Dit dus zo hard. Dat getalm. Rusland die de tijd kreeg om de Westerse wapens voor een deel 'nutteloos' te maken.
(Ze helpen natuurlijk wel maar onder andere die mijnen en prikkeldraad helpen alvast niet)
Zelfs met 10x zoveel materiaal gaat de vooruitgang heel traag zijn he. Men is er gewoon te laat aan begonnen door het getreuzel van het Westen om materiaal te leveren. Materiaal dat in de lucht gebruikt kan worden, zal wel enigszins helpen (om de ontmijnings en opruimingsdiensten op de grond te beschermen tegen Russische aanvallen)
We moeten niet naïef zijn (90% van beyondgaming wist al wel dat de oorlog zolang zou duren, ik heb al maanden geleden hier gepost dat dit de koude oorlog nummer 2 is). Deze oorlog gaat voort tot minstens de volgende zomer van 2024 (Ik ga er nu wel vanuit dat Biden aan de macht blijft tot na de verkiezingen). Worst case zijn we zelfs vertrokken voor een paar jaar. De huidige oorlog is ook al bijna 1,5 jaar bezig he. Het Westers materiaal gaat pas enig nut hebben als ze de linies doorbreken van de Russen en dat kan nog lang duren (als ze er ooit doorgeraken)
Dit wordt gewoon een oorlog van mogelijks erg lange adem waarbij
1. Poetin hoopt dat Trump (of een look-alike) terug aan de macht komt. Als de Amerikaanse steun volledig weg zou vallen dan wordt Oekraïne verplicht van ... een horrorscenario voor dat land
2. Als het toch terug Biden wordt, dan is dat een nachtmerrie voor Poetin. Dat is gewoon dus de 'lotterij' waarin hij zijn centjes steekt. Dan moet hij de oorlog alles in totaal minstens 6 jaar volhouden want op dat vlak is Biden toch nét hetzelfde. (Alle ja dat is toch mijn persoonlijke indruk) Hij geeft eigenlijk geen moer hoe lang hij Oekraïne steun moet geven, maar steun gaan ze krijgen. Want we moeten ook realistisch zijn. Het Westen kakt en zaagt wel veel maar als Amerika zegt: De steun stopt dan zie ik de NAVO er toch ook mee stoppen. (Ik hoop nu wel dat ik fout ben maar ik heb nog altijd de indruk dat wij de vazalstaat zijn van de VS net zoals Rusland eingelijk de vazalstaat is van China he)