Upgrade oude gaming pc

Bonezie

New member
Beste gamers,

Na enkele jaren op een gaming laptop te spelen heb ik toch besloten mijn iets wat oudere pc uit de kast te halen en hier upgrades in te steken, einde van het jaar in zicht dus we hebben wel een beetje budget over (ik dacht aan een 700-800 euro?). Ik speel vooral WoW, Elden Ring, LoL en eventueel wat nieuwe games maar niets hoeft voor mij op ultra te staan. Ik wil wel een goede game ervaring hebben.

Waar denken jullie zo al aan? Dit is mijn setup:

Motherboard: G1.Sniper B5
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4690 CPU @ 3.50GHz (4 CPUs), ~3.5GHz
Memory: 16384MB RAM
Graphics card: NVIDIA GeForce GTX 1650
Power source: Cooler Master V450

Ik heb ook al 2 SSDs, dus dat hoeft niet meer. Tenzij er enorme ontwikkelingen zijn geweest qua snelheid de laatste jaren? En het de kosten waard is. Ik heb 2 x Crucial MX500 1TB 2,5 inch.

Hebben jullie nog zaken nodig van mij? Zelf ken ik weinig van pc hardware en hoe alles in elkaar zit.
Koop ik alles via Megekko?

Bedankt voor jullie hulp :bow:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een beetje hetzelfde als u gehad. Jaren gaming laptops gehad maar ik miste toch een desktop uiteindelijk dus deze zomer terug een desktop in huis gehaald. Uw moederbord ondersteund, van wat ik ervan vind, slecht enkel tot en met 4de generatie dus ik denk dat je zowiezo best van 0 begint.

- Eerst en vooral wat is uw budget? Daar begint het mee.

- Ik kende ook niks nog van hardware dus ik heb echt alles van 0 moeten leren door veel te lezen en opzoeken. Youtube is ook heel handig.

- Ik had het advies gekregen om op Tweakers te kijken bij het hardware forum en een build samen te stellen met behulp van de pricewatch ginds. Het leuke aan de pricewatch is dat je ook altijd een up to date prijs krijgt te zien waar je componenten het goedkoopste kan vinden. Meestal was dat Megekko bij mij maar mijn moederbord en CPU koeler bv komen via Amazon omdat ze daar toch veel goedkoper stonden als elders.

- Is het je toch allemaal teveel of voel je u er niet bij op uw gemak om zelf een PC te bouwen kan je natuurlijk ook kijken naar pre builds bij Alternate of Megekko maar dat is natuurlijk wel een pak duurder als zelf samenstellen en er zelf aan beginnen. Persoonlijk ben ik enorm tevreden dat ik zelf mijn PC heb gebouwd al was het bij mij ook wel met vallen en opstaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan via het werk ook 1 van deze 2 toestellen aankopen, kost ongeveer een 700 euro ( gaat via mijn 13de maand ). Geen idee of dit aan mijn eisen gaat voldoen? Kan ik deze gebruiken om later ook wat te upgraden indien ik wil?

ACER NITRO N50-650 I5212A
TypeGaming desktop
RAM-geheugen16 GB DDR4
Opslagcapaciteit512 GB SSD
Processor typeIntel Core i5-13400
Kloksnelheid processor2.5 GHz (4.6 GHz Turbo)
Processor kernenDeca Core (10)
Grafische kaartIntel Arc A380
Grafisch geheugen6 GB DDR6
DVD/Blu-ray lezer/brander
Geheugenkaartlezer
Ethernetpoort
Wifi802.11ax (Wifi 6)
BluetoothJa, 5.0
HDMI-uitgang
DVI-poort
DisplayPort2x DisplayPort
Thunderbolt
USB-aansluiting5x usb 3.1, 2x usb-c 3.1
Thunderbolt 4 (USB‑C)Niet van toepassing
Aansl. Hoofdtelefoon
BesturingssysteemWindows 11
Office 365 inbegrepen30 dagen proef
Webcam
Ingebouwde luidspreker
Frontcamera
Videoresolutie camera vooraanNiet van toepassing
Windows Hello
Windows Ink
GebruikGaming
Muis bijgeleverd
ToetsenbordNiet bijgeleverd
KleurZwart

HP VICTUS TG02-0035NB
TypeGaming desktop
RAM-geheugen8 GB DDR4
Opslagcapaciteit512 GB SSD
Processor typeAMD Ryzen 5-5600G
Kloksnelheid processor3.7 GHz (4.4 GHz Turbo)
Processor kernenHexa Core (6)
Grafische kaartNvidia Geforce RTX 3050
Grafisch geheugen8 GB DDR6
DVD/Blu-ray lezer/brander
Geheugenkaartlezer
Ethernetpoort
Wifi802.11ac (Wifi 5)
BluetoothJa, 5.0
HDMI-uitgang
DVI-poort
DisplayPort
Thunderbolt
USB-aansluiting4x usb 2.0, 1x usb-c 3.1, 4x usb 3.2
Thunderbolt 4 (USB‑C)Niet van toepassing
Aansl. Hoofdtelefoon
BesturingssysteemWindows 11
Office 365 inbegrepen30 dagen proef
Webcam
Ingebouwde luidspreker
Frontcamera
Videoresolutie camera vooraanNiet van toepassing
Windows Hello
Windows Ink
GebruikGaming
Muis bijgeleverd
ToetsenbordNiet bijgeleverd
KleurAntraciet
 
De Acer Nitro heeft op zich wel een goede cpu en genoeg ram, maar de A380 videokaart is min of meer even krachtig als uw huidige gtx 1650.

Als dat echt een samengestelde pc moet zijn rondom uw budget, vind ik dat dit een goede keuze is. Je kan altijd een externe hdd/ssd bijkopen.
 
Terug
Bovenaan