Mid-seasonwedstrijden 2022

Niemand verbaast zich erover dat Remco dit rondje wint. Uiteraard was hij topfavoriet. Maar dat hij naast de bergrit nog een punchetappe en sprint zou winnen had ik nu niet meteen verwacht. Janneke (Johannesen) en Mieke (Plapp) zijn trouwens twee van de grootste talenten in het peloton, mocht je dat nog niet weten. Hayter ook. Hart is een Giro-winnaaar en Jay Vine gaat nog veel ritten in grote rondes winnen. Dus ook al zijn er veel toppers niet, je moet de tegenstand ook niet onderschatten.
Dat het talenten zijn dat klopt.
Maar je kan toch niet ontkennen dat ze nog niet op het niveau zijn van de goeie WT-renners? Want dat is het niveau dat Remco wel al is, dus is het ook logisch dat hij gewoon merkbaar beter is dan hun.
Om een idee te geven, Johannesen is niet over de finish gereden in LBL terwijl Remco daar alle toppers eraf heeft gereden. Dan kan je wel spreken dat ze beide nog in een andere Liga spelen.
Daar is niks mis mee maar gewoon wel een feit.
Duidelijk de visie van iemand die anti-Remco is..
Je kan ook multi-quote gebruiken :p
En je hoeft niet altijd de anti-kaart te trekken. Dat is nergens voor nodig.
Mensen zijn vooral anti die onzin.
 
VDP begint dan ook niet aan kop. Van zodra hij uit het wiel komt gaat hij idd volledig naar andere kant maar wel in een rechte lijn dus hij wijkt niet van zijn lijn af.

En Clarke komt er helemaal niet langs

Evenepoel wijkt wel van zijn lijn af en hij hindert wel anderen
VDP zit op kop van de achtervolgende groep rechts van de weg, sprint richting de kopgroep links van de weg en zodra hij daar in het wiel komt gaat hij terug helemaal naar rechts.

Ik zie wel 2 grote verschillen:
  • Amstel is een kaarsrechte weg, nu was er een flauwe bocht.
  • Die renner van EF zat in het wiel te sterven, Plap zat er half naast en had mss een kans om er over te geraken.
 
Dat het talenten zijn dat klopt.
Maar je kan toch niet ontkennen dat ze nog niet op het niveau zijn van de goeie WT-renners? Want dat is het niveau dat Remco wel al is, dus is het ook logisch dat hij gewoon merkbaar beter is dan hun.
Om een idee te geven, Johannesen is niet over de finish gereden in LBL terwijl Remco daar alle toppers eraf heeft gereden. Dan kan je wel spreken dat ze beide nog in een andere Liga spelen.
Daar is niks mis mee maar gewoon wel een feit.
Ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn. Het is een feit dat hij momenteel een klasse sterker is dan zijn tegenstand in deze wedstrijd. Maar je kan slechts kloppen wie aan de start staat. En de manier waarop is toch niet mis. Misschien wint VDP vanmiddag wel de tijdrit in de Vuelta. Omdat hij nu eenmaal een megatalent is en er geen tijdrittoppers aan de start staan. De prestaties van zowel Matthieu als Remco blijven gewoon indrukwekkend en moeten niet per sé platgerelativeerd worden omdat pakweg de Slovenen niet meedoen.
 
Misschien wint VDP vanmiddag wel de tijdrit in de Vuelta. .
We zijn nog maar mei eh :unsure:
Augustus is nog even van ons verwijderd!

Als VDP wint dan is dat mooi. Er doen wel degelijk tijdrijders mee die op zijn niveau zitten hoor. Je zou nog schrikken denk ik :p
 
De Lie eindelijk met een knappe lead-out van zijn laatste man. Heeft toch een serieuze machtsprint!
 
Vooruit, Remco wint begot 3 etappes en beginnen zeiken over de tegenstand. I-e-d-e-r-e keer.

Hoeveel toppers rijden kleine rondjes en winnen er geen fluit? Remco koerst tenmiste altijd, wat hem ook zo'n interessante renner maakt. Op de koop toe moet je het nog altijd doen.
Mag wat mij betreft wel eens harder tegen opgetreden worden.

Niks tegen een goeie discussie natuurlijk, maar keer op keer hetzelfde gezeik begint serieus vermoeiend te worden. Als Remco een koers heeft gewonnen of een goede prestatie heeft neergezet en er zijn hier 2/3 pagina's bijgekomen weet je al waarover het gaat.

Gaap.
 
Ik ben nu ook geen Remco fan.

Maar deze ronde van Noorwegen verslaat hij vooral renners die normaal een enorm grote toekomst tegemoet gaan.

Plapp toekomstig Tourwinnaar
Johannessen toekomstige winnaar Amstel - LBL en Waalse pijl in 1 seizoen
Hart - giro winnaar en toekomstig vernietiger van Pogacar
Sheffield - toekomstig meervoudig monumenten winnaar.
Marco Brenner - gaat ook wel nog eens bovendrijven.

Ik ben mss wel een beetje bevooroordeeld in men oordeel als fan van Ineos renners. :biglaugh:

Maar als we binnen 10 jaar naar deze uitslag gaan kijken denk ik dat we kunnen zeggen amai , dit was niet tegen Janneke en Mieke.
 
Lefevere zei vandaag of gisteren (Nieuwsblad) dat hij de komende jaren een strontploeg naar Baskenland wilde sturen omdat ze niet genoeg betaalden maar zei dan dat dat niet ging gaan omdat er nu eenmaal geen pap coureurs bij hem rijden. Bij Ineos is dat eigenlijk nog straffer dus als die ergens aan de start komen voegt dat wel iets toe. Er deden ook gewoon 10 world Tour ploegen mee (eigenlijk 9 maar ik tel Alpecin toch ook al maar als WT ploeg). Het niveau lag eigenlijk gewoon hoger dan dat van bv een RV Belgie of zo.

En het is niet zozeer dat hij deze ronde wint maar vooral de manier waarop hij koerst/wint. Wint gewoon 2 sprints eentje bergop en eentje in selecte groep. Hij had al 23 of zo zeges maar nog geen enkele sprint. Na Baskenland waar hij in bochtige finales een paar ferme leadouts deed voor Alaphilippe en ook in de afdaling meer dan zijn mannetje stond is de ronde van Noorwegen voor mij nog meer bewijs dat hij echt wel hard gewerkt heeft aan zijn stuurvaardigheid en zijn explosiviteit. En is natuurlijk ook gewoon sterker/beter geworden.
 
Ik ben nu ook geen Remco fan.

Maar deze ronde van Noorwegen verslaat hij vooral renners die normaal een enorm grote toekomst tegemoet gaan.

Plapp toekomstig Tourwinnaar
Johannessen toekomstige winnaar Amstel - LBL en Waalse pijl in 1 seizoen
Hart - giro winnaar en toekomstig vernietiger van Pogacar
Sheffield - toekomstig meervoudig monumenten winnaar.
Marco Brenner - gaat ook wel nog eens bovendrijven.

Ik ben mss wel een beetje bevooroordeeld in men oordeel als fan van Ineos renners. :biglaugh:

Maar als we binnen 10 jaar naar deze uitslag gaan kijken denk ik dat we kunnen zeggen amai , dit was niet tegen Janneke en Mieke.

Ten eerste maak je nu echt gigantische assumpties gebaseerd op wat juist?
Kom op zeg een beetje serieus blijven ook. Meervoudig monumentwinaar. Onze superster WVA is er zelfs nog niet in geslaagd om een monument te winnen, maar Sheffield daarvan zeg je nu al dat hij er MEERDERE gaat winnen. :unsure:

En het is niet omdat Plapp misschien later in zijn carrière 4x de tour en 7x de giro gaat winnen dat hij daarom NU al een toprenner is. Voor zijn leeftijd kan hij heel goed rijden en er zit veel potentieel in. Maar voor het WT-niveau schiet hij momenteel nog wat te kort.
Terwijl Remco wel al op dat niveau staat en daarom dus ook gewoon een niveau of zelfs twee hoger staat dan die gasten.

LR heeft er ook genoeg van
:rofl:

6,5w/kg voor 30min. Die data wil ik wel eens zien :p
 
Ten eerste maak je nu echt gigantische assumpties gebaseerd op wat juist?
Kom op zeg een beetje serieus blijven ook. Meervoudig monumentwinaar. Onze superster WVA is er zelfs nog niet in geslaagd om een monument te winnen, maar Sheffield daarvan zeg je nu al dat hij er MEERDERE gaat winnen. :unsure:

En het is niet omdat Plapp misschien later in zijn carrière 4x de tour en 7x de giro gaat winnen dat hij daarom NU al een toprenner is. Voor zijn leeftijd kan hij heel goed rijden en er zit veel potentieel in. Maar voor het WT-niveau schiet hij momenteel nog wat te kort.
Terwijl Remco wel al op dat niveau staat en daarom dus ook gewoon een niveau of zelfs twee hoger staat dan die gasten.


6,5w/kg voor 30min. Die data wil ik wel eens zien :p
Sinds wanneer is Milan San Remo geen monument meer?
 
Mag wat mij betreft wel eens harder tegen opgetreden worden.

Niks tegen een goeie discussie natuurlijk, maar keer op keer hetzelfde gezeik begint serieus vermoeiend te worden. Als Remco een koers heeft gewonnen of een goede prestatie heeft neergezet en er zijn hier 2/3 pagina's bijgekomen weet je al waarover het gaat.

Gaap.
Wil iedereen dan ook stoppen met overdrijven naar de andere kant toe? Je kan fan zijn, je mag juichen als u renner wint, uiteraard... Maar als we het zelfs niet eens kunnen zijn over duidelijke feiten dan kan je dit forum gewoon beter gewoon sluiten en naar het voetbalforum trekken daar zijn zo'n dingen normaal. De discussies die hier gevoerd werden over die sprint, djeses: dit is als beelden van een speler die 3 meter off-side staat en dan nog afstrijden dat het geen off-side was. Voor alle duidelijkheid ik heb het niet over de mogelijke strafmaat (ik zit namelijk ook eerder in het geen DQ kamp) maar als we daar niet eens kunnen zijn over het feit dat hij duidelijk niet in zijn "lane" blijft terwijl dat overduidelijk is waar hebben we het dan nog over?

Het probleem is gewoon dat vanaf Remco een koers rijdt de stekels bij de fanboys al opstaan. Als hij niet wint mag er niks over gezegd worden en als hij wel wint wordt er eerst lyrisch gedaan tot en met en dan springen we massaal op iedereen die er ook maar iets een beetje rationeler over heeft te zeggen. Vindt iedereen het dan zo vreemd dat er mensen zijn die het leuk vinden van elke keer de knuppel in het hoenderhok te smijten??? Er is gewoon niks nodig ook, een half woord en jullie vliegen er met 5-6 man op. Uiteraard verstrek je dat gedrag dan nog... ooit gehoord van "Don't feed the troll?"

Als het echt getroll is, rapporteer die post dan gewoon en move on. Nu krijgt uitlokker exact wat hij wil: een hoop schuimbekkende fanboys en de rest van het forum krijgt weer maar eens 2-3 pagina's van discussie waar (buiten de troll) letterlijk niemand vrolijk van wordt.
 
Evenepoel start morgen trouwens in Gullegem Koers. Quick-Step showke om Lefevere en de sponsors te plezieren? 😎
 
@MrKend54l ,

Het gaat me hier niet echt over Remco zijn prestatie, maar dat er sommige onder ons prestaties minimaliseren op basis van namen van andere renners en niet op de prestaties.

Dat Remco er hier van wint is inderdaad redelijk normaal als 3de jaar profrenner TOV deze jonge talenten, maar zijn fysieke prestatie is wel enorm sterk, nu de route lag er wel perfect bij om zo een krachtexplosie te doen, maar zoals josé ook altijd zegt je moet het ook maar doen. Binnen enkele jaren gaan de mensen vergeten zijn hoe deze ronde van Noorwegen ging en kijken ze gewoon naar welke namen er in de top 10 staan, daar toetsen de mensen meestal op af.

Net zoals Hart en Hindley hun enorm sterke fysieke prestaties in de giro door sommige worden geminimaliseerd omdat het niet tegen Roglic, Bernal en Pogi was. Zoals ik in het Giro topic ook al zei, zo kan je iedere overwinning minimaliseren van iedere renner, zelf die van MVDP , WVA en Pogacar.

Ik zeg dan ook dat letterlijk dat je mijn voorspelling niet heel serieus moet menen (met uitzondering van Plapp toekomstig tourwinnaar :wink: )

Er is altijd gezegd bij Remco hij is nog jong en wat hij doet is fantastisch, dan mag dat ook toch gezegd worden van een Plapp en Sheffield, die hier als neo-prof toch ook al de pannen van het dak rijden, sommige de dingen die Plapp dit seizoen al uit zijn benen heeft geschud (als knecht) vind ik enorm straf, nu was het de allereerste keer dat hij voor eigen rekening mocht rijden. (bon ik ben hier gewoon plapp aan het verdedigen als toekomstig tour winnaar ;) )

ps nogmaals: ik ben absoluut bevooroordeeld in deze voorspellingen ,maar als ze uitkomen kan ik deze voorspelling gerust komen quoten :scream:
 
Evenepoel start morgen trouwens in Gullegem Koers. Quick-Step showke om Lefevere en de sponsors te plezieren? 😎
Kunnen we op voorhand al duidelijk overeen komen dat Gullegem Koerse ongeveer evenveel waarde heeft als een na-Tour criterium? :unsure: :tongue:

Ik overdrijf natuurlijk maar het is uiteindelijk wel effectief een kermiskoers... heeft zelfs geen UCI status afaik.
 
Terug
Bovenaan