Mid-seasonwedstrijden 2022

Hier wordt nochtans letterlijk gezegd dat hij zogezegd tegen Janneke en Mieke reed ;-).

Dat is toch ook gewoon zo?
Hij rijdt hier tegen jongens die in het begin van hun carrière staan en nog maar weinig tot niks hebben getoond op het hoogste niveau. Beloftevol dat wel, maar nog niet op het niveau van de top waar Remco wel al gewoon bij behoord.
Dat is nog altijd geen garantie dat je wint. Want niet elke renner die op WT-niveau meerijdt zal op deze manier kunnen winnen. Maar voor een Remco die wie in LBL gezien hebben is dit gewoon vingers in de neus.
Want voor alle duidelijkheid daar was het allesbehalve tegen Janneke en Mieke. Buiten Pogacar was dat deelnemersveld gewoon de creme de la creme.
Met dat als uitgangspunt moet je gewoon dit ook naar waarde kunnen schatten. Leuk als snack en training, maar meer dan dat ook niet.
 
Tirreno, Baskenland en LBL: puike resultaten. Noorwegen: onbelangrijk.
Minder belangrijk, het blijft wel ProSeries... tis geen World Tour maar (bijna) niemand wint 7-8 koersen op een half seizoen met alleen WT koersen. Als je ook wat volume wil in je overwinningen en je naam is niet Tadej dan ga je die WT zeges toch moeten aanvullen met ProSeries.

Er is ook niks mis met een uitgebreid palmares in een hele reeks kleine koersen, hij heeft in principe nog veel tijd om selectiever te zijn en grote koersen te targetten.
 
Natuurlijk, daar is niets mis mee en het is goed dat hij dat doet. Pogacar doet dat ook in Slovenië. Dupont deed dat in 2016 ook om zegekoning te worden. Maar daar moet je wel een kanttekening bij maken vind ik en durven zeggen dat de tegenstand niet super is.

Jammer dat er blijkbaar mensen zijn die een dergelijke kanttekening niet kunnen verdragen.
 
Natuurlijk, daar is niets mis mee en het is goed dat hij dat doet. Pogacar doet dat ook in Slovenië. Dupont deed dat in 2016 ook om zegekoning te worden. Maar daar moet je wel een kanttekening bij maken vind ik en durven zeggen dat de tegenstand niet super is.

Jammer dat er blijkbaar mensen zijn die een dergelijke kanttekening niet kunnen verdragen.
er is een groot verschil natuurlijk tussen tegenstand geen wereldtop en Janneke en Mieke.

Remco klopte daar gewoon leeftijdsgenoten die tijd de beloften vorig jaar gewoon wereldtop waren of oudere renners die in grote rondes de voorbije jaren podium of meer haalden. Again geen Janneke en Mieke wel niet de absolute top natuurlijk maar wel meer dan degelijke renners. En als je dan 3 ritzeges pakt dan heb je het gewoon goed gedaan
 
Feit blijft dat hij bijna dood was en dit seizoen eindelijk terug zijn oude niveau haalt en nu dus ook explosiever is als voordien.
Hij sprint ook slim door de deur juist genoeg maar niet teveel toe te doen ;)

Wat ik van Remco vind dit jaar is dat er wat verstand is bijgekomen en dat het gewoon een heel leuke renner is om naar te kijken. Hij koerst ALTIJD! Hij maakt elke koers dat hij aan meedoet interessant om te volgen.
 
Je kan beter de komende 2 weken wel kijken, Remco betwist geen uci wedstrijden tot de ronde van Zwitserland half juni.
Maar vandaag is Gullegem Koerse... geen betere koers voor Remco om een showke op te voeren en geen betere koers om achteraf te zeggen dat het geen niveau is. :unsure:
Feit blijft dat hij bijna dood was en dit seizoen eindelijk terug zijn oude niveau haalt en nu dus ook explosiever is als voordien.
Hij sprint ook slim door de deur juist genoeg maar niet teveel toe te doen ;)

Wat ik van Remco vind dit jaar is dat er wat verstand is bijgekomen en dat het gewoon een heel leuke renner is om naar te kijken. Hij koerst ALTIJD! Hij maakt elke koers dat hij aan meedoet interessant om te volgen.
Bijna dood... kwestie van zeker ook weer niet te willen overdrijven. Hij had een zware breuk en niet veel meer dan dat, hij had dood kunnen zijn als hij slechter/verkeerd valt maar zijn uiteindelijk blessure op zich was niet levensbedreigend. Je moet echt niet in de afgrond rijden om het niet overleven, zie oa Bjorg Lambrecht en Kristof Goddaert.

En verstand... we zullen zien. De Brabantse Pijl is nog geen 2 maand achter de rug. Er lijkt wat meer maturiteit in gekomen maar we hebben hem sinds de Brabantse Pijl ook niet meer echt zwaar onder druk gezien (in Luik starte hij niet als topfavoriet). Ik ben benieuwd naar hoe hij in augustus zal omgaan met de druk tijdens de Vuelta als hij ongetwijfeld tot grote uitdager van Pogacar zal gebombardeerd worden in de Vuelta. Er wacht het persteam van Quick-Step een zware taak om daar op een gepaste manier mee om te gaan, hopelijk hebben ze daarbij lessen getrokken uit de Giro van vorig jaar want toen hebben ze daar toch wel een aantal kemels geslagen.
 
Maar vandaag is Gullegem Koerse... geen betere koers voor Remco om een showke op te voeren en geen betere koers om achteraf te zeggen dat het geen niveau is. :unsure:

Bijna dood... kwestie van zeker ook weer niet te willen overdrijven. Hij had een zware breuk en niet veel meer dan dat, hij had dood kunnen zijn als hij slechter/verkeerd valt maar zijn uiteindelijk blessure op zich was niet levensbedreigend. Je moet echt niet in de afgrond rijden om het niet overleven, zie oa Bjorg Lambrecht en Kristof Goddaert.

En verstand... we zullen zien. De Brabantse Pijl is nog geen 2 maand achter de rug. Er lijkt wat meer maturiteit in gekomen maar we hebben hem sinds de Brabantse Pijl ook niet meer echt zwaar onder druk gezien (in Luik starte hij niet als topfavoriet). Ik ben benieuwd naar hoe hij in augustus zal omgaan met de druk tijdens de Vuelta als hij ongetwijfeld tot grote uitdager van Pogacar zal gebombardeerd worden in de Vuelta. Er wacht het persteam van Quick-Step een zware taak om daar op een gepaste manier mee om te gaan, hopelijk hebben ze daarbij lessen getrokken uit de Giro van vorig jaar want toen hebben ze daar toch wel een aantal kemels geslagen.
bon gij zijt duidelijk gewoon anti-supporter want ge kunt alleen negatief zijn. Anti-supporters versta ik niet.. Ofwel zijt ge voor iemand ofwel zijt ge neutraal en kijkt ge naar de feiten.
Zijn val in een ravijn minimalizeren naar het was maar een breuk.. 1 meter verder en hij was gewoon dood dus ik overdrijf niet. Mentaal moet dat zowiezo ook een serieuze impact op hem gehad hebben..
Bij deze ga ik u blocken want ik kan niet in discussie gaan met mensen zoals gij zonder zelf gebanned te worden.
 
Om het toch even over iets anders te hebben.
Froome leeft terug! 1 van de 15 overblijvers in een Franse klimkoers met toch een degelijk deelnemersveld. Mannen als Barguil en Izagirre al moeten passen.
 
Om het toch even over iets anders te hebben.
Froome leeft terug! 1 van de 15 overblijvers in een Franse klimkoers met toch een degelijk deelnemersveld. Mannen als Barguil en Izagirre al moeten passen.

Stel u voor. Zou mooi zijn voor hem dat hij nog ergens eens een leuke uitslag kan rijden dat de voorbije jaren niet voor niks geweest zijn. (Buiten dan zijn 5 miljoen € per jaar natuurlijk).
 
Om het toch even over iets anders te hebben.
Froome leeft terug! 1 van de 15 overblijvers in een Franse klimkoers met toch een degelijk deelnemersveld. Mannen als Barguil en Izagirre al moeten passen.
Steff Cras 5e 👍
Moet een pittig koerske geweest zijn, de 20e die op zowat 10 minuten eindigt.
 
Steff Cras 5e 👍
Moet een pittig koerske geweest zijn, de 20e die op zowat 10 minuten eindigt.

42,5km klimmen (1x BC, 2x 1e en dan eentje zonder categorie) op een wedstrijd van 168km. En dat voor een eensdag wedstrijd kan me niet veel andere eendags klimkoersen voor de geest halen. Er bestaat ook nog eentje op de Ventoux.
 
Niet iedereen in de achtergrond rijdt natuurlijk vol door omdat het een eendagskoers is. Op de top van de voorlaatste klim waren er nog 14 renners over in de eerste groep na het werk van in de eerste plaats Israel en dan FDJ met Pinot & Lenny Martinez (wat een talent, werd nadien ook nog mooi 8e). Op de slotklim bleef FDJ een strak tempo aanhouden, maar ze offerden zo ook wel hun eigen team volledig op waardoor Gaudu na een eerste aanval alleen kwam te zitten in een groepje van 5 met 2 van Israel, Cras en Herrada. Woods en Fuglsang vielen één voor één aan en op een bepaald moment brak het dan bij Gaudu. Fuglsang gaan vliegen en Woods lekker in het wiel van Gaudu kunnen blijven. Israel leeft dus nog, in één klap 10x zoveel punten als in een hele Giro voor hun. Aangenaam om te kijken wel zo een eendagskoers in het hooggebergte omdat je er zo niet veel hebt.
 
Laatst bewerkt:
Niet iedereen in de achtergrond rijdt natuurlijk vol door omdat het een eendagskoers is. Op de top van de voorlaatste klim waren er nog 14 renners over in de eerste groep na het werk van in de eerste plaats Israel en dan FDJ met Lenny Martinez & Pinot (wat een talent, werd nadien ook nog mooi 8e). Op de slotklim bleef FDJ een strak tempo aanhouden, maar ze offerden zo ook wel hun eigen team volledig op waardoor Gaudu na een eerste aanval alleen kwam te zitten in een groepje van 5 met 2 van Israel, Cras en Herrada. Woods en Fuglsang vielen één voor één aan en op een bepaald moment brak het dan bij Gaudu. Fuglsang gaan vliegen en Woods lekker in het wiel van Gaudu kunnen blijven. Israel leeft dus nog, in één klap 10x zoveel punten als in een hele Giro voor hun. Aangenaam om te kijken wel zo een eendagskoers in het hooggebergte omdat je er zo niet veel hebt.
Waar zonden ze dit uit?
 
Op Eurosport denk ik, afgaande op het screenshot dat m'n broer me stuurde om te laten zien dat Froome nog mee was :D :D
 
Terug
Bovenaan