D
Deleted member 3366
Guest
Dat belachelijke cultuurrelativisme waarbij de klepel veel te ver is doorgeslagen, zucht.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan daar perfect een mening rond vormen als buitenstaander.
Opnieuw: helemaal niet moeilijk. We spreken hier niet over gewoontes en gebruiken, we spreken over politieke regimes. Het is niet omdat de individuen die je ontmoet op vakantie toffe mensen blijken te zijn, dat je het politieke regime van hun land niet kan afkeuren. Het is niet omdat je de plaatselijke cultuur en gewoontes en gebruiken een schitterende ervaring vond, dat je het politieke regime niet kan afkeuren.Ik heb in alle bescheidenheid oa. landen zoals Iran, China, Rusland bezocht. Nu wat minder aangzien we 2 jongere kinderen hebben. Ik heb die bezoeken niet als negatief ervaren, verre van. Zeer positief zelfs. Ieder land z'n gewoontes en gebruiken zeker? Moeilijk om daarover een mening te hebben over al die zaken.
Op basis waarvan worden die statistieken opgemaakt en waarom zouden die betrouwbaar zijn? Both sides, natuurlijk: Rusland klopt het ook allemaal op en wellicht veel meer dan Kiev.Men mag denken dat het offensief al gefaald is, maar deze cijfers zeggen mij dat Oekraïne nog steeds het slagveld naar hun hand aan het zetten zijn, 44 stuks artillerie!
![]()
Ik heb Rusland bezocht en die bezoeken ook positief ervaren. Vreselijk interessante cultuur, hartelijke mensen, goed eten, enz.Ik heb in alle bescheidenheid oa. landen zoals Iran, China, Rusland bezocht. Nu wat minder aangzien we 2 jongere kinderen hebben. Ik heb die bezoeken niet als negatief ervaren, verre van. Zeer positief zelfs. Ieder land z'n gewoontes en gebruiken zeker? Moeilijk om daarover een mening te hebben over al die zaken.
Dit zeer hard. Hoe hier bij elke oorlogsmisdaad eens moet aangeduid worden wat de EU en de VS allemaal al hebben gedaan zou gewoon recht uit het handboek van de Sovjet-Unie kunnen komen.Dat belachelijke cultuurrelativisme waarbij de klepel veel te ver is doorgeslagen, zucht.
Uhu, je kan niet ontwarren wat de waarheid is, maar die Oekraïners liegen toch harder dan de Russen hoor <introduceer obligate opmerking over Amerikaanse broodheren>.Dit onderwerpen hier volspammen met links is zinloos.
Ten eerste heeft niet iedereen daar tijd voor, ten tweede zal iedereen links die niet passen in het eigen narratief verwerpen.
Sommigen citeren hier zelfs het Pentagon als neutrale bron ! Gekker dan dit moet het niet worden.
Ikzelf volg verschillende Youtubers, militaire bloggers en tientallen Telegram-kanalen (zowel pro-Russische als pro-Oekraïense) en ik kan je vertellen dat het onmogelijk is om écht 100% neutrale bronnen te vinden.
Zeker de Oekraïners gaan nogal creatief om met de waarheid en dat vanaf dag één (herinner je nog de fabeltjes van de Ghost of Kiev, of de verzonnen heldendood van die 12 man op dat eilandje ).
Waarschijnlijk geleerd van hun Amerikaanse broodheren (massavernietigingswapens in Irak iemand ? ).
Beste is van beide kanten informatie inwinnen, alles met een paar serieuze scheppen zout nemen en eigen conclusies trekken.
En voor de rest is dat hier een forum. Niets meer niets minder.
Cijfers van Oekraïne zelf, dat is toch al lang geweten?Op basis waarvan worden die statistieken opgemaakt en waarom zouden die betrouwbaar zijn? Both sides, natuurlijk: Rusland klopt het ook allemaal op en wellicht veel meer dan Kiev.
Of toch niet. Bepaalde dorpen veranderen continu van bezetter. Doet me wat denken aan de Slag bij Stalingrad, waar de traktorfabriek dagelijks van bezetter wisselde. Een echte doorbraak is er dus nog niet.Nu zou er mogelijks een doorbraak zijn bij Robotyne.
Dat inderdaad wel, maar ze zijn dan ook bezig met een grootschalig offensief dus nogal wiedes dat ze zeer druk bezig zijn met zoveel mogelijk artillerie uit te schakelen. Die Stormshadow raketten zullen ook wel hun dienst doen, nu ze een cruciale brug hebben uitgeschakeld waardoor de Russen hun logistiek weer moeten omgooien.Cijfers van Oekraïne zelf, dat is toch al lang geweten?
Zijn die 100% juist? Ik weet het niet, zal nog +10 jaar duren eer we beetje juiste cijfers zullen hebben over deze oorlog.
Nu denk ik wel dat men vrij accuraat cijfers voor artillerie kan inschatten, beter dan manschappen.
Maar het gaat voornamelijk om de evolutie en die is dat Oekraïne de laatste weken echt keihard artillerie aan het uitschakelen is.
Zolang deze aanvallen blijven gebeuren, zijn de Oekraïeners gedwongen om hun luchtafweer rondom steden te positioneren in plaats van aan het front om de Russische luchtmacht af te houden die hun oprukkende formaties bestookt.Luchtaanvallen van Lviv tot Cherson
In heel Oekraïne was vrijdag in alle vroegte een luchtalarm van kracht, zei het leger, met waarschuwingen voor Russische raket- en droneaanvallen in grote gebieden. Telegramkanalen meldden explosies in verschillende regio's, van Lviv in het westen, ver van de frontlinies, tot Cherson in het zuiden. Er waren geen meldingen van aanvallen of slachtoffers.
De Oekraïense luchtverdediging heeft in de vroege uren van vrijdag ook dertien Russische kruisraketten neergehaald die op weg waren naar een militair vliegveld in de westelijke regio Khmelnitskyi, zei de Oekraïense luchtmacht. De raketten waren gelanceerd door Russische strategische bommenwerpers vanuit het gebied rond de Kaspische Zee.
Als er hier straks ne Duits loopt in mijn huis stamp ik hem er toch ook uit zeker???Dit zinnetje over Russische burgers is anders heel duidelijk:
Ze beseffen dat het slechts een kwestie van tijd is voordat wij het schiereiland weer innemen en ze eraf schoppen.
Kennelijk worden bepaalde burgers uit bepaalde gebieden weggeschopt.
Misschien toch nog even wachten met een EU lidmaatschap....
In een aantal regio's, inderdaad. Ik heb ook al filmpjes gezien van mannen die op straat worden meegesleurd door Oekraïense militairen, maar ik weet niet in welke context dat gebeurt en ik noch de skills noch de tijd om die een voor een te checken. Feit is dat niet elke man mee wil vechten, maar het is wel moeilijk om vandaag nog te vertrekken uit Oekraïne als man.Er zou terug een generale mobilisatie in Oekraïne plaatsvinden, die verloopt niet zonder slag of stoot. Nieuws wel moeilijk te controleren of het echt is. Op Twitter begint het toch meer en meer de ronde te doen.
Mobilisatie gebeurt in golven. Oekraïne heeft dat al een aantal keer afgeroepen. Het is niet dat je in één keer IEDEREEN onder de wapens kan roepen, want je moet die allemaal trainen en voorzien van materiaal. Intussen moet de economie ook blijven draaien.wat bedoel je? bij de start van de oorlog waren alle ukrainers 18-60j opgeroepen?
Als er hier straks ne Duits loopt in mijn huis stamp ik hem er toch ook uit zeker???
Met de prioriteiten zit het wel snor natuurlijk, als we vallen over uitspraken zoals "een leger dat je grondgebied bezet eraf schoppen", temidden van een aanslepend gewapend conflict met ontelbare wreedheden en burgerslachtoffers.Hopelijk ga je dan naar de politie ipv dat je geweld gebruikt.
Maar ik zie in deze draad vel vaker dat beschaving een heel dun laagje illusie is.
En wat doet de politie dan? Hem er uit zetten en benjicroc er opnieuw in laten. En wat doet de politie dan als de Duits niet uit benjicroc zijn huis wilt? Juist ja: geweld gebruiken.Hopelijk ga je dan naar de politie ipv dat je geweld gebruikt.
Maar ik zie in deze draad vel vaker dat beschaving een heel dun laagje illusie is.
.Nooit geïnsinueerd dat het dood was.De bullshit die hier verkondigt wordt dat het Oekraïense offensief dood is verwerp ik dus aangezien dat er niets maar dan ook niets van informatie is die dat aantoont.
Gaat het ideaal? Zeker niet. Gaat het barslecht en is het offensief gefaald? Helemaal niet.
De desinformatie van Rusland voor en tijdens het conflict is off the charts.'t Is terug een conflict waar van beide partijen zoveel desinformatie wordt verspreidt.
Wait, what?Het doet me een beetje denken aan alle desinformatie die we hebben gekregen tijden de pandemie over de vaccins etc en dat is trouwens nog altijd bezig.
Als je uw (soms ronduit van de pot gerukte) stellingen niet wil onderbouwen wegens 'geen tijd', ga dan naar hln.be comment sectie wat roepen.Dit onderwerpen hier volspammen met links is zinloos.
Ten eerste heeft niet iedereen daar tijd voor, ten tweede zal iedereen links die niet passen in het eigen narratief verwerpen.
Wel, deel die geniale conclusies dan op hln.be als je ze hier niet wenst te onderbouwen wegens geen tijd.Beste is van beide kanten informatie inwinnen, alles met een paar serieuze scheppen zout nemen en eigen conclusies trekken.