Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

We zien wel binnen een maand hoe ver we zitten. 🤷🏻 Het is nog te vroeg om ons hierover uit te spreken denk ik.

Ik denk dat Poetin hoopt dat het binnen de maand voorbij is :)

Dingen zoals extra leveringen van luchtafweer door Polen en Nederland doen me ook vermoeden dat de grondgevechten goed gaan voor Oekraïne maar overwicht van de Russen in de lucht moet worden gebroken.

Dus alles verloopt zoals Rusland heeft gepland zou ik zeggen.
Ik niet. Je landt geen special forces in een luchthaven om ze gevangen te laten nemen. Dat ze daar zelfs een tweede aanval op gelanceerd hebben die eveneens werd afgeslagen duidt hoe belangrijk dat voor hen was. Ze zijn nu aant proberen een andere luchthaven te veroveren maar ook dat is hen momenteel nog niet gelukt. Dat ze zullen oprukken is een feit maar ik denk dat enkel Russia Today nog van "verpletterende vooruitgang" zal spreken.

Weet niet of deze video al gepost is, maar er was opgeroepen naar de oekraïense bevolking (link) om zelf molotov cocktails te maken en daarmee de Russen te bestoken:

Die Antwerpse gast die nu al een paar keer in het nieuws heeft beelden op zijn story van molotov aanvallen op tanks.
In het achterhoofd houdend dat dit nog niet bevestigd is.

Wild stuff om te zien wel.

Op dit forum is plaats voor tegengestelde meningen, zolang het maar beargumenteerd is. Hier is echter geen plaats voor op de man te spelen
'Ik snap waarom Putin dit doet' , hahaha dit is gewoon putin zijn ego en illusie om een groot russich rijk weer op te richten niet beseffende dat hij buiten een groot leger en zijn nukes een dwerg is op het wereldtoneel. Het mag nu echt eens gedaan zijn met pro russische propaganda te spuien op dit forum...

Mod edit: delete van persoonlijk gericht stuk

Laatst bewerkt door een moderator:
Dingen zoals extra leveringen van luchtafweer door Polen en Nederland doen me ook vermoeden dat de grondgevechten goed gaan voor Oekraïne maar overwicht van de Russen in de lucht moet worden gebroken.
Ik niet. Je landt geen special forces in een luchthaven om ze gevangen te laten nemen. Dat ze daar zelfs een tweede aanval op gelanceerd hebben die eveneens werd afgeslagen duidt hoe belangrijk dat voor hen was. Ze zijn nu aant proberen een andere luchthaven te veroveren maar ook dat is hen momenteel nog niet gelukt. Dat ze zullen oprukken is een feit maar ik denk dat enkel Russia Today nog van "verpletterende vooruitgang" zal spreken.
Ik snap jullie redenering en heb er respect voor, maar ik denk het tegenovergestelde. Binnen een paar weken komt er waarschijnlijk meer duidelijkheid hierover.

Ik vind het redelijk verontrustend te zien hoeveel Belgische mensen Poetin lijken te steunen als ik wat rondkijk op Facebook bijvoorbeeld. De usual suspects, pvda’ers en ook wat vb’ers, maar toch. Hoe ver zitten die mensen wel niet in het Russische fake news verzwolgen…

Ik vind het redelijk verontrustend te zien hoeveel Belgische mensen Poetin lijken te steunen als ik wat rondkijk op Facebook bijvoorbeeld. De usual suspects, pvda’ers en ook wat vb’ers, maar toch. Hoe ver zitten die mensen wel niet in het Russische fake news verzwolgen…

Ik kan heel het artikel niet lezen. Maar dergelijke simpele zielen lopen er dus inderdaad ook gewoon rond in België. Nu het is makkelijk om fan te zijn van communisme en dictatuur als je er zelf geen last van hebt. Zo hebben we er op het forum ook wel rondlopen.

Volgens mij zitten er reeds Amerikaanse soldaten in Kiev.
De verdediging is goed georganiseerd.
Soort van instructeurs of raadgevers noemen ze dat dan.

Blijkbaar heeft USA aan Zelensky een veilige aftocht aangeboden, hoe zien ze dat zonder Amerikaanse soldaten in het land?

Jonathan Holslag had het er gisteren nog over in de afspraak hoe Oekraïne gebruik kan maken van de ondersteuning/inlichtingen van de VS. Wees maar gerust dat Oekraïne zéér goed op de hoogte is van alle Russische bewegingen.

Ik vind daar NIKS verontrustend aan maar gewoon de logica zelve.
Zo ga je toch ook altijd wel mensen vinden die x steunen zelfs al is x het meest gruwelijke en verachterlijke ter wereld, dan ga je nog die mensen vinden hoor ... c'est la vie.

Ik kan heel het artikel niet lezen. Maar dergelijke simpele zielen lopen er dus inderdaad ook gewoon rond in België. Nu het is makkelijk om fan te zijn van communisme en dictatuur als je er zelf geen last van hebt. Zo hebben we er op het forum ook wel rondlopen.

Dit soort narrative ook al wel een paar keer zien passeren.
Maw het kadert weer allemaal in fe great reset.
Screenshot_20220225-212544_Instagram.jpg

Ik snap niet goed dat Rusland er niet voor zorgt dat de levering van wapens en materialen gewoon niet meer kan? Ze moeten dat toch redelijk eenvoudig kunnen blokkeren denk ik dan?

Ik zie geen groeiende macht van Rusland in Europa. In tegendeel, ik zie sinds vele jaren een groeiende macht van Europa tegen Rusland en dat is juist de reden waarom Putin dit allemaal doet. De landen die zich sinds WO2 hebben verenigd onder de Europese Unie en NATO, zijn enkel gestegen. De territorium en bewapening richting het oosten van Europa is enkel gestegen. Dus ik snap Putin volkomen in wat hij doet en waarom hij het doet. Maar ik keur het wel af.

Brexit, kremlin sponsorde Farage he. Dat is toch een historische verzwakking.

Veel van de anti geluiden in EU worden gesponsord door het Kremlin. Useful idiots voor hen.

Maar pas op de EU heeft vele fouten gemaakt (waar ze spijtig genoeg niet uit leert) en het is ntrlk niet allemaal de schuld van Putin.

En met het vaccin maakte eu ook niet zo een goede beurt in oost Europa.
Daar gebruiken ze ook Sputnik vaccin.

Laatst bewerkt:
'Ik snap waarom Putin dit doet' , hahaha dit is gewoon putin zijn ego en illusie om een groot russich rijk weer op te richten niet beseffende dat hij buiten een groot leger en zijn nukes een dwerg is op het wereldtoneel. Het mag nu echt eens gedaan zijn met pro russische propaganda te spuien op dit forum... weer zo'n aanwinst de spiderman voor dit forum
Wat ik hier lees is: “Jij hebt een andere mening, dus bol het af.” Wat is de meerwaarde van dit forum als er geen plaats is voor verschillende onderbouwde meningen? Dit is ook exact hoe Europa/NATO is ingesteld tegenover Rusland. De zaken enkel bekijken vanuit eigen perspectief, denken dat we het centrum zijn van de wereld en dat er maar één realiteit is. Als je goed zou opletten, zou je beseffen dat ik dit conflict en Putin’s acties afkeur. Ik was ook één van de enigen hier op het forum die een militaire actie van de NATO promootte en suggereerde om het leger naar de flanken te sturen ter defensie, alvorens de invasie begon. Ook een voorstander geweest om Oekraïne zo snel mogelijk in de NATO toe te laten en artikel 5 op te roepen indien er een invasie zou gebeuren. En opeens komen er hier meer stemmen boven die daarmee ingaan, maar het is nu wel te laat hé.

Laatst bewerkt:
Wat me toch wat bang maakt, op lange termijn voor de mens, is dat sommige gekken (nu Poetin en op een andere manier eigenlijk ook Trump) zoveel mensen steeds achter zich krijgen en/door ze te brainwashen en ze zelfs ongelofelijke gruwels te laten doen. Leiders met nul respect voor mensenlevens (van een bevolkingsgroep die hun niet zint). Ik vraag me af of de Russen niet meer technologie in huis hebben om dingen onbemand te doen? Lijkt een groot contrast tussen grondtroepen en cyberaanvallen. Al is het natuurlijk makkelijk als je geen moer geeft om de levens van u soldaten. Enerzijds zijn we "stiekem" blij als je ziet dat Russische tanks bestookt worden, maar dat zijn uiteindelijk ook mensen :headshake:
Ergens hoop ik op massaal verzet in Rusland zelf van de bevolking, lijkt me het moment om ook hun eigen vrijheden terug te winnen, maar dan kom je weer bij die propaganda uit...

Het is gewoon belachelijk om vanuit je zetel in je warme huiskamer te gaan roepen onder welk scenario je de wapens zou opnemen. Van een 12-jarige zou je dat nog verwachten, van een volwassen persoon die zo'n uitspraken doet kan je toch beter verwachten. Ik denk niet dat hier 0,0001% de wapens (welke wapens überhaupt?) zou opnemen.
Awel dat weet ik eigenlijk niet, het zou voor mij net heel aannemelijk zijn dat het merendeel dit juist wel doet, je hebt alleen de juiste trigger nodig, ik denk net dat wanneer je je bedreigd voelt heel snel tot het opnemen van wapens bereid zou zijn.
De kranten staan vol van "brave" mensen die toch iemand vermoord hebben, er worden mensen vermoord over een te groot geworden haag of een verkeerd gezegd woord op café bij wijze van spreken, iemand kan een brave loebas of luie charel lijken maar als je een kind of familielid verliest denk ik dat je vrij snel tot actie over gaat.
Je mag nog de grootste pacifist ter wereld zijn de dag dat uw vrouw of kinderen of ouders voor uw ogen sterven of de kans daartoe reeel wordt gaat dat allemaal de vuilbak in bij 99,99999% van de mensen.

Ik snap niet goed dat Rusland er niet voor zorgt dat de levering van wapens en materialen gewoon niet meer kan? Ze moeten dat toch redelijk eenvoudig kunnen blokkeren denk ik dan?

7000 km grens om te controleren, dat wordt moeilijk als bezetter wanneer de gevechten nog volop bezig zijn.

Wat me toch wat bang maakt, op lange termijn voor de mens, is dat sommige gekken (nu Poetin en op een andere manier eigenlijk ook Trump) zoveel mensen steeds achter zich krijgen en/door ze te brainwashen en ze zelfs ongelofelijke gruwels te laten doen.
Wat me bang maakt is dat zo goed als elke machthebber die alleenheerschappij heeft of verkrijgt, na een tijdje géén enkele reet méér geeft om de bevolking. Alleen om hun eigen macht en money money money.

Ik weet niet waarom maar ik heb de indruk dat eens je aan de macht bent, je zelf gehersenspoeld wordt of je hersenen 'letterlijk' veranderen waardoor je omgeving je echt niets meer kan schelen en het allemaal wordt: "Me, myself en I. 'en al de rest kan de pot op'"

Die mens is zelfs uit het Vlaams Blok gezet wegens te extreem,... Waarom HLN het dan nog nodig vindt om zo iemand een forum te geven, tsja...

Terug
Bovenaan