Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Bangelijk, zoveelste maal S-tier Noccy. Danku!



Ohw ohw ohw, ik volg die krekel al een hele tijd en ja die speelt mss een beetje het klassieke "like and subscribe" youtube spel maar so what? Die gast zijn kanaal is puur goud. Zeer waardevolle bijdrage. Moest je niet zo snel reageren en hem een kans geven om u te informeren zou je quasi zonder twijfel akkoord gaan met mij.

Amai JorisBlack, hoe meer ik nadenk over Ryan McBeth zijn bijdrage hoe groter mijn afkeer van uw reactie. Diepe zucht.

Amai Strobot, het interesseert me niet.
Transport van militair materiaal moet geen publieke discussie zijn. Die youtuber verdient zelfs letterlijk geld op die manier, het is en blijft walgelijk en not done in oorlogstijd.
 
Transport van militair materiaal moet geen publieke discussie zijn. Die youtuber verdient zelfs letterlijk geld op die manier, het is en blijft walgelijk en not done in oorlogstijd.
Die foto's en info komen van USTRANSCOM, de transportdivisie van het Amerikaanse leger. Er zijn redenen waarom ze dit allemaal openlijk doen.
Die gast is misschien clickbaity en herhaalt info die overal rondgaat, maar er is niks mis met dat allemaal samen te brengen en mensen over de oorlog te informeren. 't Is niet alsof hij geheime posities vrijgeeft ofzo.

Zie het als een soort HLN of andere mediabron, die verdienen geld met nog grotere onzin.
 
Die foto's en info komen van USTRANSCOM, de transportdivisie van het Amerikaanse leger. Er zijn redenen waarom ze dit allemaal openlijk doen.
Die gast is misschien clickbaity en herhaalt info die overal rondgaat, maar er is niks mis met dat allemaal samen te brengen en mensen over de oorlog te informeren. 't Is niet alsof hij geheime posities vrijgeeft ofzo.

Zie het als een soort HLN of andere mediabron, die verdienen geld met nog grotere onzin.
Je kan ook vlootbewegingen zien via andere kanalen. Zolang de VS niet officieel in oorlog is, maakt dat ook niet zoveel uit. Het is ook niet dat je een US carrier group stealthy kan maken. Als het rommelt in Taiwan gaat China ook niet te lang moeten zoeken waar de Amerikaanse vliegdekschepen zitten. Erbij kunnen geraken, laat staan tot zinken brengen is een héél ander verhaal.
 
Amai Strobot, het interesseert me niet.
Transport van militair materiaal moet geen publieke discussie zijn. Die youtuber verdient zelfs letterlijk geld op die manier, het is en blijft walgelijk en not done in oorlogstijd.

Mijn excuses als ik wat scherp uit de hoek kwam, ik had niet door dat je op OPSEC doelde en je hebt volledig gelijk dat vanachter een computertje soldaten in gevaar brengen voor wat likes walgelijk is. Zoals u nu weet was dat hier absoluut niet het geval.
 
De grootste tankfabriek van Rusland (en ter wereld) bevindt zich in de Oeral, bij Niznjy-Tagil. Daar proberen ze aan recordtempo tanks op te lappen of nieuwe exemplaren af te leveren met bestemming Oekraïne.
Maar omgekeerd gebeurt dat ook. Blijkbaar wordt hetzelfde aan een recordtempo gedaan met tanks van Oekraine, maar dan ergens in Polen.
Her is dus niet allemaal zo zwart wit he.
Deze oorlog is complex en gaat nog wel even duren vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
Hoe Wagner vecht rond Bakhmut, elke stap uitgelegd:


Maar ook waar ze nu met te kampen hebben:
-tekort aan nieuw vlees
-tekort aan munitie
 
Interesting...

"In mid-January, US President Joe Biden instructed CIA chief William Burns to assess whether Kyiv and Moscow were willing to negotiate.

The offer to Kyiv read: peace for land, the offer to Moscow: land for peace. The "land" is said to have been about 20 percent of Ukrainian territory. That's about the size of the Donbass. Both sides, the two politicians report, refused. The Ukrainians because they are not willing to have their territory divided, the Russians because they assume they will win the war in the long run anyway.

According to the two German sources, after Burns failed with his diplomatic mission in Kyiv and Moscow, President Biden decided to give in to the German Chancellor's urging and authorize the delivery of main battle tanks to Abrams. "
 
Interesting...

"In mid-January, US President Joe Biden instructed CIA chief William Burns to assess whether Kyiv and Moscow were willing to negotiate.

The offer to Kyiv read: peace for land, the offer to Moscow: land for peace. The "land" is said to have been about 20 percent of Ukrainian territory. That's about the size of the Donbass. Both sides, the two politicians report, refused. The Ukrainians because they are not willing to have their territory divided, the Russians because they assume they will win the war in the long run anyway.

According to the two German sources, after Burns failed with his diplomatic mission in Kyiv and Moscow, President Biden decided to give in to the German Chancellor's urging and authorize the delivery of main battle tanks to Abrams. "
Is het dan zo verwonderlijk dat "peace for land, land for peace" voor beide partijen niet aanvaardbaar was? Het gaf Biden dan wel een formele reden om over te gaan tot de levering van Abramstanks. De focus zal wel op de Leopardtanks liggen: véél eenvoudiger in onderhoud, zuiniger en in grotere aantallen beschikbaar in Europa. Binnen twee maanden zouden die aan het front beginnen komen.

Een vredesdeal zal pas een mogelijkheid zijn als een van beide partijen in de touwen ligt. Daar zijn we nog lang niet.
 
Hoe Wagner vecht rond Bakhmut, elke stap uitgelegd:


Maar ook waar ze nu met te kampen hebben:
-tekort aan nieuw vlees
-tekort aan munitie
Lijkt me in beide gevallen slechts een kwestie van tijd om op te lossen.
 

88 Leopard I zouden richting Oekraïne gaan en dus andere landen gaan ook hun oudere tanks mogen sturen.
Hieruit kun je wel concluderen dat een prijs van 1 miljoen per tank effectief de marktprijs is. Aangezien ze 88 tanks verkopen voor >100 miljoen. Wat Freddy zijn standpunt bevestigde.

België wil dat bedrag er mogelijks niet aan geven, Duitsland echter wel.
 

88 Leopard I zouden richting Oekraïne gaan en dus andere landen gaan ook hun oudere tanks mogen sturen.
Hoe lang zou het duren om zoveel tanks te herstellen en door te sturen naar Oekraïne? 2 maanden lijkt me toch wel een héél krappe timing. Of zitten tankmechaniekers in Duitsland met hun vingers te draaien en lukt het wel om die er eventjes tussen te nemen?
 
Allez het antwoord van de Russen, 4 antitankrobots.
Het doet me allemaal wat denken aan Wunderwaffe. Interessante technologie op projectbasis, maar te weinig in aantal en te weinig getest om echt operationeel te kunnen zijn. Zoals het artikel al aanduidt: een PR-stunt.
 
Het doet me allemaal wat denken aan Wunderwaffe. Interessante technologie op projectbasis, maar te weinig in aantal en te weinig getest om echt operationeel te kunnen zijn. Zoals het artikel al aanduidt: een PR-stunt.
Jup,

Eigenlijk is dat exact hetzelfde als uw soldaat met een deftig antitankwapen. Dus eigenlijk hetgeen de Oekraïeners toepaste om de tanks op te blazen van de Russen.

Als de Oekraïeners er ook maar 4 gehad hadden dan zouden er wel gesneuveld zijn. Maar echt impactvol, zoals de massaleveringen van javelins en HIMARS, lijkt het mij niet neen. En zoals je zegt en zoals in het artikel stond vooral eerder een PR stunt.
Ik zou ook niet weten hoe ze als dat de test, goed zou gaan ze er ineens 10k of zo zouden van kunnen maken om die in te zetten.
 
Jup,

Eigenlijk is dat exact hetzelfde als uw soldaat met een deftig antitankwapen. Dus eigenlijk hetgeen de Oekraïeners toepaste om de tanks op te blazen van de Russen.

Als de Oekraïeners er ook maar 4 gehad hadden dan zouden er wel gesneuveld zijn. Maar echt impactvol, zoals de massaleveringen van javelins en HIMARS, lijkt het mij niet neen. En zoals je zegt en zoals in het artikel stond vooral eerder een PR stunt.
Ik zou ook niet weten hoe ze als dat de test, goed zou gaan ze er ineens 10k of zo zouden van kunnen maken om die in te zetten.
Misschien dat ze wel duizenden "fake" tankrobotten gaan maken zodat Oekraïne nodeloos munitie verspilt, maar dat lijkt me vergezocht.
 
Terug
Bovenaan