Wat er onder andere instaat is dat er weliswaar al veel materiaal (tanks en dergelijke) beloofd is maar dat er maar weinig effectief gepland staat om op korte termijn geleverd te worden. Laat staan ingezet te worden.Ik heb niet heel het artikel kunnen lezen want achter paywall.
Maar het klinkt mij eerder als weer een beetje psychologische oorlogsvoering van Oekraïne dan waarheid.
"mensen noch wapens". Er komen verdorie een hele hoop tanks en getrainde soldaten op dit moment aan!
Die gaan heus wel wat kunnen doen. Zal het voldoende zijn? Dat is koffiedik kijken, maar ik hoop in ieder geval van wel.
Ik geloof niet teveel niet meer van de meeste nieuwssites totdat het duidelijk bewezen of niet meer te weerleggen is.
Wat manschappen betreft. Er zijn nog maar weinig goed getrainde militairen over. Vele commandanten zijn het merendeel van hun ervaren soldaten kwijt, die vervangen worden door nieuwe rekruten. Er worden opleidingen gegeven maar die zijn allemaal maar zeer miniem. Er is welgeteld 1 nieuw goed getraind bataljon. Dat is 500 man.
En dan wordt inderdaad ook nog Bachmoet aangehaald. De VS vreest blijkbaar dat het langer verdedigen van die stad de kans op een Oekraïens lente offensief zwaar ondermijnt.
Goed we zullen zien. Je kan er op hopen dat dit propaganda is om de Russen zand in de ogen te strooien. Persoonlijk denk ik echter dat beide partijen zich aan het vastrijden zijn.
)