Onweer-thread

Dat word ook gedaan.

Weet het niet zeker hoor,er zijn wachtbekkens bijgekomen maar tegelijkertijd zijn er op veel plaatsen nieuwe woningen bijgekomen.
Ik ben wel blij dat ik veilig thuis ben geraakt als ik dat zo allemaal zie.
Aan't rusthuis in Montenaken stond ook alles blank,de beekstraat idem dito en dat heb ik nog nooit gezien.
 
Weet het niet zeker hoor,er zijn wachtbekkens bijgekomen maar tegelijkertijd zijn er op veel plaatsen nieuwe woningen bijgekomen.
Ik ben wel blij dat ik veilig thuis ben geraakt als ik dat zo allemaal zie.
Aan't rusthuis in Montenaken stond ook alles blank,de beekstraat idem dito en dat heb ik nog nooit gezien.
Ja, het verschilt natuurlijk wel van plaats tot plaats, maar als ik zie wat ze hier in het dorp allemaal al gedaan hebben.
Maar bij extreme hoeveelheden water die op korte tijd uit de lucht vallen mag je doen wat je wil, het zal altijd voor problemen zorgen.
 

Filmpje uit Canada dat ik wou delen ("derecho-fenomeen"). In België is de Pukkelpopramp ook een "voorbeeld" van zo een event of gelijkaardig iets. Maar hoe rap die lucht veranderd en groen uitziet. Ziet er vrij eng uit.

Gebeurt allemaal razendsnel, en in 15 minuten tijd zakt de temperatuur 16°C graden celsius.
 
Soort van windhoos/tornado in Houthalen(Helchteren)
Is wel nog niet heel zeker dat hij de grond raakte, op socials toch veel foto's en filmpjes
 
Soort van windhoos/tornado in Houthalen(Helchteren)
Is wel nog niet heel zeker dat hij de grond raakte, op socials toch veel foto's en filmpjes

62a210440ccf7.jpg


Dit is een foto dat ik van terugvond.

Mogelijk waterhoos / funnel wordt gezegd.
 
Aha, het lag dus niet aan mij :D
Het was alsof er vlakbij een ontploffing was gebeurd en mijn rolluik ging imploderen, wat een slag. En ik woon in vogelvlucht dan toch "al" op 10km van Haasrode.
 
Aha, het lag dus niet aan mij :D
Het was alsof er vlakbij een ontploffing was gebeurd en mijn rolluik ging imploderen, wat een slag. En ik woon in vogelvlucht dan toch "al" op 10km van Haasrode.
Ja ik woon op minder dan 5 km van daar. Ik dacht echt dat de bliksem was ingeslagen op 100 meter ergens in de buurt ofzo :p

Het filmpje in dat artikel doet het in ieder geval niet overkomen zoals het echt was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
"Dit is gewoon een lokale bui volgens Ruben Weytjens jongens, niets aan de hand!"

Zoals die kerel het weer voorspelt en elke keer bij een of andere gebeurtenis de aandacht wilt trekken om zoveel mogelijk reacties/likes uit te lokken voor zijn advertenties, schrijnend verhaal.
 
"Dit is gewoon een lokale bui volgens Ruben Weytjens jongens, niets aan de hand!"

Zoals die kerel het weer voorspelt en elke keer bij een of andere gebeurtenis de aandacht wilt trekken om zoveel mogelijk reacties/likes uit te lokken voor zijn advertenties, schrijnend verhaal.
mja ... niks mis met iemand die gepassioneerd is door zijn werk toch ? Gaat op privevlak ook door een heel zware tijd dus goed voor hem dat ie zich op zo een manier in zijn werk verliest.
 
Ja ik woon op minder dan 5 km van daar. Ik dacht echt dat de bliksem was ingeslagen op 100 meter ergens in de buurt ofzo :p

Het filmpje in dat artikel doet het in ieder geval niet overkomen zoals het echt was.

Ja, dat filmpje doet het geen eer aan, ik heb hier deze nacht in frankrijk een pak erger gehoord. Klankkast van de bergen doet wel veel. Wat een knallen.
 
"Dit is gewoon een lokale bui volgens Ruben Weytjens jongens, niets aan de hand!"

Zoals die kerel het weer voorspelt en elke keer bij een of andere gebeurtenis de aandacht wilt trekken om zoveel mogelijk reacties/likes uit te lokken voor zijn advertenties, schrijnend verhaal.
Ik vind tjans dat die er wel correct opzit met zijn voorspellingen, dus als ik het weer wil nakijken zal ik eerst naar zijn website gaan.
 
Als je altijd zegt dat het weer ok is, maar er toch kans is op een lokale bui, dan ga je er 80% van de tijd inderdaad op zitten.
En wat wordt er dan verwacht? Ik laat een statistische calculator erop los en er is een vermoeden dat er in Lummen 10% kans op regen is, Tongeren 35%, Borgloon 60%, Pelt 5%, Ham 7%, en verder alle gemeentes van limburg?
Allé, ik heb meer het gevoel dat het haten is op dan iets anders. Het nationaal weerbericht is op dat vlak minstens zo erg?
Dit komt van het KMI, geüpdatet om 9u21:
Vandaag krijgen we afwisselend opklaringen en zwaarbewolkte perioden met enkele buien, die vooral over het zuidoostelijke deel van het land nog intens en onweerachtig kunnen zijn. In de loop van de late namiddag zou het vanaf het westen moeten droger worden met meer opklaringen.
De maxima liggen tussen 19 en 24 of lokaal 25 graden. De wind waait eerst meestal zwak, maar later matig uit zuidwest tot west. Aan zee komt de wind vaak uit noordwest.
 
Als je altijd zegt dat het weer ok is, maar er toch kans is op een lokale bui, dan ga je er 80% van de tijd inderdaad op zitten.
Die man kijkt ook maar naar de weermodellen en maakt daar een samenvatting van he, als de modellen fout zijn zit hij ook fout... :p Deze onweders zaten ook niet in de modellen volgens mij, maar ik heb het niet zo gevolgd, er komen hier nu al een paar uur buien over met soms serieuze knallen en hevige regen.
 
ja wat is dat hier, blijft maar regenen, katten en honden. knallen die de ramen doen trillen, de afvoer van de straat loopt precies ook over.
 
Terug
Bovenaan