Nieuwe game pc budget €2000

En bij mij is de knoop ook doorgehakt. Ga ook voor deze Intel configuratie van Ascari, besteld bij Gekko. Dikke merci. Ik zou wel de coolermaster H500 case nemen omdat die lekker veel USB's heeft aan de voorkant en nog 16 gigabytes meer RAM.

Nog één vraagje:

Ik had er ook graag nog een gewone HDD in, maar...ben totaal uit het wereldje. Welke zouden jullie bestellen? Mag wel wat TB's zijn. 3-4 of zo...

 
En bij mij is de knoop ook doorgehakt. Ga ook voor deze Intel configuratie van Ascari, besteld bij Gekko. Dikke merci. Ik zou wel de coolermaster H500 case nemen omdat die lekker veel USB's heeft aan de voorkant en nog 16 gigabytes meer RAM.

Nog één vraagje:

Ik had er ook graag nog een gewone HDD in, maar...ben totaal uit het wereldje. Welke zouden jullie bestellen? Mag wel wat TB's zijn. 3-4 of zo...

Np 😉. Ga je zeker veel plezier aan hebben.
Case is persoonlijk, dus die keuze laat ik vaak aan de koper over.

Seagate Barracuda's, WD Blue of Blacks zijn goede keuzes (Blacks zijn wel wat luider en een pak duurder, imho).

WD's zijn over het algemeen vaak wat duurder. Heb nog nooit problemen gehad met Seagate of WD. Zou wel gewoon bij Barracuda of Blue of blijven. Die Ironwolfs en Reds zijn voor NAS'en en die Purples en SkyHawks voor video recording (zoals camera systemen). Die hebben features dat je totaal niet gebruikt bij gewone PC's.

Voor gewoon opslag zou 1 van deze kiezen.


 
Megekko assembleert niet. Dus als je dat zelf kan kan je veel besparen i.p.v. een pre-built te kiezen.

Zo iets bvb:


Of deze:


Als je ongeveer dezelfde specs wil bij Alternate bij hun Pre-builds ben je €300 meer kwijt. Prijzen van componenten bij Alternate zijn ook wat duurder i.v.m. andere sites. Maar hun assemblage service (via PC-builder) is wel heel goed. Als je bovenstaande onderdelen in de PC-builder ingeeft kan je zo ook zien hoeveel het kost incl. assemblage.

Moest je niemand kennen om die te bouwen en je wil die onderdelen bij megekko bestellen. Mag je altijd een pm sturen, heb al veel PC's gebouwd voor forumleden.
Vraagje
Waarom raad je een vorige gen intel gwn puur door de budget? Want ik denk om voor de 13700 te gaan.
Ook twijfel ik om te wachten tot 2023 want ik denk dat AMD ne AMD 7000 x3D gaat aankondigen ?
 
Vraagje
Waarom raad je een vorige gen intel gwn puur door de budget? Want ik denk om voor de 13700 te gaan.
Ook twijfel ik om te wachten tot 2023 want ik denk dat AMD ne AMD 7000 x3D gaat aankondigen ?

Vooral budget en het feit dat de F-versies van de 13de gen nog niet uit zijn.
Een K-versie kopen als je nooit gaat overklokken is ook weggesmeten geld.

Ook zijn er geen B760 borden, dus moeten de vorige gens een BIOS flash krijgen, welk (bij budget borden) enkel mogelijk is door een 12de gen CPU eerst te gebruiken.

Dus extra kost voor degene die die zelf gaan bouwen of extra kost voor die vorige gen borden te laten flashen.

Op zich kan je altijd wachten en blijven wachten. Er zullen altijd betere CPU's en GPU's uitkomen op de moment dat je iets koopt.
 
Vooral budget en het feit dat de F-versies van de 13de gen nog niet uit zijn.
Een K-versie kopen als je nooit gaat overklokken is ook weggesmeten geld.

Ook zijn er geen B760 borden, dus moeten de vorige gens een BIOS flash krijgen, welk (bij budget borden) enkel mogelijk is door een 12de gen CPU eerst te gebruiken.

Dus extra kost voor degene die die zelf gaan bouwen of extra kost voor die vorige gen borden te laten flashen.

Op zich kan je altijd wachten en blijven wachten. Er zullen altijd betere CPU's en GPU's uitkomen op de moment dat je iets koopt.
Klopt. Ik heb er ook aan zitten denken, maar dan lees je zaken zoals dit:


Dan grijp ik met plezier terug naar de 12th gen cpu's. Stabiliteit voor alles.

Trouwens Ascari. Ik heb in mijn huidige I7 een Asus Z mobo zitten waar ik zeer content over ben. Als ik jouw setup uitrust met een Z690 plus D4 van Asus (krijgt blijkbaar ook heel goede reviews), moet ik dan op nog iets letten? Ik veronderstel dat het gewoon 'plug and play' is en dezelfde onderdelen bestellen uit je lijst?
 
Klopt. Ik heb er ook aan zitten denken, maar dan lees je zaken zoals dit:


Dan grijp ik met plezier terug naar de 12th gen cpu's. Stabiliteit voor alles.

Trouwens Ascari. Ik heb in mijn huidige I7 een Asus Z mobo zitten waar ik zeer content over ben. Als ik jouw setup uitrust met een Z690 plus D4 van Asus (krijgt blijkbaar ook heel goede reviews), moet ik dan op nog iets letten? Ik veronderstel dat het gewoon 'plug and play' is en dezelfde onderdelen bestellen uit je lijst?
Een Z-bord heb je enkel iets aan als je van plan bent te overklokken. Dan kan je best ook wel een K of een KF CPU kiezen. Maar dan ga je natuurlijk wel in een hogere prijsklasse van CPU zitten.

Voor de rest is het net hetzelfde als een B660 enkel heeft die betere VRM's om te overklokken.
 
Leuke configuratie's Ascari.
Bij Megekko bestel ik ook nog en zelfbouw is zeker leuk en makkelijk zelf te doen.
Wel een bom van pc voor 2000€ valt nog mee vind ik.
 
Leuke configuratie's Ascari.
Bij Megekko bestel ik ook nog en zelfbouw is zeker leuk en makkelijk zelf te doen.
Wel een bom van pc voor 2000€ valt nog mee vind ik.
Thanks. Ik bestel alles dat ik nodig heb van onderdelen bij megekko. Tenzij ik een kabeltje ofzo nodig heb, dan koop ik het bij Alternate (omdat ik er praktisch achter de hoek woon).
Met de daling van de prijzen kan je tegenwoordig wel een zotte PC bouwen met een lager budget t.o.v. een jaar geleden.
 
Hij zit samen en ik kan in de BIOS!! :clap::clap:

Hij herkent de SSD's, memory en cpu. Nog zaken die ik moet checken?
In de BIOS nadien zien dat DOCP of XMP aanstaat. Dan draait je RAM op zijn snelheid dat op de doos staat. Voor de rest geen drivers vergeten na Windows install, meer is het niet
 
Terug
Bovenaan