Onderzeeër Titan vermist tijdens toeristische tocht naar wrak Titanic

  • Onderwerp starter Deleted member 5800
  • Startdatum
Ik snap al niet wat een mens boeit om daar rond dat wrak te gaan hangen...
Daar zijn ook duizenden mensen verdronken he, maar is dat dan toch lang genoeg om er plezier reisjes naar te organiseren?
Hypociet in mijn ogen... maar kom, 'joepi' we hebben een boeg gezien van de titanic en een stuk traphall... ons leven is nu pas compleet!
Dan ligt dat toch aan een gebrek aan inlevingsvermogen, vrees ik.
 
Ik snap al niet wat een mens boeit om daar rond dat wrak te gaan hangen...
Daar zijn ook duizenden mensen verdronken he, maar is dat dan toch lang genoeg om er plezier reisjes naar te organiseren?
Hypociet in mijn ogen... maar kom, 'joepi' we hebben een boeg gezien van de titanic en een stuk traphall... ons leven is nu pas compleet!
Das persoonlijk hé, we kunnen het ook anders benaderen - ik zeg niet dat het ontwerp van de Titan de oorzaak is maar het is wel duidelijk dat een samenloop van omstandigheden er wel voor zorgen dat er kon geopereerd worden buiten geldende wetgeving en keuring van de Titan - al denk ik niet dat noch de organisator of de klanten daar wakker van lagen - voor toekomstige tochten zou dat wel eens anders kunnen zijn.
 
Blijkbaar doodsbang, volgens zijn tante. Ik hoop voor de inzittenden dat de implosie totaal onverwacht en zonder besef is gebeurd. Benieuwd naar de oorzaak, als ze het al kunnen vinden.
die moet zijn vader wel echt graag gezien hebben om het dan toch te doen. Er zijn een aantal dingen in het leven die ik nooit zal doen (zoals met een luchtballon meevaren), ook niet als de mensen die ik het liefste zie dit zouden smeken

Ik snap al niet wat een mens boeit om daar rond dat wrak te gaan hangen...
Daar zijn ook duizenden mensen verdronken he, maar is dat dan toch lang genoeg om er plezier reisjes naar te organiseren?
Hypociet in mijn ogen... maar kom, 'joepi' we hebben een boeg gezien van de titanic en een stuk traphall... ons leven is nu pas compleet!
Moest ik niet zo lui, bang en arm zijn zou ik het toch ook ne keer live willen zien. Ik vind scheepswrakken ook boeiend.
Dat heeft niets met 'ons leven is nu pas compleet' te maken, maar gewoon met interesse of hobby. Uiteindelijk is het ieder zijn interesse We kijken ook voor vermaak naar films waar mensen worden gemarteld of en masse worden neergeknald. Genoeg oorlogsfilms die kaskrakers waren en die gebaseerd zijn op waargebeurde eugh gebeurtenissen.
 
Ik snap al niet wat een mens boeit om daar rond dat wrak te gaan hangen...
Daar zijn ook duizenden mensen verdronken he, maar is dat dan toch lang genoeg om er plezier reisjes naar te organiseren?
Hypociet in mijn ogen... maar kom, 'joepi' we hebben een boeg gezien van de titanic en een stuk traphall... ons leven is nu pas compleet!

Dat is het ultieme ramptoerisme.

Je kon (voor de oorlog) bv. ook vrij gemakkelijk een tour doen door Tsjernobyl. Dat is vrij gelijkaardig. Ik zie er ook weinig in, maar veel mensen wel.
 
Toch vreemd dat er hier zo lacherig over gedaan wordt :unsure: . Precies of rijke mensen het verdienen.
Tghoh, enfin. Ik stel me feitelijk wel dan de randvraag wat kan er potentieel gebeurd zijn de laatste jaren dat sommigen feitelijk echt nul komma nul compassie hebben met miljardairs als die "fuck around, find out" gewijs een wrak gaan bezoeken in een experimenteel voortuig op extreme plaatsen waar elke fout fataal is.

Heeft het misschien iets te maken met dat tijdens COVID het loon van jan modaal feitelijk quasi niet gestegen is terwijl er record winsten gehaald werden? Heeft het iets misschien te maken met het laatste jaar waar mensen aan het knarstanden waren van hun energiefactuur terwijl er in het magische lalaland van de aandeelhouders geen enkel vuiltje aan de lucht is?

Tsja, alsof "dat rijke mensen dit verdienen" is gewoon het symptoom/gevolg van geen enkele sympatie meer met deze bevolkingslaag. Hoe zou dat nu komen. Menselijk gezien is het een lelijke reflectie als je de ui pelt met al zijn lagen en tot de essentie van het mensenleven afdaalt. Daar niet van. Maar had de Blue Origin van Jeff op een spectaculaire wijze voor vuurwerk gezorgd denk ik niet dat de reactie bij sommigen er anders op zouden zijn. Vooral als je weet dat deze man lettelijk volk in dienst heeft dat moet staan pissen in een flesje of kakken in een emmer voor dat compleet onnodig tripje te kunnen sponsoren.

Pasop hé, allemaal heel erg voor die mensen, en vooral nog erger voor de nabestaanden want die zitten feitelijk met de miserie. Gelukkig is een implosie de meest fortuinlijke situatie geweest (aan die immense druk) en waren ze waarschijnlijk dood nog voor ze beseften dat het fout ging. Want dagen liggen aftellen tot je dood is iets wat ik vriend noch vijand toewens.

Verdienen deze mensen dit? Zeker en vast niet. Hebben sommige mensen nu eenmaal geen enkel inlevingsvermogen in deze hele situatie? Ja, en da's nu eenmaal hun goed recht. En vreemd? Ik verschiet er toch feitelijk niet echt van.
 
Laatst bewerkt:
die moet zijn vader wel echt graag gezien hebben om het dan toch te doen. Er zijn een aantal dingen in het leven die ik nooit zal doen (zoals met een luchtballon meevaren), ook niet als de mensen die ik het liefste zie dit zouden smeken
Jij bent dan ook een volwassen vent die niet in een gepriviligeerd miljardairsgezin is opgegroeid.
 
Dat is het ultieme ramptoerisme.

Je kon (voor de oorlog) bv. ook vrij gemakkelijk een tour doen door Tsjernobyl. Dat is vrij gelijkaardig. Ik zie er ook weinig in, maar veel mensen wel.
kom zeg, wie van ons heeft de film Titanic nooit gezien? Zijt ge dan ook een ramptoerist?
Dan is Auschwitz of het Colosseum bezoeken ook ramptoerisme. Dat zijn gebeurtenissen die een stempel hebben gezet op de tijdlijn van de mensheid. De Titanic blijft fascineren ondanks dat ge nu cruiseschepen hebt die tig keer zo groot zijn. Dat mensen door zo'n verhalen geboeid blijven is toch normaal en als ge dan de kans krijgt in uw leven om dat eens te bekijken? Why not (allez, hier zag ik wel genoeg why not's, maar dat even terzijde)
 
kom zeg, wie van ons heeft de film Titanic nooit gezien? Zijt ge dan ook een ramptoerist?
Dan is Auschwitz of het Colosseum bezoeken ook ramptoerisme. Dat zijn gebeurtenissen die een stempel hebben gezet op de tijdlijn van de mensheid. De Titanic blijft fascineren ondanks dat ge nu cruiseschepen hebt die tig keer zo groot zijn. Dat mensen door zo'n verhalen geboeid blijven is toch normaal en als ge dan de kans krijgt in uw leven om dat eens te bekijken? Why not (allez, hier zag ik wel genoeg why not's, maar dat even terzijde)
Influencers die selfies liggen trekken in Auschwitz vind ik wel moreel twijfelachtig. Sowieso ga je met toerisme mensen aantrekken die weinig eerbied hebben, maar dat kan je toch proberen indijken denk ik. Het is de manier waarop je een plaats bezoekt dat van tel is, niet dat je een plaats bezoekt.
 
Tghoh, enfin. Ik stel me feitelijk wel dan de randvraag wat kan er potentieel gebeurd zijn de laatste jaren dat sommigen feitelijk echt nul komma nul compassie hebben met miljardairs als die "fuck around, find out" gewijs een wrak gaan bezoeken in een experimenteel voortuig op extreme plaatsen waar elke fout fataal is.

Heeft het misschien iets te maken met dat tijdens COVID het loon van jan modaal feitelijk quasi niet gestegen is terwijl er record winsten gehaald werden? Heeft het iets misschien te maken met het laatste jaar waar mensen aan het knarstanden waren van hun energiefactuur terwijl er in het magische lalaland van de aandeelhouders geen enkel vuiltje aan de lucht is?

Tsja, alsof "dat rijke mensen dit verdienen" is gewoon het symptoom/gevolg van geen enkele sympatie meer met deze bevolkingslaag. Hoe zou dat nu komen. Menselijk gezien is het een lelijke reflectie als je de ui pelt met al zijn lagen en tot de essentie van het mensenleven afdaalt. Daar niet van. Maar had de Blue Origin van Jeff op een spectaculaire wijze voor vuurwerk gezorgd denk ik niet dat de reactie bij sommigen er anders op zouden zijn. Vooral als je weet dat deze man lettelijk volk in dienst heeft dat moet staan pissen in een flesje of kakken in een emmer voor dat compleet onnodig tripje te kunnen sponsoren.

Pasop hé, allemaal heel erg voor die mensen, en vooral nog erger voor de nabestaanden want die zitten feitelijk met de miserie. Gelukkig is een implosie de meest fortuinlijke situatie geweest (aan die immense druk) en waren ze waarschijnlijk dood nog voor ze beseften dat het fout ging. Want dagen liggen aftellen tot je dood is iets wat ik vriend noch vijand toewens.

Verdienen deze mensen dit? Zeker en vast niet. Hebben sommige mensen nu eenmaal geen enkel inlevingsvermogen in deze hele situatie? Ja, en da's nu eenmaal hun goed recht. En vreemd? Ik verschiet er toch feitelijk niet echt van.
Gohja, die uitleg is toch ook gewoon een soort van "alles op een hoop gooien" om het te doen kloppen hé. Ik weet nu niet of een Amerikaanse CEO, een Britse miljardair, en vader/zoon miljonair/miljardair uit Pakistan echt allemaal veel te maken hebben met controverse rond stijgende energiefacturen of "COVID" (het is me niet echt duidelijk wat dat met ons loon te maken heeft).

Uiteindelijk is dat gewoon een eeuwenoud fenomeen waar iedereen die als "rijk" gepercipieerd wordt, verdacht is, en dit waarschijnlijk is geworden door schimmige zaakjes en mensen te benadelen. "Wie niet steelt of erft moet werken tot hij sterft" en andere volkswijsheden. Zeker in België zijn we denk ik nogal sterk in het wantrouwen van "uitzonderlijke" mensen.

Anyway, als korte samenvatting van alles kan ik het wikipedia-artikel hierover aanraden, en eigenlijk is dat korte interview met James Cameron ook wel veelzeggend:
 

Weet niet of dit hier al gepost werd, maar hier heb je een rondleiding in de Titan. Sorry, dat is geen duikboot. Dat is iets wat je als tienjarige fabriceert als je duikbootje wil spelen.
schermen vastgeschroefd met schroeven IN HET FUCKING DRUKVAT?
 
Tghoh, enfin. Ik stel me feitelijk wel dan de randvraag wat kan er potentieel gebeurd zijn de laatste jaren dat sommigen feitelijk echt nul komma nul compassie hebben met miljardairs als die "fuck around, find out" gewijs een wrak gaan bezoeken in een experimenteel voortuig op extreme plaatsen waar elke fout fataal is.

Heeft het misschien iets te maken met dat tijdens COVID het loon van jan modaal feitelijk quasi niet gestegen is terwijl er record winsten gehaald werden? Heeft het iets misschien te maken met het laatste jaar waar mensen aan het knarstanden waren van hun energiefactuur terwijl er in het magische lalaland van de aandeelhouders geen enkel vuiltje aan de lucht is?

Tsja, alsof "dat rijke mensen dit verdienen" is gewoon het symptoom/gevolg van geen enkele sympatie meer met deze bevolkingslaag. Hoe zou dat nu komen. Menselijk gezien is het een lelijke reflectie als je de ui pelt met al zijn lagen en tot de essentie van het mensenleven afdaalt. Daar niet van. Maar had de Blue Origin van Jeff op een spectaculaire wijze voor vuurwerk gezorgd denk ik niet dat de reactie bij sommigen er anders op zouden zijn. Vooral als je weet dat deze man lettelijk volk in dienst heeft dat moet staan pissen in een flesje of kakken in een emmer voor dat compleet onnodig tripje te kunnen sponsoren.

Pasop hé, allemaal heel erg voor die mensen, en vooral nog erger voor de nabestaanden want die zitten feitelijk met de miserie. Gelukkig is een implosie de meest fortuinlijke situatie geweest (aan die immense druk) en waren ze waarschijnlijk dood nog voor ze beseften dat het fout ging. Want dagen liggen aftellen tot je dood is iets wat ik vriend noch vijand toewens.

Verdienen deze mensen dit? Zeker en vast niet. Hebben sommige mensen nu eenmaal geen enkel inlevingsvermogen in deze hele situatie? Ja, en da's nu eenmaal hun goed recht. En vreemd? Ik verschiet er toch feitelijk niet echt van.
Dit zo hard. Denk je nu echt dat er empathie is voor mensen die steeds rijker en rijker worden op de kap van anderen?

Mensen zijn niet per sé jaloers, maar ook niet dom.
 
Tjah, een 'expirimenteel' drukvat van titanium en fibervezels. Volgens andere duikboot bouwers niet aan te raden. Betere materialen en constructies daarvoor. Niet genoeg of uitvoerig getest geweest onbemand zeker ... Ziet er niet goed uit voor oceangate. Expirimenteren doe je best niet met uw klanten in hi risk environments.
Een raket wordt ook 47x getest eer er maar mensen in of op gaan zitten. Dan zijn er nog ongelukken waar m'n uit leert natuurlijk, maar met private klanten is dat een ramp.
 
Vermoedelijk was Oceangate gerust in haar duikboot omdat het al een aantal keer is neergedaald naar de Titanic, mét succes. Dit lijkt me ook gewoon de boeken toe, want wie gaat daarmee nog - letterlijk - in zee?
 
Vermoedelijk was Oceangate gerust in haar duikboot omdat het al een aantal keer is neergedaald naar de Titanic, mét succes. Dit lijkt me ook gewoon de boeken toe, want wie gaat daarmee nog - letterlijk - in zee?
Ze hebben letterlijk een collega de laan uitgestuurd paar jaar terug las ik die al op de gebreken/gevaren gewezen had?
Tenzij dat fake news is, hoe kan je dan zeggen dat ZE gerust waren? :)

Overmoedig, geldnood of gewoon beetje loco denk ik dan.


Hoe meer er naar buiten komt des te meer ik denk dat LOCO de enige juiste term is:


Er word hier ook vewezen naar de talloze duiken van James cameron, maar James zegt zelf ook dat er veel gelijkenissen zijn met de Titanic ramp, doelend op het feit dat BEIDE gewaarschuwd waren ivm zaken die niet in orde waren of uitgevoerd werden.

 
Laatst bewerkt:
Tghoh, enfin. Ik stel me feitelijk wel dan de randvraag wat kan er potentieel gebeurd zijn de laatste jaren dat sommigen feitelijk echt nul komma nul compassie hebben met miljardairs als die "fuck around, find out" gewijs een wrak gaan bezoeken in een experimenteel voortuig op extreme plaatsen waar elke fout fataal is.

Heeft het misschien iets te maken met dat tijdens COVID het loon van jan modaal feitelijk quasi niet gestegen is terwijl er record winsten gehaald werden? Heeft het iets misschien te maken met het laatste jaar waar mensen aan het knarstanden waren van hun energiefactuur terwijl er in het magische lalaland van de aandeelhouders geen enkel vuiltje aan de lucht is?

Tsja, alsof "dat rijke mensen dit verdienen" is gewoon het symptoom/gevolg van geen enkele sympatie meer met deze bevolkingslaag. Hoe zou dat nu komen. Menselijk gezien is het een lelijke reflectie als je de ui pelt met al zijn lagen en tot de essentie van het mensenleven afdaalt. Daar niet van. Maar had de Blue Origin van Jeff op een spectaculaire wijze voor vuurwerk gezorgd denk ik niet dat de reactie bij sommigen er anders op zouden zijn. Vooral als je weet dat deze man lettelijk volk in dienst heeft dat moet staan pissen in een flesje of kakken in een emmer voor dat compleet onnodig tripje te kunnen sponsoren.

Pasop hé, allemaal heel erg voor die mensen, en vooral nog erger voor de nabestaanden want die zitten feitelijk met de miserie. Gelukkig is een implosie de meest fortuinlijke situatie geweest (aan die immense druk) en waren ze waarschijnlijk dood nog voor ze beseften dat het fout ging. Want dagen liggen aftellen tot je dood is iets wat ik vriend noch vijand toewens.

Verdienen deze mensen dit? Zeker en vast niet. Hebben sommige mensen nu eenmaal geen enkel inlevingsvermogen in deze hele situatie? Ja, en da's nu eenmaal hun goed recht. En vreemd? Ik verschiet er toch feitelijk niet echt van.
Ja want alle rijken mensen hebben hun rijkdom verdiend natuurlijk door alles dat met COVID te maken had. Ik vind het serieus kort door de bocht dit.
 
Moet ik mij slecht voelen over iemand (los van de stand van zijn bankrekening) die objectief gezien een heel groot risico heeft genomen en daarvan op de hoogte was? Moet ik mij slecht voelen over de motorrijder die zich tijdens de Isle of man TT te pletter heeft gereden? Of de kerel die strontzat achter een stuur kruipt en in het water rijdt en verdrinkt?

Eerlijk, dat kan mij geen **** schelen. We spreken hier niet over peuters met leukemie he.
 
Moet ik mij slecht voelen over iemand (los van de stand van zijn bankrekening) die objectief gezien een heel groot risico heeft genomen en daarvan op de hoogte was? Moet ik mij slecht voelen over de motorrijder die zich tijdens de Isle of man TT te pletter heeft gereden? Of de kerel die strontzat achter een stuur kruipt en in het water rijdt en verdrinkt?

Eerlijk, dat kan mij geen **** schelen. We spreken hier niet over peuters met leukemie he.
Je moet je niet slecht voelen maar men moet ook beseffen dat in die 3 gevallen het wel iemands kind, ouder, partner, vriend .... is die komt te overlijden.
 
Ze hebben letterlijk een collega de laan uitgestuurd paar jaar terug las ik die al op de gebreken/gevaren gewezen had?
Tenzij dat fake news is, hoe kan je dan zeggen dat ZE gerust waren? :)

Overmoedig, geldnood of gewoon beetje loco denk ik dan.


Hoe meer er naar buiten komt des te meer ik denk dat LOCO de enige juiste term is:

Eigenlijk is de oorzaak héél beknopt samen te vatten en dat valt samen met het lot van de Titanic: hebzucht en overmoed.
 
Terug
Bovenaan