Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunt beter wachten tot ze wat meer Blaadjes hebben en gewoon kouder zetten. Nadien kun je die nog altijd ingraven bij het verspenen.
 
Vorig jaar had ik te schlemielige stengeltjes en moest ik mijn plantjes in de leefruimte zetten om ze genoeg licht te geven. Was nogal lastig om te managen en ook niet zo proper.

Nieuwe probeersel is dus idd zelfde kiemplek, boven de verwarming - dat ging vorig jaar super vlot. Zodra ze gekiemd zijn gaan ze dan onder de lamp :)
 
Gisteren ook al buiten radijzen en spinazie gezaaid (misschien te vroeg met komende nachtvorst)!
 
Gisteravond 30 kruiwagens stalmest in de moestuin gedumpt :) , eerste werk in de tuin sinds november. Aardappels ook gekocht: Lady Chrisl, Gourmandine (favoriete keuze) en Sevilla (eerste maal op aanraden van een kennis).
 
Aardappels is toch ook iets wat ik ooit eens moet proberen. Probleem is dat er te veel keus is, vroeg, middel, laat, welke soort... Volgend jaar misschien :)
 
Aardappels is toch ook iets wat ik ooit eens moet proberen. Probleem is dat er te veel keus is, vroeg, middel, laat, welke soort... Volgend jaar misschien :)
Gewoon doen, krieltjes! Bewaaraardappelen haal ik ook gewoon in de winkel (plaatstekort), maar de eerste lente/zomerbbq met eigen groentjes en krieltjes uit eigen tuin :love2: Tis ook bijzonder makkelijk, geen excuus dus :)
 
Gisteravond 30 kruiwagens stalmest in de moestuin gedumpt :)
Verse mest? Geeft dat geen problemen voor verbranding? En op welke oppervlak is dat dan? Ik ga hier binnenkort mest halen bij de manege om ze te laten besterven voor volgend jaar. Dit jaar zal het nog compost kopen zijn.
 
Verse mest? Geeft dat geen problemen voor verbranding? En op welke oppervlak is dat dan? Ik ga hier binnenkort mest halen bij de manege om ze te laten besterven voor volgend jaar. Dit jaar zal het nog compost kopen zijn.

Deeltje vers, deel van verleden jaar - moestuin is ongeveer 300m², nog nooit problemen mee gehad moet ik zeggen - verleden jaar een Honda FJ500 gekocht die +/- 30cm diep kan frezen, spitten doe ik enkel waar de prei wordt geplant.
 
Eerste kiempjes, twee soorten pluksla (Gele gewone en Amerikaanse Roodrand) 🌱

def068q.jpg
 
Hier zijn de pepers gekiemd, paprika laat nog iets langer op zich wachten precies.
Kervel ga ik een dezer dagen ook eens zaaien in de serre, de rest staat wel nog binnen.
 
Vandaag ook wat opgeruimd in de moestuin. Peterselie en bloedzuring uit bak in volle grond gezet, stolp over de rabarber gezet. Rucola die zichzelf had uitgezaaid wat op orde gezet, raapstelen gezaaid.

Ook een klimrekje gemaakt voor sluimererwten, die nu een nachtje weken om morgen te zaaien.

Morgen nog stengelui en plukandijvie voorzaaien.
 
Vandaag ook wat opgeruimd in de moestuin. Peterselie en bloedzuring uit bak in volle grond gezet, stolp over de rabarber gezet. Rucola die zichzelf had uitgezaaid wat op orde gezet, raapstelen gezaaid.

Ook een klimrekje gemaakt voor sluimererwten, die nu een nachtje weken om morgen te zaaien.

Morgen nog stengelui en plukandijvie voorzaaien.
Welke soort sluimererwt heb jij? Ik heb 'grijze roodbloeiende'. Op het pakje staat begin april zaaien maar vraag mij af of ik die nu al kan zaaien eigenlijk. Vorig jaar had ik ze op 30 maart gezaaid.
 
Welke soort sluimererwt heb jij? Ik heb 'grijze roodbloeiende'. Op het pakje staat begin april zaaien maar vraag mij af of ik die nu al kan zaaien eigenlijk. Vorig jaar had ik ze op 30 maart gezaaid.

Ik heb “sweet horizon”, staat wel op pakje vermeld dat je vanaf maart buiten kan zaaien.
 
Alles kiemt behalve de paprika... grmbl.

De pepers kiemen maar paprikas niet... can't explain that.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan