Mid-seasonwedstrijden 2022

Een sprint is minimaal met 2.

Wat vol in de remmen gaan hiermee te maken heeft is me geheel onduidelijk
Vandaar dat in mijn post van erboven staat dat wanneer je met 2 sprint je nog altijd van je lijn mag afwijken zolang je elkaar niet in gevaar brengt. Maar goed, dat je niet reageert op de essentie zegt wel genoeg. Geen schande om je ongelijk toe te geven hoor.

Dat hij niet helemaal op ideale lijn blijft geef ik gerust toe, die is eerder in het midden van de baan, omdat hij Healy nog passeert die aan de binnenkant zit. Dat op de ideale lijn blijven is ook geen regel natuurlijk. Nu goed, de regels zijn voor mij redelijk zwart-wit waardoor voor mij de discussie hier stopt.
 
Vandaar dat in mijn post van erboven staat dat wanneer je met 2 sprint je nog altijd van je lijn mag afwijken zolang je elkaar niet in gevaar brengt. Maar goed, dat je niet reageert op de essentie zegt wel genoeg. Geen schande om je ongelijk toe te geven hoor.

Dat hij niet helemaal op ideale lijn blijft geef ik gerust toe, die is eerder in het midden van de baan, omdat hij Healy nog passeert die aan de binnenkant zit. Dat op de ideale lijn blijven is ook geen regel natuurlijk. Nu goed, de regels zijn voor mij redelijk zwart-wit waardoor voor mij de discussie hier stopt.

Je kan niet met 2 sprinten zonder dat je andere in gevaar brengt als je van uw lijn afwijkt. Tenzij je elk aan een kant van de baan sprint maat dat gebeurt nooit of je die los uit het wiel sprint maar dan is het niet echt een sprint meer he

En dit was niet een beetje uitwijken maar een vol baanvak
 
Je kan niet met 2 sprinten zonder dat je andere in gevaar brengt als je van uw lijn afwijkt. Tenzij je elk aan een kant van de baan sprint maat dat gebeurt nooit of je die los uit het wiel sprint maar dan is het niet echt een sprint meer he

En dit was niet een beetje uitwijken maar een vol baanvak
VDP wijkt in de Amstel in een rechte lijn een heel baanvak uit tijdens een sprint. Geen haan die er naar kraait want hij brengt daarbij helemaal niemand in gevaar. Ga je nu beweren dat die daar niet aan het sprinten was? Die sprint Clarke niet uit het wiel, die komt er zelfs nog half langs.

Ik ging niet meer reageren.. :headshake:

Exact mijn argument:

 
VDP wijkt in de Amstel in een rechte lijn een heel baanvak uit tijdens een sprint. Geen haan die er naar kraait want hij brengt daarbij helemaal niemand in gevaar. Ga je nu beweren dat die daar niet aan het sprinten was? Die sprint Clarke niet uit het wiel, die komt er zelfs nog half langs.

Ik ging niet meer reageren.. :headshake:

Exact mijn argument:

VDP begint dan ook niet aan kop. Van zodra hij uit het wiel komt gaat hij idd volledig naar andere kant maar wel in een rechte lijn dus hij wijkt niet van zijn lijn af.

En Clarke komt er helemaal niet langs

Evenepoel wijkt wel van zijn lijn af en hij hindert wel anderen
 
Goeie poging SomeDude maar dit was professioneel en slim gesprint van Remco en netjes binnen de regels. Na die bocht heeft hij alle recht om te doen wat hij doet. Zonder bocht is een ander verhaal.

Overwinning nummer 7 van het seizoen, de eindzege wordt nummer 8. Een monument, twee ronden, een tijdrit, heuvelritten, bergritten. Ook nog twee keer tweede in tijdritten na Ganna en Roglic. Het is eind mei. Wat een kerel is het toch.
 
Laatst bewerkt:
Komaan dat is van helemaal links naar helemaal rechts gaan maw compleet van de lijn afwijken.

Die groep daarachter blijft wel mooi links.
Gij zijt ben achter
Nee je mag niet afwijken van je lijn.
Maw als je 1m van de kant begint moet je ook 1m van diezelfde kant eindigen.
Of er een bocht ligt of niet maakt niets uit

Je geeft zelf de regels en je selecteert er 1 woordje uit om de rest volledig te negeren en dat woord dan nog eens volledig verkeerd te interpreteren?
Hij komt als 1ste den bocht uit en doet rechts een beetje toe. Slim gespurt. Hij brengt niemand in gevaar, doet geen plotse bewegingen en er was nog plaats naast..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DE ideale lijn is de snelste niet de kortste.

The-Braking-Phase.jpg


Zijn jullie nu echt allemaal vergeten hoe je bochten aanpakt? Heb je nu al ooit iemand in bv een afdaling een bocht links zien induiken en links zien uitkomen?

Als een ploeg de sprint aantrekt en er komt een bocht aan als ze binnen kant zitten gaan die altijd naar de buitenkant uitwijken om die dan zo kort mogelijk af te snijden en dan naar buiten uit te draaien.
Als je niet wil of kan zien dat de bocht van 135° die jij hier tekent een volledig andere situatie is dan de hooguit 45° in de race EN dat het renners zijn, geen F1 piloten die zo'n bocht tegen 200 pakken, dan stopt het gewoon.
 
Goeie poging SomeDude maar dit was professioneel en slim gesprint van Remco en netjes binnen de regels. Na die bocht heeft hij alle recht om te doen wat hij doet. Zonder bocht is een ander verhaal.

Overwinning nummer 7 van het seizoen, de eindzege wordt nummer 8. Een monument, twee ronden, een tijdrit, heuvelritten, bergritten. Ook nog twee keer tweede in tijdritten na Ganna en Roglic. Het is eind mei. Wat een kerel is het toch.

Nee in de regels wordt er geen verschil gemaakt of er een bocht is of niet. Dus dat maakt niets uit.
En hij hindert weldegelijk anderen, andere begint die geen misbaar te maken

Gij zijt ben achter

Hij komt als 1ste den bocht uit en doet rechts een beetje toe. Slim gespurt. Hij brengt niemand in gevaar, doet geen plotse bewegingen en er was nog plaats naast..

Gij zijt gewoon nen dweize mens. In elk topic dakik u zie posten zijde gij altijd gewoon azijn aan het pissen op het randje af van trollen.
Geen flauw idee wie Ben Achter is

Hij wijkt volledig uit naar rechts dus zondigen tegen de regels EN hij brengt anderen in gevaar.

Volgens de regels is het dus DQ

 
Tja, je kan het nog een paar keer herhalen maar het feit blijft dat niemand uit dat groepje een klacht heeft ingediend of zelfs maar nadien in interviews heeft geklaagd. Zij zullen het wellicht het beste kunnen inschatten? Plapp zijn reactie was er een van ontgoocheling zei hij achteraf. Ook voor de jury was er geen probleem.
 
Tja, je kan het nog een paar keer herhalen maar het feit blijft dat niemand uit dat groepje een klacht heeft ingediend of zelfs maar nadien in interviews heeft geklaagd. Zij zullen het wellicht het beste kunnen inschatten? Plapp zijn reactie was er een van ontgoocheling zei hij achteraf. Ook voor de jury was er geen probleem.

AWEL ALS HET ZO ZIT DAN DIEN IK EEN KLACHT IN TEGEN DAT KERMISCOUREURKE!! :angry:

Nee maar serieus gasten je kan ook gewoon toegeven dat deze sprint niet heel zuiver is, en dat hij wel degelijk te hard van zijn lijn afwijkt.
Daarvoor hoeft hij nog geen DQ te krijgen. Maar wel een waarschuwing om meer gehoor te geven aan niet gevaarlijk te sprinten, en de regels daaromtrent te volgen.

Het is toegestaan om fan te zijn van iemand en daarbij ook nog gewoon rationeel te denken hoor. Door eens kritiek te uiten ben je ineens geen mindere fan hoor.
En dit kan hoor de fans aanvoelen alsof hij GC tour de france wint, maar het blijft de tour van Noorwegen tegen een minder deelnemersveld natuurlijk. Je moet zoiets ook gewoon naar waarde kunnen schatten, zijn effectieve waarde.
 
Tja, je kan het nog een paar keer herhalen maar het feit blijft dat niemand uit dat groepje een klacht heeft ingediend of zelfs maar nadien in interviews heeft geklaagd. Zij zullen het wellicht het beste kunnen inschatten? Plapp zijn reactie was er een van ontgoocheling zei hij achteraf. Ook voor de jury was er geen probleem.
Feit blijft dat een klacht voor Plapp niks uit maakt want 2de of 3de maakt geen zier uit, integendeel. En ik kan mij voorstellen dat een klein ploegje als Uno-X geen spel wil maken voor een rit die ze anders sowieso niet gewonnen zouden hebben.
 
AWEL ALS HET ZO ZIT DAN DIEN IK EEN KLACHT IN TEGEN DAT KERMISCOUREURKE!! :angry:

Nee maar serieus gasten je kan ook gewoon toegeven dat deze sprint niet heel zuiver is, en dat hij wel degelijk te hard van zijn lijn afwijkt.
Daarvoor hoeft hij nog geen DQ te krijgen. Maar wel een waarschuwing om meer gehoor te geven aan niet gevaarlijk te sprinten, en de regels daaromtrent te volgen.

Het is toegestaan om fan te zijn van iemand en daarbij ook nog gewoon rationeel te denken hoor. Door eens kritiek te uiten ben je ineens geen mindere fan hoor.
En dit kan hoor de fans aanvoelen alsof hij GC tour de france wint, maar het blijft de tour van Noorwegen tegen een minder deelnemersveld natuurlijk. Je moet zoiets ook gewoon naar waarde kunnen schatten, zijn effectieve waarde.
Maar het gaat hier toch over of hij moet gediskwalificeerd worden of niet? Dat is voor mij duidelijk niet zo. Het was geen 100% zuivere sprint door die bocht en Remco’s slimme beslissing om de bocht ruim te nemen, wat zijn goed recht was en waar hij trouwens niemand mee in gevaar bracht (belangrijk in de discussie). Tussen dat en diskwalificatie is er echt nog een wereld van verschil. Ik heb nog geen enkele renner of ex-renner zien beweren dat Remco hier een fout maakte, zij weten dat het zo gaat in de koers.

Verder zie ik hier niemand conclusies trekken over grote rondes, dat verzin je er zelf bij. 4 overwinningen erbij in 1 rondje is gewoon mooi om te zien. Zie ook Van Aert vorig jaar in de Tour of Britain.
 
Feit blijft dat een klacht voor Plapp niks uit maakt want 2de of 3de maakt geen zier uit, integendeel. En ik kan mij voorstellen dat een klein ploegje als Uno-X geen spel wil maken voor een rit die ze anders sowieso niet gewonnen zouden hebben.
Net wel, voor zo een ploegen telt elke overwinning en al zeker in je eigen land.
 
Verder zie ik hier niemand conclusies trekken over grote rondes, dat verzin je er zelf bij. 4 overwinningen erbij in 1 rondje is gewoon mooi om te zien. Zie ook Van Aert vorig jaar in de Tour of Britain.

Dat kan je TOTAAL niet vergelijken met deze tour of Norway.
Ten eerste was in GB het deelnemersveld veel breder en ten tweede was het puur ter voorbereiding van het WK.

Pas op goed dat Remco hier zo wint natuurlijk. Maar ik zou bijna durven zeggen, het zou maar erg zijn als hij het niet zou doen. Als hij niet ziek is dan is hij toch gewoon met stip de beste renner die daar aanwezig is.
Zeggen dat het tegen Janneke en Mieke is dat is geen verwijt maar is wel een feit natuurlijk.
 
Maar het gaat hier toch over of hij moet gediskwalificeerd worden of niet? Dat is voor mij duidelijk niet zo. Het was geen 100% zuivere sprint door die bocht en Remco’s slimme beslissing om de bocht ruim te nemen, wat zijn goed recht was en waar hij trouwens niemand mee in gevaar bracht (belangrijk in de discussie). Tussen dat en diskwalificatie is er echt nog een wereld van verschil. Ik heb nog geen enkele renner of ex-renner zien beweren dat Remco hier een fout maakte, zij weten dat het zo gaat in de koers.

Verder zie ik hier niemand conclusies trekken over grote rondes, dat verzin je er zelf bij. 4 overwinningen erbij in 1 rondje is gewoon mooi om te zien. Zie ook Van Aert vorig jaar in de Tour of Britain.
1) een bocht doet er niet toe de regels gelden altijd
2) de mening doet er niet toe het zijn de regels die je moet toepassen. Indien je daarmee niet akkoord bent moet je maar via de rennersvakbond dat aankaarten.
Als de scheids in het voetbal penalty geeft omdat hij de belachelijk regel volgt die geen enkele (ex) prof begrijpt is dat niet de schuld van de scheids he.

Volgens de huidige regels is op deze manier sprinten niet toegelaten.
 
Niemand verbaast zich erover dat Remco dit rondje wint. Uiteraard was hij topfavoriet. Maar dat hij naast de bergrit nog een punchetappe en sprint zou winnen had ik nu niet meteen verwacht. Janneke (Johannesen) en Mieke (Plapp) zijn trouwens twee van de grootste talenten in het peloton, mocht je dat nog niet weten. Hayter ook. Hart is een Giro-winnaaar en Jay Vine gaat nog veel ritten in grote rondes winnen. Dus ook al zijn er veel toppers niet, je moet de tegenstand ook niet onderschatten.
 
Vooruit, Remco wint begot 3 etappes en beginnen zeiken over de tegenstand. I-e-d-e-r-e keer.

Hoeveel toppers rijden kleine rondjes en winnen er geen fluit? Remco koerst tenmiste altijd, wat hem ook zo'n interessante renner maakt. Op de koop toe moet je het nog altijd doen.
 
Laatst bewerkt:
Als de scheids in het voetbal penalty geeft omdat hij de belachelijk regel volgt die geen enkele (ex) prof begrijpt is dat niet de schuld van de scheids he.
Maar in dit geval zeggen zowel de scheidsrechter als de tegenpartij dat het een geldig doelpunt is dus wat zit je hier eigenlijk te discussiëren? Ik vrees dat je in deze analogie de gefrustreerde antisupporter bent (no offence). ;-)
 
Maar in dit geval zeggen zowel de scheidsrechter als de tegenpartij dat het een geldig doelpunt is dus wat zit je hier eigenlijk te discussiëren? Ik vrees dat je in deze analogie de gefrustreerde antisupporter bent (no offence). ;-)
Nee de scheidsrechter kijkt gewoon de andere kant op (zoals in de Giro), de tegenpartij kwam niet als 2e over de streep en ik had exact hetzelfde gezegd als Remco vlapp was.
 
Net de beelden gezien.
Ze sprinten nog met 4-5 man en hij wijkt compleet van zijn lijn af zodat die andere stopt om niet te vallen.

Ook hier was een DQ op zijn plaats geweest
Hij duikt gewoonweg als eerste die bocht in.. Plapp gaf ook toe dat hij maar zelf eerste moest zijn. Dat heb je nu éénmaal voor met aankomsten waar nog zo een bocht inzit de laatste honderden meters. Sterk gesprint van Remco trouwens!
 
Terug
Bovenaan