Onweer-thread

Tonerider

Well-known member
Ik dacht dat er vroeger een thread was waar men aangaf waar er onweer of storm was.

Aangezien het hier in Oosteeklo al gehageld heeft en momenteel dondert en bliksem dacht ik om deze thread eens aan te maken.

Dus zoals gezegd: onweer is nu wel aan het wegtrekken, maar een kwartiertje geleden was het pal boven Oosteeklo. Bliksem onmiddelijk gevolgd door donder. Nog even getwijfeld om pc e.d. uit de pries te trekken. Ondertussen zitten er wel al wat seconden tussen de donder en bliksem, maar toch nog steeds minder dan 30 seconden.
 
Heb het ook gehoord daarnet, maar twas in de verte. Dus zal dat van boven OostEeklo geweest zijn :) (kzit in Lievegem hier)
 
Gisteren in ingelmunster keer een donder klopke, en vandaag wat hagel. Voor de rest nog niet echt de moeite.
Als de trend hem doorzet van de afgelopen 2 jaar, kunnen we stellen dat in vlaanderen mager is kwa onweer.
Vorig jaar heeft het eigenlijk amper geonweerd en ook al zaten we met temps boven de 35 graden.
 
Momenteel een onweersbuitje hier (omgeving Gent), maar ziet er naar uit dat het dat is voor de rest van de dag
 
aromehd-1-12-5.png



aromehd-55-11-5.png



Laat maar komen zeker.
 
Wtf. Voorkant van ons huis is het aan het gieten. Achteraan het terras is het droog. En nee ik woon niet in een of andere villa waar je een golfkar nodig hebt om van de voorkant naar de achterkant te rijden.
Ook al mee gemaakt, voor de tunnel regen. Uit de tunnel schoon droog en volle zon.
Deze week ook een regen gordijn gezien kleine km verder. Op ons terras niets gevallen.
 
Misschien een beetje off-topic maar welke bronnen, sites, apps gebruiken jullie om het (on)weer een beetje te volgen? KMI en buienradar? Of zijn er nog andere sites of apps waar jullie gebruik van maken?
 
Terug
Bovenaan