NBA 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie niet in hoe de Warriors in een best of 7 gaan winnen tegen de Jazz. En de Nuggets hadden hier toch niets met te zien? 😛

Had vooral graag Warriors met Klay gezien dit jaar. En wat een klotepick hebben ze gedaan met Wiseman.
 
Hangt er een beetje vanaf hoe DM zal spelen. Als hij nog teveel last heeft van zijn blessure dan kan het zeker al blijven de Jazz natuurlijk favoriet.
Ik bedoelde de Suns ipv de Nuggets. Geen idee waarom ik Nuggets heb getypt. :unsure:

Wiseman een klotepick noemen na 1 jaar is wel wat snel toch? Zeker na een seizoen zonder een deftige voorbereiding (Nadat hij ook een jaar geen wedstrijd heeft gespeeld.) en het is toch wel een groot verschil om terecht te komen bij een ploeg als de Warriors waar je 4de-5de optie bent ivgl met de Hornets of Wolves waar er een pak minder druk is.
 
Laatst bewerkt:
Hoe volgen jullie de NBA? Ik zou het graag wat meer volgen. Hebben jullie aanraders waar ik samenvattingen kan bekijken? Ik volg sowieso al het YouTube kanaal van de NBA.
 
Interessante openingsspeeldag. Suns gewonnen van LaBron, Grizzlies met upset in Utah, Mavs W tegen Clippers.

Nuggets waarschijnlijk op weg naar first round exit, wat ik ook in mijn voorspelling had. Het is nu niet dat Portland elke wedstrijd bijna 50% van 3pt gaat schieten, maar met 2 starters (waaronder vooral Murray) en 1 rotation player geblesseerd is het quasi onmogelijk om iets nuttig te gaan doen in de PO's. En de keuzes van onze coach zijn weer abominabel te noemen.
 
Laatst bewerkt:
Interessante openingsspeeldag. Suns gewonnen van LaBron, Grizzlies met upset in Utah, Mavs W tegen Clippers.

Nuggets waarschijnlijk op weg naar first round exit, wat ik ook in mijn voorspelling had. Het is nu niet dat Portland elke wedstrijd bijna 50% van 3pt gaat schieten, maar met 2 starters (waaronder vooral Murray) en 1 rotation player geblesseerd is het quasi onmogelijk om iets nuttig te gaan doen in de PO's. En de keuzes van onze coach zijn weer abominabel te noemen.
Nuggets in 6!

Wat een match van Dame tho..
Jokic uiteraard ook niet slecht. :unsure:
 
Nuggets in 6!

Wat een match van Dame tho..
Jokic uiteraard ook niet slecht. :unsure:
Dame is unstoppable. 70% FG & 70% 3PT :thinking:. Het is eigenlijk zielig hoe weinig steun hij krijgt. Portland gaat nu thuis vrij easy winnen denk ik. Game 7 incoming en ik weet echt niet wie aan het langste eind zal trekken, ik vrees ervoor. Maar hoe de Nuggets het doen zonder hun nummer 2 (en zonder nog een starter) is wel opvallend. Ons team is opgelapt door mid season wat spelers contracts te geven (Rivers & Shaq Harrisson), wegens de blessures. Onze 3th string PG speelt in de basis. Jokic maakt zijn teammates zoveel beter.

Ons seizoen is sowieso geslaagd, hopelijk volgend seizoen iedereen healthy en vlammen.

Lakers elimination?
 
Laatst bewerkt:
Lebron moet het toch ook op zijn heupen krijgen van zijn teammates? Zeker nu AD (weer) geblesseerd is. Van de starting 5 scoort Morris 4 punten, Drummond 7, Schroder en KCP 0 punten! Schroder 0-9 :oink: .

Kans lijkt mij zeer klein dat ze dit nog recht trekken.
 
Als de Warriors de volgende game kunnen winnen maken ze zeker een kans tegen de Jazz vind ik. Ik denk dat de Warriors zelf liever tegen de Jazz spelen dan tegen de Nuggets.

Dit nog eens zien zou wel prachtig zijn (Sorry Waffel :tongue:):
RecklessIllfatedIslandcanary-size_restricted.gif

Haha, Jazz werd toen echt op een hoop gespeeld pff.


Waarom denk je dat ze liever tegen de Jazz uitkomen? De Jazz hebben eigenlijk een beetje GSW gekopieerd. We hebben zelfs enkele 3punt statistieken gebroken dit seizoen van prime GSW. Maar ik denk dat je bedoelt moest DM niet fit zijn, dan wordt het idd moeilijk. Heel de ploeg is goed, maar DM is die speler die je moet hebben gewoon.
 
Dame is unstoppable. 70% FG & 70% 3PT :thinking:. Het is eigenlijk zielig hoe weinig steun hij krijgt. Portland gaat nu thuis vrij easy winnen denk ik. Game 7 incoming en ik weet echt niet wie aan het langste eind zal trekken, ik vrees ervoor. Maar hoe de Nuggets het doen zonder hun nummer 2 (en zonder nog een starter) is wel opvallend. Ons team is opgelapt door mid season wat spelers contracts te geven (Rivers & Shaq Harrisson), wegens de blessures. Onze 3th string PG speelt in de basis. Jokic maakt zijn teammates zoveel beter.

Ons seizoen is sowieso geslaagd, hopelijk volgend seizoen iedereen healthy en vlammen.

Lakers elimination?

Toen ik dat las van Murray en Barton dacht ik dat het gedaan was voor de Nuggets. Dat zegt genoeg over Jokic en de rest en eigenlijk die belachelijke diepte bij jullie in het algemeen. Je zou denken als ge zo goeie spelers geeft aan de Jazz dat er niet veel meer overblijft :unsure: Nope 3-1 comeback vorig jaar en nu weer aan de leiding tegen Lilly.
 
Lebron moet het toch ook op zijn heupen krijgen van zijn teammates? Zeker nu AD (weer) geblesseerd is. Van de starting 5 scoort Morris 4 punten, Drummond 7, Schroder en KCP 0 punten! Schroder 0-9 :oink: .

Kans lijkt mij zeer klein dat ze dit nog recht trekken.
LeDrama was 6 minuten voor het einde de kleedkamers ingetrokken, bye team support :LOL:
Clippers ook op de rand van elimination. Wat een eerste rondes. Western conference is toch zoveel leuker 😅
 
Interessante play-offs in ieder geval. Knicks ook goed gechoked. :unsure:

Benieuwd voor Bucks tegen Nets though, winnaar daarvan gaat tot in de finale I assume. Philly zie ik het niet halen in ieder geval.
In het Westen wordt het spannend in ieder geval..
 
Utah - Brooklyn finals denk ik.

Hoe goed is Doncic weer niet trouwens! Jammer dat die niet meer support krijgt van zijn team.
 
Porter Jr ties met PO record voor meeste 3's in 1Q, Jokic stelt orde op zaken 🙇‍♂️. Wat is Porter toch gegroeid dit seizoen, heeft ook de klik gemaakt dat hij moet verdedigen om een goeie speler te worden. Mooi dat we de 2e ronde halen, het seizoen is heel mooi geweest rekening houdende met al die blessures. Ik kijk al uit naar volgende seizoen tbh.

Lakers zonder AD toch geen hol waard. Nu de Clippers nog straks?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie Dallas het nog halen zoals Doncic aan het spelen is.
Benieuwd wat Phoenix tegen Denver kan doen...

Leuke playoffs in ieder geval, stuk voor stuk ploegen die er de laatste jaren toch niet aan te pas kwamen in het Westen.
 
Nikola in the first round of the Playoffs:
33.0 PPG
10.5 RPG
4.5 APG
52.8 FG%
42.9 3P%
91.7 FT%
He is the FIRST player in NBA history to average at least 30 PPG and 10 RPG with 50/40/90 shooting splits in a postseason series.

Arena van de Nuggets mag 90% uitverkocht worden voor second round, leuk voor de sfeer :).
 
Even in archief mijn post over Lakers terug gezocht.

26 n,ov 2020



Ik bekijk enkel Play offs voor Lakers, niet reg season. Dan zijn veel aquisities goed.
Als ge season kijkt, oke Harel en schroder helpen u in het seizoen matchen te winnen. Eerste 2 a 3 maanden gaan we Labron en AD ni veel zien.


Rondo > Schroder : Key moments zijn ervaring en inzicht te gebruiken, Labron te challenges, defensief plays te disrupten. Rondo had gewoon een idiot savant basketball IQ dat veel hoger dan Schroder ligt. Dat verliezen ze nu.

Harrel: Jeeuj harrel was Sixt man of the year, tof. Zelfs zijn eigen team wilde hem niet echt terug. Ik vind hem niet passen bij the lakers. In crunch time kunde deze dude ni spelen. voor de 20 punten dat hij maakt geeft hij er 25 op. Kan Clippers coaching, chemistry en team zijn geweest. Ik weet toch ni, deze dude was vorige zomer nog top asset, beste dat clippers hadden. Gingen hem moeten betalen. Nu speelt hij voor peanuts.
Hij is ne slechte 4 en nen matige 5. In Cruch time is 4 (Labron) en 5 (AD) bezet. Ge gaat harrel ni op de 3 zetten. Het is gewoon slechte fit imo. (I will die on this hill).

Javale en Dwight (die terug Diva ging) deden wat ze moesten doen, hadden een duidelijke rol. Ik hoop dat Harrel dat ook snapt.

Gasol voor die prijs oke, maar hoe goed is hij nog. Is 36 jaar. Is bubble Gasol nu degene die we mogen verwachten? Zo ja, dan is hij dead weight.


Lakers hadden geen nood om te upgraden op PF en C positie. Dat zat goed. Niemand krijgt daar speeltijd als het moment er is, dan is het Labron en AD.
Hun shooting moest beter : Betere shooters, meer wingstoppers. Dat hebben ze nu niet bepaald erbij.
Ik vind hun team niet slechter, maar zeker niet veel beter dan vorig jaar. Hun rechstreekse tegenstanders zijn eigenlijk allemaal wa slechter geworden.

Ik vind nog spot on analyse geweest van Lakers, al zeg ik het zelf.
 
Gohja, ze hebben tijdens regular season te veel load management gedaan. Ze dachten het wel even simpel te halen, tot wanneer ze alsmaar verder afgleden en zo kon LaBron ook eens whinen over de playins (waar hij een jaar geleden nog pro was). Zonder AD is die ploeg nergens en waren ze een vogel voor de kat. Bron heeft ook nooit meer zijn echt topniveau bereikt na zijn laatste blessure. Daarbij komt dat Phoenix ook gewoon een heel sterk team is. Utah - Phoenix kan wel eens een heel interessante matchup worden.

Nuja, die dwaze Lakers zullen mij een worst wezen.

Jokic MVP :love2:
First center since Shaq
3th European player (na Dirk & Giannis)
The first second-round draft pick in modern NBA history to win MVP (laagste pick die MVP wordt, Giannis/Nash waren eerder recordhouder met 15th pick. Jokic is 2nd round 41)
91 of the 101 first-place ballots cast
first MVP to play every regular season game for their team since Kobe Bryant in 2007-08

Jokic had a league-high 60 double-doubles and added 16 triple-doubles — second-most in the NBA behind only triple-double king and former MVP Westbrook — this season. Jokic's scoring average jumped from 19.9 points per game last season to 26.4. He tied his career high with 10.8 rebounds per game and his average of 8.3 assists was just shy of Wilt Chamberlain’s all-time season average (8.6) for a center.

En te denken dat het allemaal begonnen is met een speler die zwaar overgewicht had als kind en toen hij naar de league kwam. Zijn pick is zelfs nooit uitgezonden op TV want er was op dat moment reclame. Jokic zelf lag toen gewoon te slapen in Servië, cuz didn't care. 10 dagen voor de draft had zijn agent hem eigenlijk uit de draft gehaald wegens amper interesse, maar Denver maakte dan een belofte om hem zeker te selecteren met hun 2nd round pick. Eerste MVP ooit voor de Nuggets.

Wat een held, wat een unieke speler 🥰

“First of many," Nuggets coach Michael Malone said. He wore a T-shirt Tuesday night with some of the knocks that Jokic has heard over the years, including “Can't Jump,” “Flopper” and “Poor Defender.” The back of the shirt told a different story: “MVP. Joke's On You,” it said.
:rofl:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan