Nieuwe game pc budget €2000

Draconii

Member
Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe game pc. Ik hou liever alles standaard en ben niet van plan om te overklokken. Bedoeling is om opnieuw 5 tot 7 jaar

Budget max: €2000 (geassembleerd & windows 11 installed!). Waar kan ik bestellen?
 
Op 1440. Probleem is dat ik niet weet welke cpu/mobo combinatie ik best neem. Moet je naar Gen 13 intel gaan of kan je gerust nog verder op gen 12th cpu's etc etc
 
Je kan ook eens naar Alternate kijken. Of inderdaad Megekko.
Vroeger bestelde ik bij Tones maar die zijn echt veel te duur geworden.
 
Megekko assembleert niet. Dus als je dat zelf kan kan je veel besparen i.p.v. een pre-built te kiezen.

Zo iets bvb:


Of deze:


Als je ongeveer dezelfde specs wil bij Alternate bij hun Pre-builds ben je €300 meer kwijt. Prijzen van componenten bij Alternate zijn ook wat duurder i.v.m. andere sites. Maar hun assemblage service (via PC-builder) is wel heel goed. Als je bovenstaande onderdelen in de PC-builder ingeeft kan je zo ook zien hoeveel het kost incl. assemblage.

Moest je niemand kennen om die te bouwen en je wil die onderdelen bij megekko bestellen. Mag je altijd een pm sturen, heb al veel PC's gebouwd voor forumleden.
 
Als je ongeveer dezelfde specs wil bij Alternate bij hun Pre-builds ben je €300 meer kwijt. Prijzen van componenten bij Alternate zijn ook wat duurder i.v.m. andere sites. Maar hun assemblage service (via PC-builder) is wel heel goed. Als je bovenstaande onderdelen in de PC-builder ingeeft kan je zo ook zien hoeveel het kost incl. assemblage.
Dit klopt mijn build op Alternate kost tegen de 2500 euro en op Megekko kan ik alles aan 2000 euro bestellen.
bijna alle onderdelen zijn gewoon goedkoper op megekko.
 
Goeie aanbevelingen van Ascari! Algemeen is het inderdaad zo dat je veel goedkoper uitkomt wanneer je deze zelf gaat bouwen (met eventuele enige hulp). In de voorgestelde build(s) zou ik eventueel nog voor een iets andere case gaan en meteen een bootdrive van 2TB nvme ipv van 1TB + 500GB
 
Welke kast zou je dan nemen? Is de AMD configuratie even betrouwbaar/performant als de intel config? Ik heb vroeger nog mijn pc's geassembleerd; €500 is veel geld, langs de andere kant kan 1 fout je ook een flinke duit kosten.
 
Welke kast zou je dan nemen? Is de AMD configuratie even betrouwbaar/performant als de intel config? Ik heb vroeger nog mijn pc's geassembleerd; €500 is veel geld, langs de andere kant kan 1 fout je ook een flinke duit kosten.
Als je het al eerder gedaan hebt zou ik het zeker proberen zelf te doen. Tegenwoordig kan bijna iedereen die een beetje handig is en een beetje van pc's kent dit zelf ineen zetten. Echt fatale fouten kan je bijna niet meer maken.
 
Goh ja, is meer dan 20 jaar geleden. Ben vooral bang voor kortsluiting/stroom issues dat je componenten kapot geraken
Een goeie 2 jaar geleden zelf voor de eerste keer mijn pc ineen gestoken. Was eigenlijk piece of cake en zal mijn volgende ook gewoon zelf doen.
Ik zou niet weten hoe je kortsluiting of stroom issues zou hebben.
 
Goeie aanbevelingen van Ascari! Algemeen is het inderdaad zo dat je veel goedkoper uitkomt wanneer je deze zelf gaat bouwen (met eventuele enige hulp). In de voorgestelde build(s) zou ik eventueel nog voor een iets andere case gaan en meteen een bootdrive van 2TB nvme ipv van 1TB + 500GB
Case is natuurlijk een persoonlijke keuze. Heb gewoon een deftige case gekozen van goede kwaliteit waar je gemakkelijk jaren mee kan doen.

Qua opslag neem ik altijd aparte SSD's. Als je die 2TB partioneert in 2x 1TB (of andere combo's) en die crasht ben je alles kwijt. Met 2 aparte kan je dat nog een beetje tegengaan.

Welke kast zou je dan nemen? Is de AMD configuratie even betrouwbaar/performant als de intel config? Ik heb vroeger nog mijn pc's geassembleerd; €500 is veel geld, langs de andere kant kan 1 fout je ook een flinke duit kosten.

Qua case kan je weinig fout doen met een Fractal. Die zijn ook heel simpel om in te bouwen.

Beide builds zijn wat aan elkaar gewaagd. Enkel is die 6900XT wel pakken beter dan die 3080. Die 6900XT kan je vergelijken met een 3090 van Nvidia. Doordat die wel wat beter is zal die ook wel wat warmer draaien. Dus een deftige case met goede airflow is wel nodig.
 
Waar koop je betrouwbaar en legaal een windows 11 key? Neem je best Windows 11 Pro of is Home voldoende?

Er zijn online wel wat sites waar je vrij cheap die keys kan kopen. (Ga die hier niet vernoemen).

Ik kies altijd een Pro versie, die heeft een paar extra's i.v.m. Home. Draai nog altijd wel Win 10 (PC is te oud voor 11, denk ik).

Hou er wel rekening mee dat die Win 11 nog altijd wat kinderziektes heeft.
 
Beide builds zijn wat aan elkaar gewaagd. Enkel is die 6900XT wel pakken beter dan die 3080. Die 6900XT kan je vergelijken met een 3090 van Nvidia. Doordat die wel wat beter is zal die ook wel wat warmer draaien. Dus een deftige case met goede airflow is wel nodig.
6900XT en 3080 zijn zelfde prijsklasse en zijn aan elkaar gewaagd. Sommige games is de 1 beter, andere games de ander. AMD heeft geen equivalent voor de 3090.

Voor grafische kaarten zie ik vandaag niet in waarom je in het hoger segment voor AMD zou gaan. Nvidia wint altijd omwille van DLSS.
 
6900XT en 3080 zijn zelfde prijsklasse en zijn aan elkaar gewaagd. Sommige games is de 1 beter, andere games de ander. AMD heeft geen equivalent voor de 3090.

Voor grafische kaarten zie ik vandaag niet in waarom je in het hoger segment voor AMD zou gaan. Nvidia wint altijd omwille van DLSS.

6900XT en de 3080 hebben helemaal niet dezelfde prijs gehad. MSRP in de US voor de 6900XT was $999 en de 3080 was $699.

In merendeel van de titels zijn de 3090 en 6900XT redelijk aan elkaar gewaagd.
In sommige games zal Nvidia beter zijn omdat die daarvoor beter geoptimaliseerd zijn. Op 4K resolutie zijn de verschillen nog miniemer.

Voor die reden heeft Nvidia de 3090Ti ontwikkelt en AMD dan weer de 6950XT heeft uitgebracht.
 
Ik ben (persoonlijk natuurlijk) fan van Lian-Li cases (wel vaak nog extra fans te voorzien), ook bijvoorbeeld van corsair 4000d (of 5000d).
Qua voeding kan je binnen die prijscategorie ook terecht bij de instappers van Be Quiet en Seasonic.
 
Terug
Bovenaan