Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

^de inkomsten uit olie en gas waren inderdaad hoger in feb-apr maar intussen zitten ze toch al even onder het niveau van 2021, ondanks de torenhoge prijzen voor Europa

^de inkomsten uit olie en gas waren inderdaad hoger in feb-apr maar intussen zitten ze toch al even onder het niveau van 2021, ondanks de torenhoge prijzen voor Europa
De inkomsten waren zelfs hoger in juli als ik me niet vergis. Geen idee hoe het in augustus was.

^ik zie die claim niet terug in het artikel.
Die claim is bovendien fout als je kijkt naar de cijfers die het ministerie van financiën in Rusland zelf deelt. Augustus was een hele slechte maand. China krijgt gewoon grote kortingen om toch maar iets van inkomsten te genereren, maar het blijft allemaal te min.

Samenvattend draadje
In se spreekt de data hetgeen @Général Zantas zei niet tegen. Eerste 6 maanden waren de inkomsten hoger dan vorig jaar en niet feb-april zoals je al eerder zei. Rusland heeft tot nu toe nog steeds meer inkomsten uit olie en gas verkoop binnengeharkt dan dan het jaar voordien.

Artikel stond los van de conversatie.

^ik zie die claim niet terug in het artikel.
Die claim is bovendien fout als je kijkt naar de cijfers die het ministerie van financiën in Rusland zelf deelt. Augustus was een hele slechte maand. China krijgt gewoon grote kortingen om toch maar iets van inkomsten te genereren, maar het blijft allemaal te min.

Samenvattend draadje

Op basis van die tweet is het toch moeilijk om te handhaven dat hun reserves er door zitten, gezien ze 6 maanden dikke winsten hebben gemaakt.

Beelden tonen hoe er gerekruteerd wordt in Russische strafkolonie: "Jullie hebben 5 minuten om te beslissen. Wie deserteert, krijgt de kogel”

Niet onafhankelijk geverifieerd, maar dat is ook een manier om je gevangenenpopulatie naar omlaag te krijgen.

Er zijn drie zaken waartegen de huurlingen in spe niet mogen zondigen. “De eerste zonde is deserteren”, zegt hij. “Niemand bedenkt zich en niemand trekt zich terug aan het front. Niemand geeft zich over. Tijdens je training zal je horen over de twee granaten die je bij je moet hebben als je gevangen wordt. De tweede zonde gaat over drugs en alcohol. Die mag je niet gebruiken tijdens de zes maanden dat je met ons aan het front bent. De derde zonde is plunderen, inclusief seksueel contact met plaatselijke vrouwen, fauna, flora, mannen, om het even.”
Seksueel contact met fauna en flora ... :unsure:

Niet onafhankelijk geverifieerd, maar dat is ook een manier om je gevangenenpopulatie naar omlaag te krijgen.
Ondertussen zouden al 10.000 gevangen gerekruteerd zijn. Dit is +/- de volledige Belgische gevangenispopulatie en een aanzienlijk percentage van het aanwezige Russische leger in Oekraïne.

Ondertussen zouden al 10.000 gevangen gerekruteerd zijn. Dit is +/- de volledige Belgische gevangenispopulatie en een aanzienlijk percentage van het aanwezige Russische leger in Oekraïne.
Doet me wat denken aan de NKVD die in 1941 bij de Duitse invasie de gevangenispopulatie in het Westen van de USSR decimeerde. Ca. 100.000 slachtoffers volgens sommige ramingen.

Doet me wat denken aan de NKVD die in 1941 bij de Duitse invasie de gevangenispopulatie in het Westen van de USSR decimeerde. Ca. 100.000 slachtoffers volgens sommige ramingen.
Werden die niet opgeleid om tankmijnen onder Duitse tanks te plakken?

Hoe hard gaan die gevangenen hun vel riskeren..
Niet, de meesten zullen zich 1) ofwel direct overgeven en zo proberen vrij te komen 2) hun criminele leven terug oppakken en plunderen, verkrachten en moorden maar nu als soldaat.

Werden die niet opgeleid om tankmijnen onder Duitse tanks te plakken?
Zal ook wel gebeurd zijn met de "gelukkigen" die wat verder van het front zaten. De NKVD zou ook een 13.000-tal soldaten hebben geëxecuteerd in de Slag bij Stalingrad wegens vermeend defaïtisme en vermoedelijk ook heel wat kinderen die uit pure noodzaak hand- en spandiensten verleenden voor de Duitsers om toch maar iets van eten te krijgen. Enfin, andere tijden, andere zeden. Maar de hele regio baadt in een tragische en bloederige geschiedenis.
Niet, de meesten zullen zich 1) ofwel direct overgeven en zo proberen vrij te komen 2) hun criminele leven terug oppakken en plunderen, verkrachten en moorden maar nu als soldaat.
Tenzij ze op Dostojevskiaanse wijze het Licht hebben gezien en hun leven gaan wijden aan de Heer.

Ik vermoed voor iets gelijkaardigs als dit:
Zeer onwaarschijnlijk dat Russische gevangenen gaan vechten met de Bushido in gedachte. De suïcidale doodsverachting van Japanners in WOII ga je niet terugvinden in het hedendaagse Rusland, ook al is hun manier van oorlogsvoering de facto suïcidaal.

Laatst bewerkt:
Lees online berichten over het verkeersongeval van Zelensky alsook een moordpoging op Poetin. Ik vond het moeilijk om hier betrouwbare informatie over te vinden. Het verkeersongeval is zonder veel erg, maar de moordpoging is onduidelijker. Ik heb een factcheck gevonden van Newsweek waarin toch blijkt dat dat niet bewezen is.

Lees online berichten over het verkeersongeval van Zelensky alsook een moordpoging op Poetin. Ik vond het moeilijk om hier betrouwbare informatie over te vinden. Het verkeersongeval is zonder veel erg, maar de moordpoging is onduidelijker. Ik heb een factcheck gevonden van Newsweek waarin toch blijkt dat dat niet bewezen is.

Het zou wel ironisch zijn als Poetin uit een raam zou vallen. Keiharde karma.

Terug
Bovenaan