CaseBlue
Well-known member
Ik kan mezelf hier ook in vinden.Ik volg @Silence hier wel voor een stuk. Ik vind dat eigenlijk entitlement van sommigen: “die mensen beseffen niet dat er meer aan het leven is dan werken”
Wie denk je wel dat je bent als jij denkt dat jij moet bepalen waar iemand zijn geluk uit haalt? Dergelijke ‘toon’ heb ik het wat moeilijk mee.
Midlife staat toch ook gewoon los van carriere? 70% gaat hier over werk.
Werk is een aanvulling op het leven en een nadeel. Dat geldt voor kinderen evenzeer. Kinderen maken is uw leven 18 jaar on-hold zetten. Ja dat brengt ook meerwaarde, maar ook gigantisch veel nadelen. Is iets wat het individu moet bepalen waar de focus moet liggen, niet een algemeen utopisch beeld over wat de perfecte maatschappij of levensloop moet voorstellen. Free world, free choices.
In mijn beperkte ervaring zijn de mensen die zeggen: "het kan allemaal met wat minder" mensen die al veel hebben vergeleken met de rest. Maar... dat is mijn subjectieve indruk.
Het is makkelijk te zeggen dat je het niet erg vindt om in te boeten als je nog nooit honger gehad hebt. Ik wil niet zielig doen, maar ik heb herrineringen als kind dat we in de aldi met een schromelijk budget moesten rondkomen voor een week(toen nog in Belgische frank). Daar pasten echt geen pakjes verse zalm in, in dat budget. Ik moest het soms hebben van de school-maaltijden om het verschil te maken.
Het is makkelijk om te zeggen dat inkomen en werk "walgelijke" prioriteiten zijn als je heel uw leven onder de vleugels van iemand anders hebt gestaan.
Werk is niet alles, godzijdank. Maar je mag het ook niet minimaliseren. Het heeft wel een grote invloed op uw leven.
Kinderen maken is uw leven 18 jaar on-hold zetten. Ja dat brengt ook meerwaarde, maar ook gigantisch veel nadelen.
100% akkoord. En verder: uw kinderen kunnen ook keuzes maken op latere leeftijd na die 18 jaar of na hun studies die loodrecht tegen uw core-values ingaan.
Ik heb soms het gevoel dat er bijna gezegd wordt: "wie gaat er anders voor u zorgen als je oud bent?". De implicatie zijnde dat je nu al uw kinderen met uw zorglast van plan bent om op te zadelen. Hun mening telt ook als ze ouder zijn. Wie zegt dat uw kinderen de middelen en tijd zullen hebben om voor u te zorgen?
, en niet waar OP achter vroeg. Wil ik graag meer over praten elders als er een plek voor is.