Onweer-thread

In het westen lijkt het zonder onweer (of hoofdzakelijk) te verlopen, maar er komt onweer vanuit Wallonië naar Vl. Brabant en zou zo naar het oosten gaan.
Idd. Hier aan de IJzer al veel water gehad in vlagen, maar niets van wind of donder/bliksem. Eigenlijk goed zoals het is. Het komt ook mooi gezapig met af en toe een hardere bui, maar op zich goed om niet alles te laten wegstromen.
 
Zoals steeds een storm in een glas water.. wat lichte regen gehad maar voor de rest niets van onweer.. dan was gisteren zelfs beter dan vandaag qua weerfenomeen.
 
In Aalst misschien een kwartier hevig geregend, maar de zon lijkt er al door te komen.


Gisteren wel heel donkere/groene lucht en heel hard geregend met enkele overstroomde straten/modderstromen.

In onze badkamer en boilerkamer, met ventilatie uitgangen op ons plat dak ook hrrl wat water, precies of de wind blaasde het zo terug er in.
 
Hier in Hasselt toch veel flitsen en regen die met bakken valt.

Rond half 2 nog aan het oud gemeentehuis gestaan in Hasselt. om 14 uur terwijl we op de trein aan het wachten waren, werden we door de downburst gewoonweg terug de spoortunnel ingeduwd.. deed mij een beetje aan pukkelpop denken. Ben jammer genoeg niet thuis om video beelden te delen :unsure:
 
Dilemma om morgen met de auto of de fiets te gaan werken :unsure:

Fiets kan gevaarlijk zijn als ge in een storm zit.
Auto parking op het werk is omringd door bomen...
Deze ochtend geen enkele fietser tegengekomen op de eerste 3km richting het werk (tot ik aan de stad kom). In de maand mei is dat ongezien 😛. Ze hebben weer veel mensen afgeschrikt en de auto in geduwd.

Buiten 5 minuten wat felle buien op de middag was er hier ook niks aan de hand.
 
Regio Bilzen - Hoeselt toch wat straten die blank staan

Onweer viel mee, enorm veel regen
Jawza

 
Deze ochtend geen enkele fietser tegengekomen op de eerste 3km richting het werk (tot ik aan de stad kom). In de maand mei is dat ongezien 😛. Ze hebben weer veel mensen afgeschrikt en de auto in geduwd.

Buiten 5 minuten wat felle buien op de middag was er hier ook niks aan de hand.
Ja ik uiteindelijk toch voor de auto gekozen, en spijt van gehad :unsure:

edit: maar het had dus in het slechtste geval ook zoiets kunnen zijn
 
Laatst bewerkt:

Video's van dichterbij of erin zelfs


Schade-opmeting


Nog een andere tornado waargenomen in Nederlands Limburg.

Het voordeel van dit soort filmpjes is dat je daarmee wel bewijs verzamelt dat een "situatie van overmacht" plaatsvond, voor bijvoorbeeld verzekeringen. Het nadeel is dan wel dat je respectloos kan klinken want toch wat video's van mensen die "te enthousiast" zijn bij het zien ervan (eentje op dumpert gezien dat extreem was), ook al weten ze dat het bevolkte gebieden treft, of als ramptoerist kan gezien worden. Het is een soort ethisch dilemma.
 
Laatst bewerkt:
Is dat eerste filmpje niet fake? Als er zo'n gigantische tornado is die vanop kilometers afstand zichtbaar is zou je toch meerdere videos verwachten. Heb dat kanaal ook even bekeken en daar staan precies enkel fake videos op :unsure:
 
Terug
Bovenaan