Avondland
Well-known member
Als je het zo bekijkt is Oekraïne op weg om Rusland te demilitariseren. Er is natuurlijk een eindpunt in zo'n materiaalslag, maar tegen dat Rusland uitgeput tegen de touwen ligt zal ook Oekraïne daar onder geleden hebben. Dan komt het front tot een stilstand en ... dat is het dan.Vind ik wel een interessante post op Reddit:
Rusland heeft meer tanks verloren om Pokrovsk dan:
- eender welke Europees land momenteel heeft
- Duitsland verloren heeft in de slag om Stalingrade
![]()
Met Trump weet je natuurlijk nooit. Wie weet gaat die alles uit de mottenballenvloot halen om naar Oekraïne te sturen zodat hij de defensieindustrie in eigen land een enorme boost kan geven, want er zal overal vraag zijn naar militaire hardware. Maar ik ben geen econoom en ik denk niet dat de VS zonder kleerscheuren terug een "arsenal of democracy" kan worden zoals Roosevelt dat heeft gedaan. De VS heeft al een astronomisch budget voorzien voor het leger, als we in België al een forse stijging richting 2% of zelfs 4% zouden willen doen zou dat ten koste gaan van onze welvaart.
En het komt misschien neer op die keuze: we gaan voor welvaart en slapen rustig verder tot de vijand aan onze poort staat of we gaan voor veiligheid en boeten in op onze welvaart om die finaal veilig te stellen.