Mid-seasonwedstrijden 2022

@MrKend54l ,

Het gaat me hier niet echt over Remco zijn prestatie, maar dat er sommige onder ons prestaties minimaliseren op basis van namen van andere renners en niet op de prestaties.

Dat Remco er hier van wint is inderdaad redelijk normaal als 3de jaar profrenner TOV deze jonge talenten, maar zijn fysieke prestatie is wel enorm sterk, nu de route lag er wel perfect bij om zo een krachtexplosie te doen, maar zoals josé ook altijd zegt je moet het ook maar doen. Binnen enkele jaren gaan de mensen vergeten zijn hoe deze ronde van Noorwegen ging en kijken ze gewoon naar welke namen er in de top 10 staan, daar toetsen de mensen meestal op af.

Net zoals Hart en Hindley hun enorm sterke fysieke prestaties in de giro door sommige worden geminimaliseerd omdat het niet tegen Roglic, Bernal en Pogi was. Zoals ik in het Giro topic ook al zei, zo kan je iedere overwinning minimaliseren van iedere renner, zelf die van MVDP , WVA en Pogacar.

Ik zeg dan ook dat letterlijk dat je mijn voorspelling niet heel serieus moet menen (met uitzondering van Plapp toekomstig tourwinnaar :wink: )

Er is altijd gezegd bij Remco hij is nog jong en wat hij doet is fantastisch, dan mag dat ook toch gezegd worden van een Plapp en Sheffield, die hier als neo-prof toch ook al de pannen van het dak rijden, sommige de dingen die Plapp dit seizoen al uit zijn benen heeft geschud (als knecht) vind ik enorm straf, nu was het de allereerste keer dat hij voor eigen rekening mocht rijden. (bon ik ben hier gewoon plapp aan het verdedigen als toekomstig tour winnaar ;) )

ps nogmaals: ik ben absoluut bevooroordeeld in deze voorspellingen ,maar als ze uitkomen kan ik deze voorspelling gerust komen quoten :scream:
Ik noteer nu al dat Plapp de meest overroepen renner gaat worden van zijn generatie :p

Als men in Oceanië nog maar half zo buck wild gaat zoals wij hier met Remco dan gaat het niet schoon worden :p

En ik wil eerst wel eens Remco zijn waardes zien voor ik effectief mee ga met de 6,5w/kg voor 30min claim. Hij zal hard gereden hebben, maar zo hard? Dat is toch wel echt heel hard.

Ik noteer nu al dat Plapp de meest overroepen renner gaat worden van zijn generatie :p

Als men in Oceanië nog maar half zo buck wild gaat zoals wij hier met Remco dan gaat het niet schoon worden :p

En ik wil eerst wel eens Remco zijn waardes zien voor ik effectief mee ga met de 6,5w/kg voor 30min claim. Hij zal hard gereden hebben, maar zo hard? Dat is toch wel echt heel hard.

Effectief zo hard , maar het waren hele goede omstandigheden, vele renners haalden hele hoge waardes deze rit.
Om volgende redenen en nog wat andere:

Op Jay Vine zijn strava staat er letterlijk af te lezen , 6.2 watt / kg.
Als er dergelijke kunstjes worden opgevoerd , vragen ze normaal persoonlijk om extra info voor deze berekeningen (bij LR).

Ps in australië zal de hype wel meevallen ;)

Effectief zo hard , maar het waren hele goede omstandigheden, vele renners haalden hele hoge waardes deze rit.
Om volgende redenen en nog wat andere:

Op Jay Vine zijn strava staat er letterlijk af te lezen , 6.2 watt / kg.
Als er dergelijke kunstjes worden opgevoerd , vragen ze normaal persoonlijk om extra info voor deze berekeningen (bij LR).

Ps in australië zal de hype wel meevallen ;)
Veel van die zaken die in die Twitter post aangehaald worden zullen zeker wel meewegen. Ik vind dat je al die relatieve vermogens: op verschillende beklimmingen uit verschillende rittenkoersen in allerhande verschillende scenario's altijd met een korreltje zout moet nemen en zeker niet moet beginnen met een beklimming uit een ProTour wedstrijd te vergelijken met een WorldTour wedstrijd, laat staan een GT.

* Lagere temperaturen zorgen sowieso voor betere koeling en lagere kerntemperatuur -> betere prestaties. Ik denk dat dat misschien wel de belangrijkste factor zal zijn.
* Inspanning na een rustperiode EN dag 3 van een een rittenkoers, niet dag 10, laat staan dag 17. In een rittenkoers waar hij kwa intrinsiek talent veruit de beste renner van het pak is en dus waarschijnlijk zit te freerollen tot aan die klim.
* De andere zaken zijn van mindere impact lijkt mij. Wind wordt normaal in rekening gebracht voor deze berekeningen dus zou een nihil factor moeten zijn. Constante 9% zou moeten helpen om beter te pacen maar zolang er geen rare bokkensprongen van 18% naar 3% en terug in zitten die u ritme breken lijkt mij dat ook een kleine factor. 400W is uiteindelijk 400W.
* Magnetisch veld dat zich anders gedraagt aan de polen dan aan de evenaar zoals Declercq oppert. Not sure in hoeverre dat mee speelt, zal wel marginal zijn maar een halve procent is een halve procent.

Effectief zo hard , maar het waren hele goede omstandigheden,

Ik ga mij niet uitspreken over het effectief legit zijn van de waarden. En of LR de effectieve waardes heeft gekregen.

Maar wat ik toch altijd hoor en opvang is dat Remco in feite allesbehalve zeer zotte wattages trapt. Uiteraard wel hoog, maar zeker geen wattagebom zoals Pogacar of andere wattagebommen.
Zijn prestaties komen vooral doordat hij weinig weegt, niet heel groot is en daardoor zeer aero kan zitten.

Ik ben nu ook geen Remco fan.

Maar deze ronde van Noorwegen verslaat hij vooral renners die normaal een enorm grote toekomst tegemoet gaan.
Strikt genomen behoort hij ook tot die groep he. Remco is nog altijd een piepkuiken. Pogiboy is niet de norm.

Maar wat ik toch altijd hoor en opvang is dat Remco in feite allesbehalve zeer zotte wattages trapt. Uiteraard wel hoog, maar zeker geen wattagebom zoals Pogacar of andere wattagebommen.

En er is ook altijd gezegd dat Remco een jonge gast is die nog maar weinig uren training op zijn conto heeft staan ivm de rest. De mogelijk bestaat dus dat hij gewoon effectief verbeterd is - terwijl hij zelfs nog geen GT heeft uitgereden.

Zijn prestatie in LBL was imo wel een indicatie van een WATTAGE BAZOOKA. Weg rijden is één ding, weg blijven was ongelofelijk.

Geheugen is van korte duur,.

Laatst bewerkt:
En de vis bijt ;)
Heeft tot op heden nog maar 1 monument gewonnen, en dan nog MSR.
Zo maar even daar meerdere monumenten van maken dat is zeker geen evidentie.
Dat heeft nu eens niets te maken met "de vis bijt". Leg me nu eens uit wat je met die uitspraak wilt bereiken? Dat is gewoon letterlijk deze thread hier willen verzieken met ordinair getrol. Jij bent hier in de helft van de gevallen telkens de oorzaak dat het hier uit de hand loopt. In de laatste week zijn hier al meerdere posts van u verwijderd door die reden en toch blijf je gewoon volharden.

Wil iedereen dan ook stoppen met overdrijven naar de andere kant toe? Je kan fan zijn, je mag juichen als u renner wint, uiteraard... Maar als we het zelfs niet eens kunnen zijn over duidelijke feiten dan kan je dit forum gewoon beter gewoon sluiten en naar het voetbalforum trekken daar zijn zo'n dingen normaal. De discussies die hier gevoerd werden over die sprint, djeses: dit is als beelden van een speler die 3 meter off-side staat en dan nog afstrijden dat het geen off-side was. Voor alle duidelijkheid ik heb het niet over de mogelijke strafmaat (ik zit namelijk ook eerder in het geen DQ kamp) maar als we daar niet eens kunnen zijn over het feit dat hij duidelijk niet in zijn "lane" blijft terwijl dat overduidelijk is waar hebben we het dan nog over?

Het probleem is gewoon dat vanaf Remco een koers rijdt de stekels bij de fanboys al opstaan. Als hij niet wint mag er niks over gezegd worden en als hij wel wint wordt er eerst lyrisch gedaan tot en met en dan springen we massaal op iedereen die er ook maar iets een beetje rationeler over heeft te zeggen. Vindt iedereen het dan zo vreemd dat er mensen zijn die het leuk vinden van elke keer de knuppel in het hoenderhok te smijten??? Er is gewoon niks nodig ook, een half woord en jullie vliegen er met 5-6 man op. Uiteraard verstrek je dat gedrag dan nog... ooit gehoord van "Don't feed the troll?"

Als het echt getroll is, rapporteer die post dan gewoon en move on. Nu krijgt uitlokker exact wat hij wil: een hoop schuimbekkende fanboys en de rest van het forum krijgt weer maar eens 2-3 pagina's van discussie waar (buiten de troll) letterlijk niemand vrolijk van wordt.
Maar hier wordt toch helemaal niet zo overdreven naar de andere kant toe? Ik heb hier niemand zien beweren dat de ronde van Noorwegen zon ongelooflijk deelnemersveld heeft? Wel dat zelfs met dit veld het duidelijk is dat Remco gewerkt heeft aan zijn explosief vermogen en dat hij daar toch de vruchten van plukt. Dat dan dan weer telkens geminimaliseerd moet worden tot in het oneindige, ja, dan komt daar natuurlijk reactie op.

Ivm met die sprint is dat ook maar 1 persoon die hier volhardt dat hij niet afwijkt van de ideale lijn eh, dat is niet iedereen. De meeste zijn het hier wel eens dat hij afwijkt maar gewoon niet genoeg om een DQ te geven.

Het gaat er uiteindelijk ook niet om dat er is 1 keer iets gezegd word, het is gewoon telkens opnieuw hetzelfde, telkens opnieuw door die zelfde aantal personen. Waarom moet het hier "don't feed the troll" zijn? Het is niet alsof het stopt als je er niets over zegt hoor. Het resultaat zal zijn dat deze posts verwijderd worden en we binnen x-aantal tijd weer hetzelfde verhaal krijgen.

Ondertussen staat Remco op de PCS ranking op 3 na Pogacar en Van Aert. Op de CQ ranking staat hij zelfs 2de voor Van Aert. Maar hé gelukkig rijdt hij altijd tegen Janneke en Mieke.

Het gaat er uiteindelijk ook niet om dat er is 1 keer iets gezegd word, het is gewoon telkens opnieuw hetzelfde, telkens opnieuw door die zelfde aantal personen. Waarom moet het hier "don't feed the troll" zijn? Het is niet alsof het stopt als je er niets over zegt hoor. Het resultaat zal zijn dat deze posts verwijderd worden en we binnen x-aantal tijd weer hetzelfde verhaal krijgen.
Je reageert niet op een troll post, je rapporteert die en als @Jonas89 zijn job een beetje deftig doet is die post wat later op dag gewoon weg (wat meestal ook het geval is). Resultaat = een troll-vrij topic waar er on point gereageerd wordt.

Als natuurlijk direct daar 5-6 man op springt is een pagina snel vol, zeker als er dan nog een aantal het concept multi-quote niet begrijpen. Den andere doet er dan nog een extra schepje bovenop, iedereen moet nog eens zijn verontwaardiging laten zien en voor je het weet verdrink je in 3 pagina's welles-nietes en hebben je in een 100 pagina topic 20-25 pagina's met relevante posts en 75 pagina's met gezeik.

Je kan redeneren dat de mod dan achteraf maar grote kuis moet houden maar hoe langer die discussies voort duren hoe groter de kans is dat je het kind weg gooit met het badwater als je nadien alles op kuist.

Niet reageren en rapporteren is sowieso de beste manier om ermee om te gaan. Reageren is het slechtste wat je kan doen want dat is directe feedback naar de troll "Dit triggered mensen dus je bent goed bezig". Slechte aandacht is ook aandacht.

Ik ga mij niet uitspreken over het effectief legit zijn van de waarden. En of LR de effectieve waardes heeft gekregen.

Zijn prestaties komen vooral doordat hij weinig weegt, niet heel groot is en daardoor zeer aero kan zitten.

Tuurlijk trapt Remco minder hoge pure wattages dan zwaardere renners van hetzelfde top niveau.
We spreken hier over watt/kg, niet over de pure wattages, op deze beklimming was de aerodynamica zelf minder van belang door de rugwind, maar Remco zal ten opzicht van sommige renners idd wat voordeel halen uit zijn positie op de fiets.

omstandigheden spelen natuurlijk altijd een rol in die watt/kg, maar het is wel een leuke indicatie als toeschouwer om te vergelijken.

Ondertussen staat Remco op de PCS ranking op 3 na Pogacar en Van Aert. Op de CQ ranking staat hij zelfs 2de voor Van Aert. Maar hé gelukkig rijdt hij altijd tegen Janneke en Mieke.

Je krijgt toch punten voor in welke koers je een uitslag rijdt, niet voor wie je tegenstanders zijn ?
Beetje zoals de Rode duivels (troll mode ;) )

Strikt genomen behoort hij ook tot die groep he. Remco is nog altijd een piepkuiken. Pogiboy is niet de norm.

Zeker, ik vond daarom deze ronde heel leuk bezet qua deelnemers eigenlijk.

Blijkbaar blijft het de kunst bij u om prestaties te minimaliseren van renners die u niet écht moet.. dat is ondertussen wel duidelijk..

Je krijgt toch punten voor in welke koers je een uitslag rijdt, niet voor wie je tegenstanders zijn ?

Zeker, ik vond daarom deze ronde heel leuk bezet qua deelnemers eigenlijk.
Al bij al was Noorwegen goed bezet het niet WT statuut in acht genomen maar eigenlijk nog steeds veels te zwak voor wat het zou kunnen zijn.

Dit is dus exact wat De Cauwer bedoelt als hij zegt dat hij vindt dat veel ploegen veel te weinig koersen. Quick-Step start hier en wint 4 keer. Je kan wel discussiëren dat het niet hét niveau is, en dat is ook zo, maar ze winnen wel. Als je al die koersen laat passeren krijg je dus aan het einde van het seizoen effectief het probleem dat je 3 koersen wint... in zo'n ProTour is u winstkans als WT team in principe hoger omdat de helft van het veld in principe bezet wordt door intrinsiek zwakkere renners en ploegen. Ideaal om links of rechts toch een extra overwinning mee te pakken om de flow erin te houden en ook ideaal om jonge gasten ervaring op te laten doen.

Fun fact: sinds de oprichting van de ProTour in 2020 heeft Quick-Step 20 keer gewonnen. UAE is 2de met 7... Remco alleen is goed voor 9 stuks,
dat is dus meer dan gelijke welke andere ploeg EN Quick-Step heeft dan ook eigenlijk Remco nog niet nodig om dat klassement aan te voeren met 11 stuks via andere renners.

Ineos, Jumbo, UAE & Bora hebben het excuus dat ze het sowieso wel goed doen op WT niveau. Maar al die andere ploegen genre Trek, Lotto, Israel, EF, AG2R en ga zo maar door hebben eigenlijk heel weinig excuses om dit soort koersen links te laten liggen.

Ineos, Jumbo, UAE & Bora hebben het excuus dat ze het sowieso wel goed doen op WT niveau. Maar al die andere ploegen genre Trek, Lotto, Israel, EF, AG2R en ga zo maar door hebben eigenlijk heel weinig excuses om dit soort koersen links te laten liggen.

Boucles de la Mayenne werd op hetzelfde moment gereden (Coffidis, Ag2R Franse visibiliteit en Spaanse ploegen).
Israel en EF reden wel in Noorwegen.
Marcel Kint heeft Lotto toch ook maar gewonnen gisteren.

Nee maar je ze moet nog altijd winnen en je geraakt niet met enkel zeges tegen Janneke en Mieke in de top 3 van de ranking van PCS en CQ. Anders stond er veel meer coureurs daar :p

Kunnen we stoppen met die nutteloze stromannen? Niemand zegt dat hij enkel tegen kleuters rijdt.

Ja, de ronde van Noorwegen is niet super relevant en het deelnemersveld is niet supersterk.
Valencia en Algarve zijn al wat beter maar blijven voorbereidingskoersen. Erken dat toch gewoon.

Tirreno, Baskenland en LBL zijn wél topkoersen en daar doet hij het heel goed.
Erken dat ook en wees dan niet zo verongelijkt als er terechte kanttekeningen worden geplaatst bij het niveau van andere koersen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien dit eeuwige onderwerp stilaan laten rusten tot de volgende keer dat hij uitpakt in een minder deelnemersveld? Dat zal dan in principe op het BK zijn. (Gullegem morgen is spielerei.) Tot dan.

Je reageert niet op een troll post, je rapporteert die en als @Jonas89 zijn job een beetje deftig doet is die post wat later op dag gewoon weg (wat meestal ook het geval is). Resultaat = een troll-vrij topic waar er on point gereageerd wordt.

Als natuurlijk direct daar 5-6 man op springt is een pagina snel vol, zeker als er dan nog een aantal het concept multi-quote niet begrijpen. Den andere doet er dan nog een extra schepje bovenop, iedereen moet nog eens zijn verontwaardiging laten zien en voor je het weet verdrink je in 3 pagina's welles-nietes en hebben je in een 100 pagina topic 20-25 pagina's met relevante posts en 75 pagina's met gezeik.

Je kan redeneren dat de mod dan achteraf maar grote kuis moet houden maar hoe langer die discussies voort duren hoe groter de kans is dat je het kind weg gooit met het badwater als je nadien alles op kuist.

Niet reageren en rapporteren is sowieso de beste manier om ermee om te gaan. Reageren is het slechtste wat je kan doen want dat is directe feedback naar de troll "Dit triggered mensen dus je bent goed bezig". Slechte aandacht is ook aandacht.
Dit draagt ook nougatbollen bij aan de discussie

Kunnen we stoppen met die nutteloze stromannen? Niemand zegt dat hij enkel tegen kleuters rijdt.

Ja, de ronde van Noorwegen is niet super relevant en het deelnemersveld is niet supersterk.
Valencia en Algarve zijn al wat beter maar blijven voorbereidingskoersen. Erken dat toch gewoon.

Tirreno, Baskenland en LBL zijn wél topkoersen en daar doet hij het heel goed.
Erken dat ook en wees dan niet zo verongelijkt als er terechte kanttekeningen worden geplaatst bij het niveau van andere koersen.
Dat kan je TOTAAL niet vergelijken met deze tour of Norway.
Ten eerste was in GB het deelnemersveld veel breder en ten tweede was het puur ter voorbereiding van het WK.

Pas op goed dat Remco hier zo wint natuurlijk. Maar ik zou bijna durven zeggen, het zou maar erg zijn als hij het niet zou doen. Als hij niet ziek is dan is hij toch gewoon met stip de beste renner die daar aanwezig is.
Zeggen dat het tegen Janneke en Mieke is dat is geen verwijt maar is wel een feit natuurlijk.
Hier wordt nochtans letterlijk gezegd dat hij zogezegd tegen Janneke en Mieke reed ;-).

Hij rijdt gewoon een fantastisch jaar tot nog toe. En gelijk welke tegenstand (World Tour of Pro Tour) hij rijdt prijzen anders sta je niet 3de in CQ, 2de in PCS of 4de in de World Tour Ranking. Dus die stromannen van zwakke tegenstand mag ook eens stoppen

Overwinning nummer 7 van het seizoen, de eindzege wordt nummer 8. Een monument, twee ronden, een tijdrit, heuvelritten, bergritten. Ook nog twee keer tweede in tijdritten na Ganna en Roglic. Het is eind mei. Wat een kerel is het toch.

Aan dit tempo gaat hij aan het eind van de rit een waanzinnig palmares bij elkaar gefietst hebben
:love:

Hier wordt nochtans letterlijk gezegd dat hij zogezegd tegen Janneke en Mieke reed ;-).

Hij rijdt gewoon een fantastisch jaar tot nog toe. En gelijk welke tegenstand (World Tour of Pro Tour) hij rijdt prijzen anders sta je niet 3de in CQ, 2de in PCS of 4de in de World Tour Ranking. Dus die stromannen van zwakke tegenstand mag ook eens stoppen
Daar zegt kend54l inderdaad letterlijk dat het in Noorwegen tegen janneke en mieke is, niet dat hij altijd tegen janneke en mieke rijdt als hij wint.
Jij maakt daar opeens van dat men zegt dat Evenepoel altijd tegen janneke en mieke rijdt.

Je verdraait het origineel punt en beargumenteert dan tegen het argument dat je zelf verzint. Dat is een stroman.

Tirreno, Baskenland en LBL: puike resultaten. Noorwegen: onbelangrijk.

Terug
Bovenaan