Nieuwe game pc

dopey_92

Active member
Beste,

Forumleden ik zou graag een nieuwe game pc samenstellen maar ben daar totaal niet goed in mijn vorige game pc was prebuild met een rtx 2060 en een 1600 af.

Ik heb een budget van 1400 voor de toren, ik zou graag willen gamen op 1440p.

Een monitor is ook nog nodig daar heb ik een budget van 500 euro voor over, kan er ook over maar moet dan wel een aanzienlijke meerwaarde zijn.

De games die ik vooral speel zijn mmos en singleplayer games.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Ben niet op de hoogte van alle monitors dus daar ga ik mij niet over uitspreken, buiten dat €500 voor een 1440p monitor extravagant veel geld is. Je kan sowieso €100 of misschien zelfs €200 overpompen naar het budget voor de pc. Dus dan maar naar het gedeelte waar ik (denk ik :p) wel kennis van heb:

Het enige verschil in onderstaande builds zijn de GPU en de voeding. De meerprijs van de 4070 ten opzichte van de 6800 XT zit hem in de betere 1% lows van Nvidia, het lagere stroomverbruik, betere upscaling kwaliteit vs FSR 2 en betere RT performance. Of dat de meerprijs waard is kan enkel jij beslissen.

Een derde optie, indien Raytracing en stroomverbruik minder belangrijk zijn, is een 6950 XT in combinatie met een 850W voeding (ik speel liever veilig met meer marge). De 6950 XT is 15% performanter zonder Raytracing maar de 4070 is wel 11% performanter met RT. Opnieuw; meerprijs = subjectief.

Een high-end cpu heb je niet nodig (en past ook niet in budget voor €1400), de cpu koeler moet voldoende zijn gezien de niet zo hoge TDP. De behuizing kan je eventueel nog aanpassen naar eigen wens, houd dan wel rekening met de hoogte van de CPU koeler in de breedte van de case en de max lengte voor de GPU. Het geheugen is QVL met dit moederbord en heeft een Hynix M die, wat betere subtimings geeft voor AMD dan Intel.
  • Behuizing: Fractal Design Pop Air RGB Black TG Clear Tint Midi Tower Behuizing
  • Opslag: Samsung 980 1TB M.2 SSD
  • CPU: AMD Ryzen 5 7600X
  • Moederbord: Asrock B650M-HDV/M.2
  • RAM: Kingston DDR5 Fury Beast 2x16GB 6000
  • CPU koeling: DeepCool AK620 Zero Dark
  • Voeding: Thermaltake Toughpower GF A3 750W 80+ Gold PSU / PC voeding
Met één van onderstaande GPU's:
  1. Asrock Radeon RX 6950 XT Phantom Gaming D 16G Videokaart
    • Thermaltake Toughpower GF A3 850W 80+ Gold PSU / PC voeding
  2. Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G Videokaart
  3. PowerColor Radeon RX 6800 XT Red Dragon 16GB Videokaart
4070.png
6800xt.png
6950xt.png
 
Ben niet op de hoogte van alle monitors dus daar ga ik mij niet over uitspreken, buiten dat €500 voor een 1440p monitor extravagant veel geld is. Je kan sowieso €100 of misschien zelfs €200 overpompen naar het budget voor de pc. Dus dan maar naar het gedeelte waar ik (denk ik :p) wel kennis van heb:

Het enige verschil in onderstaande builds zijn de GPU en de voeding. De meerprijs van de 4070 ten opzichte van de 6800 XT zit hem in de betere 1% lows van Nvidia, het lagere stroomverbruik, betere upscaling kwaliteit vs FSR 2 en betere RT performance. Of dat de meerprijs waard is kan enkel jij beslissen.

Een derde optie, indien Raytracing en stroomverbruik minder belangrijk zijn, is een 6950 XT in combinatie met een 850W voeding (ik speel liever veilig met meer marge). De 6950 XT is 15% performanter zonder Raytracing maar de 4070 is wel 11% performanter met RT. Opnieuw; meerprijs = subjectief.

Een high-end cpu heb je niet nodig (en past ook niet in budget voor €1400), de cpu koeler moet voldoende zijn gezien de niet zo hoge TDP. De behuizing kan je eventueel nog aanpassen naar eigen wens, houd dan wel rekening met de hoogte van de CPU koeler in de breedte van de case en de max lengte voor de GPU. Het geheugen is QVL met dit moederbord en heeft een Hynix M die, wat betere subtimings geeft voor AMD dan Intel.
  • Behuizing: Fractal Design Pop Air RGB Black TG Clear Tint Midi Tower Behuizing
  • Opslag: Samsung 980 1TB M.2 SSD
  • CPU: AMD Ryzen 5 7600X
  • Moederbord: Asrock B650M-HDV/M.2
  • RAM: Kingston DDR5 Fury Beast 2x16GB 6000
  • CPU koeling: DeepCool AK620 Zero Dark
  • Voeding: Thermaltake Toughpower GF A3 750W 80+ Gold PSU / PC voeding
Met één van onderstaande GPU's:
  1. Asrock Radeon RX 6950 XT Phantom Gaming D 16G Videokaart
    • Thermaltake Toughpower GF A3 850W 80+ Gold PSU / PC voeding
  2. Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G Videokaart
  3. PowerColor Radeon RX 6800 XT Red Dragon 16GB Videokaart
4070.png
6800xt.png
6950xt.png

Thanks voor de reply monitor is vooral om dat ik een ps5 heb waar ik ook redelijk veel op game, maar die moet wel hdmi2.1 hebben en die kosten wel redelijk wat geld.
 
Terug
Bovenaan