Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Nog geen 24u tussen deze 2 posts.
En de redenering waarom het fake news is blijkbaar 'ik ga er vanuit dat dit niet gebeurt'. Dus nieteens op Peskov gebaseerd maar gewoon op u gevoel?

Is nog altijd geen nucleaire meltdown. Als dat ding het begeeft is dat een nooit geziene ramp.

Wat heeft dit nu met Russische trollen te maken? De materiële en lichamelijke verliezen bij Oekraïne zijn veel groter dan gedacht. Een diplomatieke oplossing is nodig. De demografische gevolgen van de oorlog zullen op lange termijn nefast zijn voor Oekraïne.

Is niet aan ons om uit te maken. Het enige wat aan ons is, is om de Oekraïeners te steunen zolang ze willen vechten.
Op het moment dat ZIJ beslissen om een diplomatieke oplossing te kiezen. Dan is het onze opdracht, al is keuze in praktijk correcter, om hen daar in bij te staan.

Maar het is zeer zeker niet onze taak om hier te staan roepen van het einde is nabij... de verliezen zijn groter dan gedacht... wij moeten een diplomatieke oplossing forceren die in het voordeel van de aggressor zal uitdraaien.
Opnieuw, dat laatste is NIET ons prerogatief.

Ongeacht wat de demografische gevolgen zullen zijn voor de Oekraïeners.

Wij betalen, dus wij bepalen mee hoor. Daar moet je niet naïef in zijn.
Uiteindelijk heeft Biden de zwaarste stem over de koers van deze oorlog. En dat lijkt me terecht.
Wij bepalen of wij willen helpen of niet. Wij bepalen niet in welke richting zij uitgaan. En voor mij geldt mijn antwoord naar Verplancke ook voor U.

Voor de rest : uw posts, die van Verplancke en die van Outsider neem ik op de wijze hoe jullie uw posts doen met een kruiwagen aan zout. En niets heeft mij hier voorlopig mij al van gedachte doen veranderen... wat niet wil zeggen dat er geen hart van waarheid in uw posts zal zitten. Maar dat wil daarom niet zeggen dat de conclusies die jullie daaraan koppelen gewoon logisch, evident of zo zijn... en mij dus telkens weer mij met mijn ogen doen rollen.

Ik hoop in deze thread verrast te kunnen worden in de toekomst dat ik eindelijk eens geen zout moet toevoegen.

Misschien bedoel je dat De Croo niets te zeggen heeft?
Dat klopt grotendeels. België dat dan ook niet echt veel doet voor Oekraïne militair gezien (kan dat ook niet want het heeft zelf geen serieuze krijgsmacht).
Maar NAVO en de facto Biden zetten de koers uit. En zolang de fysieke verliezen aan Oekraïense kant binnen de perken blijven (Pentagon schatte het aantal militaire doden aan UKR kant op 17.500 in april), heeft Oekraïne alle belang om naar ons te luisteren.
Er is een groot verschil tussen voorwaarden koppelen aan de steun en bepalen wat anderen doen. Als morgen Zelenski zegt tegen de NAVO dat hij niet meer wil luisteren naar hun dan kan hij gerust nog altijd oorlog voeren. Welliswaar zonder steun maar als hij van mening is dat een stok even effectief werkt kan hij gerust onze mening naast zich neer leggen.

Laatst bewerkt:
Geloof jij dan dat Oekraïne al strijdend nog de Krim en Donbass kan heroveren ?

Ik ben geen expert, maar ik denk het wel en er zullen nog heel veel doden vallen. Maar dat moeten de Oekraïners zelf beslissen en als ze die push willen blijven doen dan moeten wij hun daar in steunen. Dat is mijn standpunt.

Zelfs als er een staak het vuren komt, is het mijn mening nog dat we geen enkele van de sancties moeten terug draaien en alle Russen uit het westen moeten weren tot alles is terug gegeven en terug betaald is en alle Russen schuldig aan oorlogsmisdaden ,en het steunen er van, of te wel terecht staan of al dood zijn.

Hoe kan je nu in godsnaam diplomatiek nog om gaan met een land dat echt Nazi oorlogsmisdaden aan het herhalen is. Gvd ik heb (geblurde) beelden gezien van een ranzige Russische smeerlap die een baby seksueel aan het mishandelen was, foto's van kinderen en hun gezin in brand gestoken, mensen waarvan hun geslachtsdelen afgesneden werden etc... en dat wordt dan door een hoop Russen genegeerd of toegejuicht... laten we even daarmee handjes gaan schudden. Komaan seg, het moest uw familie eens zijn. Ik wil evenveel met Russen te maken hebben als met ISIS. 0,0.

Is niet aan ons om uit te maken. Het enige wat aan ons is, is om de Oekraïeners te steunen zolang ze willen vechten.
Op het moment dat ZIJ beslissen om een diplomatieke oplossing te kiezen. Dan is het onze opdracht, al is keuze in praktijk correcter, om hen daar in bij te staan.

Maar het is zeer zeker niet onze taak om hier te staan roepen van het einde is nabij... de verliezen zijn groter dan gedacht... wij moeten een diplomatieke oplossing forceren die in het voordeel van de aggressor zal uitdraaien.
Opnieuw, dat laatste is NIET ons prerogatief.

Ongeacht wat de demografische gevolgen zullen zijn voor de Oekraïeners.

Wij bepalen of wij willen helpen of niet. Wij bepalen niet in welke richting zij uitgaan. En voor mij geldt mijn antwoord naar Verplancke ook voor U.

Voor de rest : uw posts, die van Verplancke en die van Outsider neem ik op de wijze hoe jullie uw posts doen met een kruiwagen aan zout. En niets heeft mij hier voorlopig mij al van gedachte doen veranderen... wat niet wil zeggen dat er geen hart van waarheid in uw posts zal zitten. Maar dat wil daarom niet zeggen dat de conclusies die jullie daaraan koppelen gewoon logisch, evident of zo zijn... en mij dus telkens weer mij met mijn ogen doen rollen.

Ik hoop in deze thread verrast te kunnen worden in de toekomst dat ik eindelijk eens geen zout moet toevoegen.
Alles smaakt beter met een snuifje zout.

Ik ben geen expert, maar ik denk het wel en er zullen nog heel veel doden vallen. Maar dat moeten de Oekraïners zelf beslissen en als ze die push willen blijven doen dan moeten wij hun daar in steunen. Dat is mijn standpunt.

Zelfs als er een staak het vuren komt, is het mijn mening nog dat we geen enkele van de sancties moeten terug draaien en alle Russen uit het westen moeten weren tot alles is terug gegeven en terug betaald is en alle Russen schuldig aan oorlogsmisdaden ,en het steunen er van, of te wel terecht staan of al dood zijn.

Hoe kan je nu in godsnaam diplomatiek nog om gaan met een land dat echt Nazi oorlogsmisdaden aan het herhalen is. Gvd ik heb (geblurde) beelden gezien van een ranzige Russische smeerlap die een baby seksueel aan het mishandelen was, foto's van kinderen en hun gezin in brand gestoken, mensen waarvan hun geslachtsdelen afgesneden werden etc... en dat wordt dan door een hoop Russen genegeerd of toegejuicht... laten we even daarmee handjes gaan schudden. Komaan seg, het moest uw familie eens zijn. Ik wil evenveel met Russen te maken hebben als met ISIS. 0,0.

Begrijpelijk. Rusland heeft een krijgsraad, maar voor oorlogsmisdaden knijpen ze een oogje dicht. Russische soldaten mogen zich in principe alles permitteren.

Verplancke T en co gaan op bepaalde vlakken her en der wel ergens gelijk hebben, de waarheid ligt normaal gezien wel ergens in het midden (houdt er rekening mee dat de echt grote attacks nog niet gebeurd zijn)

Maar aub post links van uw bronnen (ook al is het in het Russisch of Oekraïns). Anders dat gok je gewoon maar wat of raad je wat de situatie momenteel is he met de natte vinger of zo. Zonder een bron / link heeft niemand er wat aan.

[Of anders geef je (zoals ik eerder al gedaan heb) aan dat het uw 'eigen mening' is en niet meer dan dat]

Verplancke T en co gaan op bepaalde vlakken her en der wel ergens gelijk hebben, de waarheid ligt normaal gezien wel ergens in het midden (houdt er rekening mee dat de echt grote attacks nog niet gebeurd zijn)

Maar aub post links van uw bronnen (ook al is het in het Russisch of Oekraïns). Anders dat gok je gewoon maar wat of raad je wat de situatie momenteel is he met de natte vinger of zo. Zonder een bron / link heeft niemand er wat aan.

[Of anders geef je (zoals ik eerder al gedaan heb) aan dat het uw 'eigen mening' is en niet meer dan dat]
Neen de waarheid ligt NIET ergens in het midden.

Als Makila zegt Renegade is een klootzak. En Loser zegt Renegade is geen klootzak.
Dan wil dit niet zeggen dat de waarheid in het midden ligt en Renegade af en toe een klootzak is, voor 50% van de tijd.

Het enige wat er gezegd kan worden is dat er een hart van waarheid kan zitten in het feit dat Renegade een klootzak is. 1 keer in zijn leven is dan een voorbeeld van dat hart. De factor dat dit correct is wordt dan echter bepaald via verifieerbare feiten.

Niet om hetgeen mensen in echokamers roepen dat het dan wel ergens in het midden ligt.
En voorlopig zie ik zeer weinig verifieerbare feiten in die posts... meningen echter wel. En iedereen heeft het recht om een mening te hebben. Of dat nu met een kruiwagen zout is of een snuifje zout.
Maar ik ga ze wel niet even hard slikken...

Neen de waarheid ligt NIET ergens in het midden.
Dat is nochtans het spreekwoord ;) Anyways je begrijpt wel wat ik ongeveer bedoel. Ik denk dat we er verder niet over moeten uitweiden.

Het punt is, indien je iets wil aantonen dat de of een waarheid bevat, dan moet je dit doen met 'evidence'.
(Ok dat bewijs kan zelf ook fouten bevatten, daarom dat je soms meerdere bronnen moet controleren, maar bon, dat is dan weer een andere discussie)

't Is terug een conflict waar van beide partijen zoveel desinformatie wordt verspreidt. Het doet me een beetje denken aan alle desinformatie die we hebben gekregen tijden de pandemie over de vaccins etc en dat is trouwens nog altijd bezig.

Ik keur die Russische invasie trouwens volledig af en ik heb 0.0 sympathie voor Poetin. Maar als je eens iets zegt krijg je direct het verwijt van een Russische trol te zijn. Het is een blijft een gevaarlijke situatie, we kunnen Oekraïne zo goed mogelijk proberen te steunen. Ik denk dat Rusland niet zal plooien. Geen idee hoe het zal eindigen. Maar als er zo'n zaken gepost worden over die kerncentrale .. tja ik ga er toch vanuit dat de Russen geen kernramp zullen veroorzaken. Heb 11 jaar geleden Tsjernobyl bezocht. Zoiets mag toch nooit meer gebeuren. Als de veiligheid van de Russische Federatie in het gedrang komt zie ik Poetin wel kernwapens gebruiken.

Een bevestiging van wat wij allemaal al weten (en waar Verplancke het ook mee zal eens zijn)

Poetin gaat er nog steeds vanuit dat vroeg of laat de VS en het Westen oorlogsmoe wordt. (Dat is een ZWARE gok want het Westen is eveneens niet dom en beseft ook wel wat het plan Poetin inhoudt MAAR heeft hij nog een andere keuze? Ik vermoed dat het antwoord 'neen' is)

Hij wil de oorlog desnoods rekken tem 2040 (zijn overlijden) moest dit nodig zijn. Zolang hij de oorlog maar NIET verliest. Dwz als hij de Krim kan behouden, best case ook een stukje van de Donbas en Oekraïne na maanden (worst case jaren) oorlog tot de onderhandelingstafel gedwongen wordt? Dat kan hij dan gewoon verkopen als een overwinning aan de Russische bevolking.

Dit onderwerpen hier volspammen met links is zinloos.
Ten eerste heeft niet iedereen daar tijd voor, ten tweede zal iedereen links die niet passen in het eigen narratief verwerpen.
Sommigen citeren hier zelfs het Pentagon als neutrale bron ! Gekker dan dit moet het niet worden.

Ikzelf volg verschillende Youtubers, militaire bloggers en tientallen Telegram-kanalen (zowel pro-Russische als pro-Oekraïense) en ik kan je vertellen dat het onmogelijk is om écht 100% neutrale bronnen te vinden.
Zeker de Oekraïners gaan nogal creatief om met de waarheid en dat vanaf dag één (herinner je nog de fabeltjes van de Ghost of Kiev, of de verzonnen heldendood van die 12 man op dat eilandje ).
Waarschijnlijk geleerd van hun Amerikaanse broodheren (massavernietigingswapens in Irak iemand ? ).

Beste is van beide kanten informatie inwinnen, alles met een paar serieuze scheppen zout nemen en eigen conclusies trekken.
En voor de rest is dat hier een forum. Niets meer niets minder.

Het staat je vrij van beide kanten hier links te posten, net zoals de rest dat doet...
Dan kan ik mijn eigen conclusies trekken op basis van informatie in plaats van een hoop bagger.

Hoe kan je nu in godsnaam diplomatiek nog om gaan met een land dat echt Nazi oorlogsmisdaden aan het herhalen is.
Speel hier aub niet de dramaqueen.

Wij, Westerse landen, onderhouden zoveel relaties met landen waar van alles mee aan de hand is. Wees toch niet zo naïef!

Of wilde je serieus stoppen met de import van tv's en iphone's totdat China Tibet loslaat en stopt met een autocratie zijn? Of stoppen met de import van sinaasappeltjes uit de Westoever?

In dit conflict zien we oorlogsmisdaden aan beide kanten (iemand iets anders verwacht? Dûh ), zoals in elke oorlog.. We hebben voorlopig hele goede redenen om door te vechten in dit conflict. Daarna zal de onderhandelingstafel in beeld komen. En we hebben straks hele goede redenen om weer zaken te doen met Rusland.
'Haat' is een compleet nutteloze emotie in de geopolitiek. En gelukkig maar.

Ga je die situaties nu echt vergelijken met wat Rusland in Oekraïne aan het doen is? En ja, van mij mag dat allemaal stoppen. China is ook compleet gestoord. Als we zonder hun kunnen zeker doen. Waarom zouden we nog terug zaken moeten doen met Rusland? Wat hebben die dat we gewoon hun misdaden door de vingers moeten zien??

Eerst alles terug betalen en de misdadigers voor het gerecht en dan kunnen we praten.

But what about but what about...

Ga je die situaties nu echt vergelijken met wat Rusland in Oekraïne aan het doen is? En ja, van mij mag dat allemaal stoppen. China is ook compleet gestoord. Als we zonder hun kunnen zeker doen. Waarom zouden we nog terug zaken moeten doen met Rusland? Wat hebben die dat we gewoon hun misdaden door de vingers moeten zien??

Eerst alles terug betalen en de misdadigers voor het gerecht en dan kunnen we praten.

But what about but what about...

Is dat niet wat overdreven om die landen 'gestoord' te noemen?

Terug
Bovenaan