebben zien aankomen en onvoldoende daarop geanticipeerd hebben. Maar onbaatzuchtig is de Amerikaanse steun nooit geweest.
Het feit dat Rusland een groter arsenaal heeft doet niet ter zake.Inzake atoomwapens zou Trump daarover (gaan) dreigen tov Europese leiders? Als hij zijn kosten militair apparaat wilt terug dringen en basissen met militair personeel en (nucleair) materiaal terugdringt in Europa... dan hebben enkel Frankrijk en Engeland nog een eigen nucleaire afschrikking tov Rusland, die een veel groter arsenaal heeft ...
Zou wel tellen om EU de mond te snoeren, en om zich niet te bemoeien in onderhandelingen over Oekraïne ... verwijten dat meeste landen niet genoeg investeren heeft Trump immers al vaak genoeg gemaakt.
De Europese grootmachten zijn niet meer wat het geweest zijn, zowel het VK, Frankrijk als Duitsland zijn politiek instabiel geworden. Een harde realiteit. De EU heeft niet voor meer efficientie gezorgd, integendeel. De bureaucratie regeert. Echt tijd voor fameuze herbronning naar waar we met dit continent eigenlijk naartoe willen. Nu is er geen plan , of een plan die constant verandert. Ik geloof niet in een oplossing van nog meer EU. Integendeel.Je kan je de vraag stellen of het de bedoeling is dat de VS zoveel jaar na 1945 nog altijd zoveel troepen in Europa moest stationeren. Op dat vlak begrijp ik de donderpreek van Hegseth wel. Trump I had op dat vlak al een wakeup call moeten zijn. De VS richt zich meer en meer op een America First-principe, hetzij impliciet, hetzij expliciet. Dat is niet begonnen met Trump.
De vraag is wie dat Europese project gaat willen en kunnen trekken.
Een doge zowaar hier implementeren?De Europese grootmachten zijn niet meer wat het geweest zijn, zowel het VK, Frankrijk als Duitsland zijn politiek instabiel geworden. Een harde realiteit. De EU heeft niet voor meer efficientie gezorgd, integendeel. De bureaucratie regeert. Echt tijd voor fameuze herbronning naar waar we met dit continent eigenlijk naartoe willen. Nu is er geen plan , of een plan die constant verandert. Ik geloof niet in een oplossing van nog meer EU. Integendeel.
De oorlog is al bijna drie jaar aan de gang en op diplomatiek vlak lijkt er meer te gebeuren dan in al die jaren.
Zelensky waarschuwt voor een mogelijke aanval van Rusland op NAVO-landen deze zomer (hln blog).
Oa op Polen volgens Zelensky. Dat zou straf zijn want Polen is nog een pak sterker dan Oekraïne met eenzelfde aantal inwoners.De oorlog is al bijna drie jaar aan de gang en op diplomatiek vlak lijkt er meer te gebeuren dan in al die jaren.
Zelensky waarschuwt voor een mogelijke aanval van Rusland op NAVO-landen deze zomer (hln blog).
Ik zie toch bitter weinig diplomatie.Diplomatie is de kunst en kunde van het voeren van overleg tussen twee groepen om daarmee een bepaald doel te bereiken
Het kan ook een (wanhoops?)poging zijn om de steun aan Oekraïne te versterken.Oa op Polen volgens Zelensky. Dat zou straf zijn want Polen is nog een pak sterker dan Oekraïne met eenzelfde aantal inwoners.
Daarvan moet Poetin ook wel beseffen dat dit erg riskant is.
Ik zou eerder denken aan landen zoals Estland, Letland en inderdaad zoals Zelensky zegt Litouwen. Daar zijn er mogelijks wél kansen indien Europa geen sterk signaal geeft in de eerstvolgende maanden.
Dit dus, Rusland kan onmogelijk een oorlog op verschillende fronten aan valt hij een ander land aan zal Amerika toch eens moeten reageren want dan zal het China Rusland en Iran zijn tegen Amerika en dat zie ik niet goedkomen voor de Amerikanen.Het kan ook een (wanhoops?)poging zijn om de steun aan Oekraïne te versterken.
Het kan ook een (wanhoops?)poging zijn om de steun aan Oekraïne te versterken.
Is het nu nog niet duidelijk dat de USA niet gaat reageren als er eender welk Oost Europees land aangevallen wordt?Dit dus, Rusland kan onmogelijk een oorlog op verschillende fronten aan valt hij een ander land aan zal Amerika toch eens moeten reageren want dan zal het China Rusland en Iran zijn tegen Amerika en dat zie ik niet goedkomen voor de Amerikanen.
Is het nu nog niet duidelijk dat de USA niet gaat reageren als er eender welk Oost Europees land aangevallen wordt?
Duidelijk of niet dat maakt nu toch niet uit ze gaan vrede sluiten in Oekraïne om doodleuk in een ander land te beginnen wat gaat de reden dan daar zijn.Is het nu nog niet duidelijk dat de USA niet gaat reageren als er eender welk Oost Europees land aangevallen wordt?