Mid-seasonwedstrijden 2022

Misterblort

Well-known member
BG_Midseason.png


Niet getreurd nu het klassieke voorjaar voorbij is: de wielerkalender zit nog tjokvol aantrekkelijke afspraken.

Giro/Tour/Vuelta krijgen hun eigen thread :)

>>> Wielerkalender 2022 - Sporza
>> Pro Cycling Stats (uitslagen/fiches)

mei 2022:​

DATUMWEDSTRIJD
1Eschborn-Frankfurt
3-8Vierdaagse van Duinkerke
11-15Ronde van Hongarije
15Tro Bro Léon
21Veenendaal-Veenendaal Classic
22Antwerp Port Epic
24-29Ronde van Noorwegen (Noo)
26-29Boucles de la Mayenne (Fra)
26Circuit de Wallonie
29GP Marcel Kint

Belangrijkste wedstrijden opkomende maanden (excl. Giro/Tour):​

DATUMWEDSTRIJD
26 april - 1 meiRonde van Romandië
1 meiEschborn-Frankfurt
5 juni - 12 juniCritérium du Dauphiné
12 juni - 19 juniRonde van Zwitserland
26 juniBK op de weg
30 juliDonostia San Sebastian Klasikoa
30 juli - 5 augRonde van Polen

Bij Sporza:
u4shHYg.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Jonas89 kan er een nieuw draadje komen voor bvb andere koersen ;) (ik kan niet zo een mooie banner maken😀)

Voorjaarsklassiekers
Najaarsklassiekers
Apart topic voor de 3 grote rondes

En dan nog eentje of twee voor de rest te bespreken waarbij de titel dan aangepast wordt aan de respectievelijke races ?
 
Higuita is zo een beetje stiekem toch een goed seizoen aan het rijden. Die zijn seizoen was wrs al goed met Catalonië maar zo links en rechts een ritje winnen kan nooit kwaad me dunkt.
 
Higuita is zo een beetje stiekem toch een goed seizoen aan het rijden. Die zijn seizoen was wrs al goed met Catalonië maar zo links en rechts een ritje winnen kan nooit kwaad me dunkt.
Idd, was ik ook aan het denken. En dan moet die zijn groeispurt nog krijgen!
 
Wel raar dat 2 ploegmaats tegen elkaar sprinten, maar was precies wel wat berekend.
De Plus begint er toch terug door te komen precies, was echt wel lastig, benieuwd of ze Dennis morgen nog kunnen kloppen.
 
Saaie wedstrijd hoor, Bij Plapp zijn wielerIQ moeten ze toch wat vragen stellen bij Ineos.
Mooi van Vlasov om de winst over te laten aan Higuita.
 
om dan nog geklopt te worden door een Rus 😏

Altijd plezant zo een goede klimtijdrit.
 
Ja hallow, ferm weekend voor Bora. 4 stuks, rollen eigenlijk heel het weekend op.
 
Vlasov, de man zonder land begot!

En wat gezegd over Bennet, pakt toch ook maar gewoon een klassieker mee!
 
De Lie veel te ver, dat die nog 6e wordt is straf

Ja was ergens wel te verwachten natuurlijk met de mannen die Lotto naar Frankfurt heeft gestuurd. Op zich deed Janse van Rensburg het niet zo slecht, die geraakte nog goed voorin maar De Lie verloor zijn wiel. Van Van Gils kun je al helemaal niet verwachten dat hij hem vooraan houdt in dat gewring. Alleszins weer een zeer sterke sprint van hem. Gaat ontzettend vroeg aan en rolt 15 renners op. Krijgt komende weken gelukkig wat sterkere renners rond hem met Van Moer, Beullens, Vermeersch, Campenaerts, etc. die terug in competitie komen. Hij gaat zeker nog winnen deze maand.

Bennett had ik eerlijk gezegd niet verwacht vandaag. Die lostte heel het seizoen al bij de minste pukkel. Overleeft deze keer mooi en werkt prachtig teamwerk af. Bora on fire!
 
Ja was ergens wel te verwachten natuurlijk met de mannen die Lotto naar Frankfurt heeft gestuurd. Op zich deed Janse van Rensburg het niet zo slecht, die geraakte nog goed voorin maar De Lie verloor zijn wiel. Van Van Gils kun je al helemaal niet verwachten dat hij hem vooraan houdt in dat gewring. Alleszins weer een zeer sterke sprint van hem. Gaat ontzettend vroeg aan en rolt 15 renners op. Krijgt komende weken gelukkig wat sterkere renners rond hem met Van Moer, Beullens, Vermeersch, Campenaerts, etc. die terug in competitie komen. Hij gaat zeker nog winnen deze maand.

Bennett had ik eerlijk gezegd niet verwacht vandaag. Die lostte heel het seizoen al bij de minste pukkel. Overleeft deze keer mooi en werkt prachtig teamwerk af. Bora on fire!
Ja hij moest gezoon in die zijn wiel zitten. Is toch issue dan waar aan gewerkt kan worden
 
Ja hij moest gezoon in die zijn wiel zitten. Is toch issue dan waar aan gewerkt kan worden

Hij heeft op dit moment nog een beetje moeite met die enorm chaotische sprints inderdaad, maar op zich geen probleem als 20 jarige natuurlijk. Die aankomst in Frankfurt is ook wel echt gewoon niet gemaakt voor een massaspurt eigenlijk.

EDIT: zegt zelf gewoon niet de benen gehad te hebben om zijn teammaten te volgen in de laatste kilometer. Slaat dus mea culpa. Knapp reactie wel. Wel een lekkere sprint met "slechte" benen dan :biglaugh:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan