Onweer-thread

Is dat eerste filmpje niet fake? Als er zo'n gigantische tornado is die vanop kilometers afstand zichtbaar is zou je toch meerdere videos verwachten. Heb dat kanaal ook even bekeken en daar staan precies enkel fake videos op :unsure:
Je gaat gelijk hebben, video is verwijderd ook. Excuses, het is dan wel goed gefaket want er stond een Duits verkeersbord bij, maar vond het inderdaad raar dat het zo duidelijk was terwijl bij de andere video's de tornado toch redelijk verschuild was in de regen, maar soms kan van een verder beeld de situatie anders lijken, maar je hebt gelijk.

Ik heb de post geeditet. Met YouTube moet je inderdaad wel oppassen want er staan echt enorm veel fake videos de laatste tijd op (of sensationele clickbait/vervelende dingen die ik dan wel weer herken). Maar soms is het ook een stuk subtieler dan dat, bij zelfs kanalen die wel al wat reputatie dat ik merk dat dingen op een manier werden verwoord die niet correct waren (een theorie die als absolute waarheid wordt omschreven terwijl het wetenschappelijk debat nog gaande is over de theorie bvb.).
 
Nieuw onweer denk ik boven West-België.

EDIT: Delen in het centrum zullen er ook wel van krijgen, en misschien oosten ook. Maar voorlopig is dat gedeelte nog in Frankrijk of Wallonie.
 
In het westen is er inderdaad onweer te zien. Denk dat het vooral in de omgeving van Ronse en Zottegem onweert nu.
 
Ik vind het moeilijk om er vat op te krijgen. Ik vind het een vrij onvoorspelbaar onweer. Het is overal om ons heen maar ook overal langs on heen, en qua trekrichtingen snap ik er weinig van (tegelijkertijd naar het noorden en oosten, maar ook niet echt noordoost), dus ja. Westelijke kant trekt naar noorden en oostelijke kant oosten (het is een beetje zo).
 
Vlaams-Brabant, veel regen, soms eens bliksem en donder, weinig wind. Voorlopig valt het nog goed mee qua onweer. Straks tegen de ochtend zou het ergste starten.
 
Hier is het nu lichtjes aan 't regenen.
Volgens KMI zou de grote onweersbui die net boven Rochefort is gepasseerd ons niet 'bezoeken'
Volgens weerplaza en buienradar komt die hier wel langs, vanaf 03h00

We zullen morgenvroeg wel zien, ik ga alvast slapen
 
Hier is het sinds deze middag al heel de tijd goed aan het regen.
Tot nu toe enkel de goot vol met bruin water.
Maar als ik hoor en zie wat er op andere plaatsen al geweest is ...
 
Landen staat weer onder en Gingelom waar ik net gepasseerd ben heeft ook weer prijs.
Modderstromen in zowat elke straat.
 
Landen staat weer onder en Gingelom waar ik net gepasseerd ben heeft ook weer prijs.
Modderstromen in zowat elke straat.
Ale, dan hebben wij hier (Velm) nog geluk gehad.
Hier in onze straat dan toch, van de rest van het dorp toch ook nog niks gezien op Facebook.

Het lijkt ook dat het ergste ondertussen gepasseerd is.
 
Velm is idd ook vaak slachtoffer.
Op de N80 tussen Landen en Sint-Truiden stonden er ook al serieuze plassen.
Heb buienradar net gecheckt,weet niet of die onweersbui die rond 18h-19h Namen gaat passeren,hier ook overwaait.
 
Ik ben niet thuis, maar in Stevoort, Hasselt zouden er ook enkele straten volledig ondergelopen zijn..
 
Hier in Tienen heeft het flink geregend, maar nooit overdreven hard. 20 mm neerslag gedurende de namiddag.
 
Wanneer gaat men eindelijk eens lessen trekken uit die modderstromen en stortvloeden? Enkele grachten of zinkpoelen graven is toch ook geen project dat jaren moet aanslepen.
 
Velm is idd ook vaak slachtoffer.
Op de N80 tussen Landen en Sint-Truiden stonden er ook al serieuze plassen.
Heb buienradar net gecheckt,weet niet of die onweersbui die rond 18h-19h Namen gaat passeren,hier ook overwaait.
Ja, ik weet het, de straat heeft al vaak volledig blank gestaan. Hier zijn zelfs al ooit enkele auto's met het water mee weggestroomd.
Het ergste was eind jaren 90 begin jaren 2000, daarna zijn er heel wat werken geweest, maar ook daarna is er toch nog wel wateroverlast geweest. Gelukkig niet meer zo erg.
Tegenwoordig is het meestal aan de andere kant van het dorp richting Halmaal dat ze er meer last van hebben. Ook daar hebben ze al enkele ingrepen gedaan, maar blijven de problemen toch wel bij hevige regenval, al heb ik vandaag nog niks zien passeren op facebook.
 
Terug
Bovenaan